IL: S-Pankki ei korvaa asiakkaan tililtä vietyjä rahoja. Nyt kannattaa tsekata onko sinunkin S-tili tyhjennetty ja nostettu luottoja sinun nimelläsi. Onko sinulla S-tiliä ja pitäisikö pankin korvata tietomurrolla viedyt rahat??
"Emme kuitenkaan valitettavasti voi hyvittää tapahtumia, vaan ne jäävät vastuullesi, S-pankin viestissä todetaan."
https://www.iltalehti.fi/digiuutiset/a/822b4dbf-3e59-4ac6-bcf1-9fe41063…
Ai kun kiva.
Itse siirsin kaikki S-tililläni olleet varat toiseen pankkiin.
Kommentit (88)
Jotenkin tuntuu hassulta ettei luottokorttia/tiliä ole suljettu samantien kun asiakas ottanut yhteyttä. Tämä on kai aivan ehdoton toimenpide missä tahansa pankissa jos asiakas ei tunnista omaksi toiminnakseen, mutta tässä olisi jätetty tekemättä?
T. Vanha pankintäti
Alusta asti suhtauduin epäilevästi S-pankkiin. En oikein tiedä miksi. Näköjään olin oikeassa.
Ihmettelen tätä kyllä, kun sen yhden ainoan kerran kun korttini vaarantui (tilasin tyhmyyksissäni huijausverkkokaupasta ja kortille ilmestyi pari outoa kiinalaista veloitusta - juu, tyhmää ja opin läksyni), korttini suljettiin heti paikalla ja S-pankki teki chargebackin. Eivät ne veloitukset mun maksettavakseni tulleet.
Eikö se petoksen tekijä kaiken lisäksi jäänyt kiinni? Saako hän pitää kavaltamansa rahat, vai pistääkö S-pankki ne omaan taskuunsa?
Mulla on ollut S-Pankki pääpankkina monta vuotta ja olen ollut todella tyytyväinen. Ennen tätä. Nyt olen todella pettynyt ja olen ollut jopa kauhuissani. Mulla oli tilillä lähes 100.000 euroa mutta päädyin maksamaan asuntolainani nopeasti pois. En luottanut enää siihen että ne rahat pysyy siellä. Nyt kun ei ole lainaakaan, ei ole mitään kytköstä S-Pankkiin ja alan katsella rahoilleni uutta paikkaa. Ihan käsittämätön juttu. Jo pelkästään se että tietoturva on noin heikko, mutta myös se että asiakkaita ei uskota, syytetään ties mistä, ja jätetään oman onnen nojaan. Ei näin, S-Pankki! En varmasti ole ainoa, joka äänestää jaloillaan.
Ei hemmetti.. kai se on alettava katsomaan toista pankkia. Ei tuo s-pankki ole luotettava.
Hui helvetti, luin myös tuon jutun! Olin juuri ihan hilkulla vaihtaa pankkia S-Pankkiin, aloitin jo prosessin tsekkaamalla mitä kaikkea pitää muistaa huomioida, mutta enpä vaihdakaan. Mieluummin olen vähän liian kalliin nykypankkini asiakas.
Jos pankilla on tietoturvaongelma niin miten asiakas olisi siitä vastuussa? Rahat ovat kadonneet tietoturvaongelman takia, josta pankki on vastuussa. Hemmetin törkeetä toimintaa S-pankilta.
On se nyt helkkari kun ei voi enää luottaa että olisi rahat pankissa tilillä turvassa, vaan ne voi koska tahansa olla pöllitty ja pankki sanoo voivoi, nyt kävi näin vaikka heidän tehtävänsä on pitää huolta niistä asiakkaan rahoista.
Yritin tarkistaa tilini. Vahvistus ei toimi. Mitään ei voi tehdä pitänee raahautua kaupunkiin missä meneekin koko loppupäivä.
Vierailija kirjoitti:
Lukekaa juttu kokonaan. Annelilla on ulkomaalainen miesystävä, joka on nyt ex. Se ukko ne rahat on vienyt. Ei kannata olla noiden kanssa tekemisissä.
Niin, pankki epäili että näin olisi käynyt, mutta eipä sitä nyt varmaksi osoitettu.
Kyllä pankki on vastuussa, koska heidän tietoturvassa oli aukko. Asiakkaalla ei ollut mitään mahdollisuuksia estää tapahtunutta.
Aloituksen sitaatti kontekstissa:
"Asian tultua ilmi Anneli teki reklamaation pankkiin. Hän selitti tilanteen ja kertoi, ettei ole kyseisten päivien aikana nostoja tehnyt eikä ollut koskaan kyseisistä yrityksistä kuullutkaan. Pankissa suhtauduttiin Annelin kertoman mukaan tilanteeseen vähätellen.
Iltalehti on nähnyt Annelin ja pankin välistä kirjeenvaihtoa.
Ensimmäisen yhteydenoton jälkeen pankki lähetti viestin, jossa pahoiteltiin tilannetta.
Ymmärrämme, että tilanne on harmillinen. Emme kuitenkaan valitettavasti voi hyvittää tapahtumia, vaan ne jäävät vastuullesi, S-pankin viestissä todetaan."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lukekaa juttu kokonaan. Annelilla on ulkomaalainen miesystävä, joka on nyt ex. Se ukko ne rahat on vienyt. Ei kannata olla noiden kanssa tekemisissä.
Niin, pankki epäili että näin olisi käynyt, mutta eipä sitä nyt varmaksi osoitettu.
Persustanilaissilmälaseilla juttua lukien asia on ihan varma.
Ihan hyvä, että mulla on sekä OP että S Pankki. Ässää voi käyttää bonuksiin kun OP:sta tapahtuu isompi rahaliikenne.
Mitä ihmettä. Eikö tuosta ole lakikin olemassa?