Hirvittävä niskakipu ja jännitys, mistä apua?
Todella pitkäaikainen vaiva. Olo on järkyttävä tämänkin takia.
Alkanut psyykkisestä jännityksestä ja jäänyt pysyväksi.
Jumpat ei auta, vaiva pysyy.
Se on myös nikamissa.
Auttaisko osteopatia?
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene
hierojalle
Voisin vielä kokeilla mutta kun aniharva hieroo niskaa vaikka siitä vaivasta kerron.
Mene hierojalle purentalihasten käsittelyyn. Silloin hierotaan mm. kaulaa, niskaa, kallonpohjaa jne. Jopa poskilihaksia voidaan hieroa (tietenkin kumihanskat kädessä).
Vierailija kirjoitti:
Hoida syytä, älä oiretta. Totesit itsekin että vaiva on alkanut psyykkisistä syistä. Hoida niitä niin vaivakin katoaa.
Terveisin samasta vaivasta kärsivä
Näin on. Se psyykkinen on jumittunut kehoon vuosikymmenien aikana.
Ja se on syvällä kropassa.
Vaikea löytää apua!
En kiellä etteikö olisi psyykkisistä jännityksistäkin johtuvaa, mutta tyynyllä ja nukkuma-asennolla on erittäin suuri vaikutus niskan hyvinvointiin. Kokeile nukkua myös ilman tyynyä, se voi tuntua ensin kummalliselta mutta niska kiittää aamulla. Olen myös huomannut, että minun niskani ainakin tykkää yön olla sellaisessa asennossa jossa niskaa tuetaan, mutta hartiat ja takaraivo ovat ilman koroketta,eli lepäävät patjalla niin, että pää on hiukan taakse taipuneena. Se estää myöskin samalla kuorsaamasta, kun leuka on hieman ylöspäin.
Olen saanut apua säännöllisistä käynneistä omt-terapeutilla, kerta pari ei auta. Lisäksi omatoimisesti liikettä ja venyttelyä monta kertaa päivässä, vaikka tauotus kerran tunnissa.
Jatkan viestiäni, että kannattaa ottaa kipulääke elämää haittaavaan niskakipuun. Se auttaa sinua saamaan sen kivusta johtuvan jännityksen pois, kun kipu poistuu. Ja tämä auttaa siten myöskin niskaa parantumaan paremmin. Suosittelen Ketorinia, pieni, mutta nopea ja tehokas lääketabletti kipuihin.
Youtubesta löytyy hyviä niskajumppia. Lisäksi kannattaa selvittää narskutteletko unissasi (paukkuuko leuka, onko poskissa "arpia" ja onko hampaat viilatun oloiset) jos on narskuttelutaipumusta niin pienikin niskajäykkyys lisää sitä ja päänsärky niskakipu kierre on valmis. Kiskot auttaa
Mulla oli työstä ja henkisestä kuormituksesta johtuvat niskakivut monta vuotta. Vähitellen sain ne purettua seuraavalla reseptillä: Sirdaludia joka ilta nukkumaan mennessä, joogaa päivittäin, äänihierontaa ja fysioterapiaa, rintaliivien vaihto urheilutoppiin. Lisäksi piti opetella tietoisesti pois vanhasta huonosta ryhdistä ja tavasta kiristellä hampaita.
Ei ole pieni projekti mutta kannattaa. Eli laita nyt AP oma vointisi etusijalle ja ala panostaa paranemiseen. Rahaa tämä vaatii lähinnä sen verran, että käyt siellä lääkärissä ja haet relaksantit. Muu on sovellettavissa, jos tahtoa on.
Kiitos! Mulla on lapsuudessa ne "juurisyyt" kun jouduin vuosikausia jännittämään ja pelkäämään.
Ja siksi niska on kuin kiveä.
Jos joskus rahat riittäisivät, hakisin ja etsisin sopivaa apua.
Minulla naprapaatti ja tietynlaiset kuntosaliliikkeet ovat jonkin verran hitaasti auttaneet (>1 vuosi), mutta minulla ongelma on niskan lisaksi hartioissa/lapaluiden valissa.