Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hirvittävä niskakipu ja jännitys, mistä apua?

Vierailija
21.09.2022 |

Todella pitkäaikainen vaiva. Olo on järkyttävä tämänkin takia.
Alkanut psyykkisestä jännityksestä ja jäänyt pysyväksi.
Jumpat ei auta, vaiva pysyy.
Se on myös nikamissa.
Auttaisko osteopatia?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla naprapaatti ja tietynlaiset kuntosaliliikkeet ovat jonkin verran hitaasti auttaneet (>1 vuosi), mutta minulla ongelma on niskan lisaksi hartioissa/lapaluiden valissa. 

Vierailija
22/30 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diapam ja suklaa(jäätelö)!! 😊

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene

hierojalle

Voisin vielä kokeilla mutta kun aniharva hieroo niskaa vaikka siitä vaivasta kerron.

Mene hierojalle purentalihasten käsittelyyn. Silloin hierotaan mm. kaulaa, niskaa, kallonpohjaa jne. Jopa poskilihaksia voidaan hieroa (tietenkin kumihanskat kädessä).

Vierailija
24/30 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoida syytä, älä oiretta. Totesit itsekin että vaiva on alkanut psyykkisistä syistä. Hoida niitä niin vaivakin katoaa. 

Terveisin samasta vaivasta kärsivä

Näin on. Se psyykkinen on jumittunut kehoon vuosikymmenien aikana.

Ja se on syvällä kropassa.

Vaikea löytää apua!

Vierailija
25/30 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kiellä etteikö olisi psyykkisistä jännityksistäkin johtuvaa, mutta tyynyllä ja nukkuma-asennolla on erittäin suuri vaikutus niskan hyvinvointiin. Kokeile nukkua myös ilman tyynyä, se voi tuntua ensin kummalliselta mutta niska kiittää aamulla. Olen myös huomannut, että minun niskani ainakin tykkää yön olla sellaisessa asennossa jossa niskaa tuetaan, mutta hartiat ja takaraivo ovat ilman koroketta,eli lepäävät patjalla niin, että pää on hiukan taakse taipuneena. Se estää myöskin samalla kuorsaamasta, kun leuka on hieman ylöspäin.

Vierailija
26/30 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut apua säännöllisistä käynneistä omt-terapeutilla, kerta pari ei auta. Lisäksi omatoimisesti liikettä ja venyttelyä monta kertaa päivässä, vaikka tauotus kerran tunnissa.

Vierailija
27/30 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan viestiäni, että kannattaa ottaa kipulääke elämää haittaavaan niskakipuun. Se auttaa sinua saamaan sen kivusta johtuvan jännityksen pois, kun kipu poistuu. Ja tämä auttaa siten myöskin niskaa parantumaan paremmin. Suosittelen Ketorinia, pieni, mutta nopea ja tehokas lääketabletti kipuihin.

Vierailija
28/30 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Youtubesta löytyy hyviä niskajumppia. Lisäksi kannattaa selvittää narskutteletko unissasi (paukkuuko leuka, onko poskissa "arpia" ja onko hampaat viilatun oloiset) jos on narskuttelutaipumusta niin pienikin niskajäykkyys lisää sitä ja päänsärky niskakipu kierre on valmis. Kiskot auttaa

Vierailija
29/30 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli työstä ja henkisestä kuormituksesta johtuvat niskakivut monta vuotta. Vähitellen sain ne purettua seuraavalla reseptillä: Sirdaludia joka ilta nukkumaan mennessä, joogaa päivittäin, äänihierontaa ja fysioterapiaa, rintaliivien vaihto urheilutoppiin. Lisäksi piti opetella tietoisesti pois vanhasta huonosta ryhdistä ja tavasta kiristellä hampaita.

Ei ole pieni projekti mutta kannattaa. Eli laita nyt AP oma vointisi etusijalle ja ala panostaa paranemiseen. Rahaa tämä vaatii lähinnä sen verran, että käyt siellä lääkärissä ja haet relaksantit. Muu on sovellettavissa, jos tahtoa on.

Vierailija
30/30 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos! Mulla on lapsuudessa ne "juurisyyt" kun jouduin vuosikausia jännittämään ja pelkäämään.

Ja siksi niska on kuin kiveä.

Jos joskus rahat riittäisivät, hakisin ja etsisin sopivaa apua.