Kokemuksia viisaudenhampaan poistamisesta?
Kauan kesti, tuliko turvotusta, kauan kivut kesti yms.
Kommentit (8)
Mulla ainakin parani hyvin eikä sattunut poisto
Minulla poistettiin samalla kerralla kolme viisaudenhammasta (yksi alhaalta ja kaksi ylhäältä). Puudutteet toimivat niin hyvin, että en tuntenut mitään, ja muutenkin koko operaatio meni yllättävän nopeasti ja helposti. Parin päivän ajan tuntui hieman jomotusta, mutta siitä selvisi buranalla. Kasvojen turvotus laski myöskin parissa päivässä.
Kaksi poistettiin hajottamalla hammas suussa. Ei saanut muuten pois. Puudutteita oli vaikka norsun kaatamiseen, mutta silti sattui niin peevelisti. Ikenet turtana, mutta se paine aiheutti kivun muualla suussa.
Riippuu onko missä asennossa. Itsellä oli muutamakin lappeellan, makoili siellä, kauhean kivualiasta ja epämiellyttävää puudutteesta huolimatta, kun jotenkin porasivat ja sahasivat ja vasaroivat palasiksi, kun eivät saaneet revittyä.
Siinä piti vaan hengitellä syvään, mutta ei hyperventilaatioon asti. Tsemppiä!
Olin juuri nousemassa tuolista kun huomasivat, että sinne jäi yksi juuri ja ei kun vaan tikit auki ja kaivelemaan.
Poistettiin 90-luvulla terveyskeskuksessa väkivalloin kiskomalla. Jäi lievä hermovaurio. Toinen alaviisuri sitten ihan kirurgisesti ja ennen poistoa tarkat kuvat hermoista jne. Kesti tunnin poisto kun palasteltiin. Toivuin nopeasti. Ei komplikaatioita. Yläviisurit ongelmitta.
Multa on revitty kaikki viisarit, ei tuntunut missään.
Alarivillä ne hampaat oli jotenkin kasvaneet poikittain eivätkä kunnolla näkyneet, niin ikenet leikattiin auki. Sulavat tikit oli suussa ja tuntu ärsyttävältä. Pari päivää jomotti vähän mutta siihen sai hyvät mömmöt. Naama ei turvonnut ollenkaan.
Nopea toimenpide. Hyvät puudutteen niin se puudutuksen laitto ainoa jonka tunnet. Ei juurikaan turvotusta, paitsi niistä puuduteaineista pari tuntia. Kannattaa pitää suussa sitä sidetaitosta mahdollisimman pitkään sillä se suun oma lima suojaa ja edesauttaa poistopaikan paranemista.