Miten muilla vähätuloisilla riittää rahat nykyään?
Kaikki menee ruokaan, bensaan ja energiaan. Sama se kohta tekeekö itse leivät vai ostaako ylihintaisia leipiä kaupasta. Jauhot, kananmunat yms. maksaa nykyään ihan liikaa, samaten uunin lämmittäminen. Onko tässä enää mitään järkeä?
Kommentit (45)
Olen vähentänyt ruuan ostamista. Yritän kalastaa mahdollisimman paljon. Pakastin täynnä ahven fileitä.
Tänään kävin kaupassa ja katselin kanansuikaleitten hintaa. 300g paketti oli jo yli 4 euroo prismassa kun ennen maksoi 2.79. Jäi kanat kauppaan tosiaan. Leivon itse leipää. Syön makarooilaatikkoa usein mutta syön harvemmin sitten.
Vierailija kirjoitti:
Ei mitenkään. Perussairaana joutuu syömään epäterveellisiä ruokia niitä mihin on rahaa. Stressi huonoruoka eikä tietoa onko rahaa enää ens vuonna kalliisiin lääkkeisiin. Pari poliaikaa jo lerunut koska ei ole rahaa maksaa. Kohta kuolo korjaa tarvi murehtia.
Mikset osta terveellisiä ruokia mihin on varaa? Kaalin hinta on tippunut, porkkana jne. juurekset kovinkin kohtuuhintaisia.
Mikä tässä kohtaa lasketaan vähätuloiseksi?
Mua ihmetyttää tämä, että miten ei osata keksiä itselle ilmaisia harrastuksia tai tekemistä. Mullakin on mennyt koko ikäni kaikki raha ruokaan, vuokraan ja laskuihin. Joskus oli sen verta huono tilanne, että kuun lopulla mietti, että ostaiskiko vessapaperia vai tamponeja. Nykyään on kiitollinen siitä, että vaikka raha ei jää juuri ylimääräisiin menoihin, niin niitä perustarvikkeita saa ostettua sopivasti.
Kertokaa nettopalkkanne?