Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten muilla vähätuloisilla riittää rahat nykyään?

Vierailija
21.09.2022 |

Kaikki menee ruokaan, bensaan ja energiaan. Sama se kohta tekeekö itse leivät vai ostaako ylihintaisia leipiä kaupasta. Jauhot, kananmunat yms. maksaa nykyään ihan liikaa, samaten uunin lämmittäminen. Onko tässä enää mitään järkeä?

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne riitäkään. Ei riitä edes keskituloisilla

Vierailija
2/45 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eineksiin, suklaaseen, tupakkaan ja alkoholiin menee paljon, hädin tuskin vuokranmaksuun riittää rahat, kun sen viimeiseksi maksaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myy auto niin ei tarvitse tuhlata bensaan. Itse säästän näin satasia kuussa muuhun.

Vierailija
4/45 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipäjonotkin on huonontuneet.

Vierailija
5/45 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myy auto niin ei tarvitse tuhlata bensaan. Itse säästän näin satasia kuussa muuhun.

Auto on välttämätön töihin ja kauppaan pääsemiseksi.

6/45 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä sähkölaskut nousseet. Ei täällä ole .

7/45 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leipäjonotkin on huonontuneet.

Joo hurjasti on pidentyneet.

Vierailija
8/45 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

autolla töihin-"vähätuloinen"

Vierailija
9/45 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei riitä. :D Olen työtön, ja siinä missä vielä tuossa keväällä jäi vuokran ja laskujen jälkeen nelisensataa käyttöön, nyt tuntuu että aivan kaikki menee kun maksaa laskut. Jää joku alle kaksisataa per kuukausi, ja kun kaikessa on hinta noussut, niin puolet kuusta syö kynsiään ja/tai paastoaa.

Vierailija
10/45 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruoasta pois maito,vihannekset,hedelmät,sesu kerran viikossa yhteis suihku, illala vain yksi valo.yheinen puhelin/netti. kyllä yh: lapsiperheellä on mukavaa.

eläkää nyt sit kommentoiko et sossu ja tt-tuki kela ei auta ett tällai.

Vierailija
11/45 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitenkään. Perussairaana joutuu syömään epäterveellisiä ruokia niitä mihin on rahaa. Stressi huonoruoka eikä tietoa onko rahaa enää ens vuonna kalliisiin lääkkeisiin. Pari poliaikaa jo lerunut koska ei ole rahaa maksaa. Kohta kuolo korjaa tarvi murehtia.

Vierailija
12/45 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä kuussa on tyhjennettävä säästötili kun kissan eläinlääkäriin meni 600e. Onneksi on pikkuhiljaa säästetty puskuria. Sormet ristiin ettei tule muita isompia yllätysmenoja... Elämässä kuitenkin eniten iloa tuottaa ihan perusjutut eikä kaivata mitään kalliita tuotteita tai kokemuksia joten pärjätään ihan ok.

Vierailija
13/45 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tajuatko sä pässi et osa käyttää autoa siihen työhönsä.

Vierailija
14/45 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

siitä työstä saanee palkkaa- ja autoonkin on piisannut rahaa, sen ostoon ja ylläpitoon.  Ja ihan ihminen oon.

Vierailija
15/45 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn pyörällä töissä,ruoka on aina edullista,yks lämmin ruoka illalla, nuudelia,leipää ,hedelmää lapset syö vielä illalla jos nälkä..kaupassa käyn joka päivä,ostan litran maitoa ja katson mitä puuttuu sen päivän ruuasta,ja mitä kaapissa on,aina jämä ruuat käyttöön..ei valoja siellä missä ei olla,5 Minsan suihkut kaikkialla,ja vesi kiinni kun levittää pesuaineen,vuokra,sähkö,netti ja puhelin laskut eka ja lopuilla budjetti ruokaa..ulos otossa oon joten osa palkasta menee sinne,ja se on hyvä,onpa joskus maksettu..joulua varten on 200e jo säästössä,vielä kerkeen toiset 200e siihen säästää..hyvään ruokaan panostetaan tänä vuona, toiveet ostetaan ale myynnistä heti joulun jälkeen, jopa mun 14vee innostunut säästämisestä ja innoissaan katselee hintoja ja vertailee

16/45 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahat riittävät joten kuten. En osta juuri mitään ylimääräistä. Teen itse ruokia ja leivon nyt enemmän kuin aiemmin.

Kun en tarvitse autoa enkä käytä mitään päihteitä, ei tule elämä hirveän kalliiksi.

Vierailija
17/45 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim. siivooja.

Vierailija
18/45 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

siitä työstä saanee palkkaa- ja autoonkin on piisannut rahaa, sen ostoon ja ylläpitoon.  Ja ihan ihminen oon.

Varmaan jossain Helsingissä onkin niin että auton omistaminen on valinta. Täällä meilläpäin et pääse ilman autoa töihin etkä kauppaan.

Vierailija
19/45 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim. siivooja.

jonka palkka riittää muun ohessa auton pitoon ja käyttöön kaikkine maksuineen.

Vierailija
20/45 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan jossain Helsingissä onkin niin että auton omistaminen on valinta. Täällä meilläpäin et pääse ilman autoa töihin etkä kauppaan.

Jaa, minä taas napapiirin tuntumassa elelen enkä edes ajokorttia tai kälyisintä mopoakaan ole ikinä omistanut. Ihan kävellen ja fillarilla aina olen kulkenut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kolme