Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tokmannissa joulukalenterit esillä - NYT RIITTI

Vierailija
21.09.2022 |

Syyskuun puoliväli. EI OLE aika tuoda joukutuotteita myyntiin. Boikottiin.

Kommentit (114)

Vierailija
41/114 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joulu on muutenkin tuhottu kaupallistamisella t. Kristitty

Haluaisitko siis sellaisen jeesusmaisen joulun? Minä en.

Eipä joulun tarvitse olla kumpikaan noista. Ei jeesusmainen, eikä kaupusteluun perustuvakaan

Vierailija
42/114 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta netistä ostoksesi, niin ei tarvitse mennä kauppaan.

Ei se varmaan voi, kun verkkokaupoissa sitä joulu kamaa on myynnissä jatkuvasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/114 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin fittu. Nyt siellä kaupassa on uimapukujakin!!! Syyskuussa?! Kesään aikaa 10kk!!!NYT RIITTÄÄ!

Vierailija
44/114 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle kelpais lämmin joulu Betlehemissä. Ratsastamista ja rusketusta. Sukeltelua.

Vierailija
45/114 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallinen ajattelutapa tuo, että "jos MINÄ en halua ostaa joulusuklaata syyskuussa, niin kukaan muukan ei saa ostaa!!!"

Vierailija
46/114 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

niin. perinteinen joulupukin tuoma ilo ja rauha on jäänyt kaikenlaisten kolehtien ja joulupatakeräysten varjoon.

Vierailija
47/114 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän niitä ole pakko ostaa?!

En ole itsekään mikään joulufanaatikko, mutta en ymmärrä mitä haittaa siitä on, että joulutuotteet on esillä? Onhan kaupoissa esillä kaikkea muutakin, vaikkapa kalastusvälineitä ja koiratarvikkeita, joita en osta ikinä.

Kai niitä joulusuklaita ja kalentereita joku ostaa nyt jo, ei kauppa niille muuten tilaa uhraisi. Miksi se haittaa teitä, että joulukamaa on tarjolla niille, jotka niitä haluavat ostaa?

Kun niitä joulukalentereita ei sitten oo enää myynnissä marraskuun vikalla viikolla, eikä jouluruokia aatonaattona. Tykkään juhlia juhlat juhlapäivinä, en syyskuussa.

Vierailija
48/114 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäpä ostin eilen Tokmannilta joulusuklaita ja salmiakkikalenterin!

Joulukalenterit menee tosin lapselleni, jolla on nyt 26 päivää siihen, että täyttää 18 vuotta, joten hän saa alkaa availemaan kohta kalenteria, josta tuli syntymäpäivän odottamisen kalenteri.

Itselle ostin Budapestejä ja perheen teineille jokaiselle lempparisuklaaboxit. Emme ole tosikkoja.

Et osta sieltä mitään vielä, kuuletko?!

Sorry, mutta korkkasin jo eilen sen Budapestlaatikon. :)

Vierailija
49/114 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle kelpais lämmin joulu Betlehemissä. Ratsastamista ja rusketusta. Sukeltelua.

ei jeesus voi sukeltaa. ei se pääse pinnan alle

Vierailija
50/114 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joululehtikin nähty. Ilahdutti.  Lehdissä on teeseitse-vinkkejä joita ei ehdi toteuttaa enää jouluviikolla.  Kalenterit on joskus loppu.

Vierailija
51/114 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei jeesus voi sukeltaa. ei se pääse pinnan alle

:)

Otin taiteellisen vapauden vähän muokata sitä kristillistä joulua mun makuuni.

Vierailija
52/114 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän niitä ole pakko ostaa?!

En ole itsekään mikään joulufanaatikko, mutta en ymmärrä mitä haittaa siitä on, että joulutuotteet on esillä? Onhan kaupoissa esillä kaikkea muutakin, vaikkapa kalastusvälineitä ja koiratarvikkeita, joita en osta ikinä.

Kai niitä joulusuklaita ja kalentereita joku ostaa nyt jo, ei kauppa niille muuten tilaa uhraisi. Miksi se haittaa teitä, että joulukamaa on tarjolla niille, jotka niitä haluavat ostaa?

Kun niitä joulukalentereita ei sitten oo enää myynnissä marraskuun vikalla viikolla, eikä jouluruokia aatonaattona. Tykkään juhlia juhlat juhlapäivinä, en syyskuussa.

Säästin myös lapsena karkkejani, enkä syönyt kaikkia heti ostamisen jälkeen, kuten pikkuveljeni teki.

Vierailija
53/114 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on ostettava, jos jonkun tietyn haluaa.

Ahneet. Oon sitten ilman. Tänäkin vuonna.

Vierailija
54/114 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas olen innoissani! Nyt alkaa fiilistely. Saa rauhassa katsella valikoimat ja tehdä suunnitelmat joulunajalle. Laitamme usein joulumakeisia myös lahjoihin, joten kiva suunnitella hyvissä ajoin, että mitä tänä vuonna hankitaan. Me kuulumme myös heihin, jotka tekevät nämä hankinnat hyvissä ajoin, joskaan en hanki boksikaupalla. Kolmelle lapselle jotkin kalenterit, sen lisäksi jokin pussi ja boksi omalle perheelle ja 2-3 pakettia kääreellisiä joulumakeisia, joita sitten käytetään leivonnassa, kakkujen koristelussa ja lahjojen osana. 

Käsittääkseni joulusuklaat yms. ilmestyvät esille kuitenkin logistisista seikoista johtuen, kun tavarantoimittajat aloittavat kuormien toimituksen ja kauppojen on pakko säilyttää tavaraa jossakin, joten niitä laitetaan sen vuoksi hyvissä ajoissa esille. 

Jokainen on aivan vapaa valitsemaan, että mitä ostaa, mistä ostaa ja milloin ostaa. Ahdistujat voivat ostaa suklaansa silloin 23.12, jos siltä tuntuu ja aiemmin hankkiminen ahdistaa. Minä mieluummin valitsen sen pari rasiaa isosta valikoimasta kuin tappelen jämärasioista parin muun mattimyöhäisen kanssa, kun jotakin joulumakeaa on "pakko olla".

Vierailija
55/114 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaha.

Joko nyt ?

Kiitos varoituksesta.

Tiedän vältellä.

Kovin aikaisessa ovat ...

Miksi välttelet kauppoja joissa on joulukalentereita?

KOSKA EI OLE JOULU. SAATANA

Ja koska Halloween on tässä välissä ja olen enemmän sinne päin kallellaan 😁

Toivottavasti pääsen joihinkin kivoihin Halloween-bileisiin. Jospa työnantaja älyäisi vaikka järjestää pikkujoulut jo Halloween-aikaan.

Vierailija
56/114 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Boikotoitko myös verkkokauppoja joissa joulu juttuja myydään ympäri vuoden?

En edes käy sellaisilla sivuilla.

Vierailija
57/114 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu on kerran vuodessa vaan....kymmenen kuukautta kerrallaan...

Vierailija
58/114 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas olen innoissani! Nyt alkaa fiilistely. Saa rauhassa katsella valikoimat ja tehdä suunnitelmat joulunajalle. Laitamme usein joulumakeisia myös lahjoihin, joten kiva suunnitella hyvissä ajoin, että mitä tänä vuonna hankitaan. Me kuulumme myös heihin, jotka tekevät nämä hankinnat hyvissä ajoin, joskaan en hanki boksikaupalla. Kolmelle lapselle jotkin kalenterit, sen lisäksi jokin pussi ja boksi omalle perheelle ja 2-3 pakettia kääreellisiä joulumakeisia, joita sitten käytetään leivonnassa, kakkujen koristelussa ja lahjojen osana. 

Käsittääkseni joulusuklaat yms. ilmestyvät esille kuitenkin logistisista seikoista johtuen, kun tavarantoimittajat aloittavat kuormien toimituksen ja kauppojen on pakko säilyttää tavaraa jossakin, joten niitä laitetaan sen vuoksi hyvissä ajoissa esille. 

Jokainen on aivan vapaa valitsemaan, että mitä ostaa, mistä ostaa ja milloin ostaa. Ahdistujat voivat ostaa suklaansa silloin 23.12, jos siltä tuntuu ja aiemmin hankkiminen ahdistaa. Minä mieluummin valitsen sen pari rasiaa isosta valikoimasta kuin tappelen jämärasioista parin muun mattimyöhäisen kanssa, kun jotakin joulumakeaa on "pakko olla".

No eihän se nyt tästä johdu. Vaan että saadaan hyvää myyntiä jo syyskuussa joulun varjolla.

Vierailija
59/114 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siitä saa sitten lokakuun kalenterin, marras- ja joulukuulle vielä omansa.

Vierailija
60/114 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni boikottiin, kun sinne ilmaantui buddhan päät. Raamattu kieltää epäjumalankuvat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yksi