Hirvittävä niskakipu ja jännitys, mistä apua?
Todella pitkäaikainen vaiva. Olo on järkyttävä tämänkin takia.
Alkanut psyykkisestä jännityksestä ja jäänyt pysyväksi.
Jumpat ei auta, vaiva pysyy.
Se on myös nikamissa.
Auttaisko osteopatia?
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Mene fysiatrin vastaanotolle.
Joo, jos olisi varaa.
Sängyn kunto? Tyyny? Työskentelyasennot?
Vierailija kirjoitti:
Sängyn kunto? Tyyny? Työskentelyasennot?
Nuo asiat eivät vaikuta. Kipu ja vaivat ovat koko ajan, syvällä niskassa.
Lääkäriin, jos et ole jo käynyt. Lihasrelaksantti tai muu lääkärin määräämä apu voi auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Mene
hierojalle
Voisin vielä kokeilla mutta kun aniharva hieroo niskaa vaikka siitä vaivasta kerron.
Vierailija kirjoitti:
Lääkäriin, jos et ole jo käynyt. Lihasrelaksantti tai muu lääkärin määräämä apu voi auttaa.
Aion mennä.
Uinti, vesijumppa laukaisee lihasjännityksiä. Vesi on ihmeellinen elementti.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se hyvä. Silti se vaiva pysyy valitettavasti, ollut jo 30 vuotta.
Minulla myös järkyttävät möykyt niskoissa, tuskin pääsen eroon ennen kuin pääsen istumatyöstä. Jos et siis työksesi ole koneella, välttele sitä muutenkin, vaikka ei ole vaivojen alkuperä, pahentaa ja pitää ongelmaa yllä. Ostin hieromalaitteen, sellainen Shiatsu "kauluri", ainakin lähtee veret kiertämään, mutta mustelmat saa kyllä aikaiseksi. Jos olisi varaa, kävisin hierojalla kerran pari kuussa, se oikeasti auttaa kun lisäksi myös liikkuu itse aktiivisesti. Toki sen rahan saisin jostain irrotettua, mutta kallista lystiä sekin Suomessa ja rahalle käyttöä muuallakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se hyvä. Silti se vaiva pysyy valitettavasti, ollut jo 30 vuotta.
Tuo on asia, jota vaan ei ymmärrä, jos ei ole itse kokenut. Kun pääsee pahaksi, ei tosiaan millään vesijumpalla jännitystä purkamalla jumit aukea. Sitä en tietysti kiellä, etteikö vesijumppa ja uiminen hyväksi olisi.
Voisin paremmin jos tämä vaiva ei olisi mulla ristinä.
Hoida syytä, älä oiretta. Totesit itsekin että vaiva on alkanut psyykkisistä syistä. Hoida niitä niin vaivakin katoaa.
Terveisin samasta vaivasta kärsivä
Itsellä oli kerran kummallinen niskavaiva. Lääkäri suositteli esim pyyhkeestä paksua kaulusta. Tukee ja lämmittää. Istumatöitä tein. Tavallista särkylääkettä kuuriluontoisesti, noin kolmen tunnin välein, ettei kipu ehdi alkaa, vaan niska rentoutuu.
Epäuskoa oli, mutta kyllä auttoi. Muistaakseni viikon verran hoidin näin.
Tsemppiä
Samasta vaivasta kärsin.ainut lääke mikä auttaa on ibumax rabit 400mg.burana 800 ei hyötyä mut ibumax punanen loota siinä on joku ainesosa mikä auttaa.
Jokaikinen päivä sama vaiva mut sillä lähtee pois.hieronta auttaa rentoutumiseen ja jos tätä ei jatka päivittäin niin ongelma palaa.
Mulla tosi pahaan niskajumiin auttoi akuutisti lihasrelaksantti Sirdalud ja särkylääke, sekä sen jälkeen omt-fysioterapeutin ja osteopaatin käsittelyt ja säännöllinen jumppa (sain fyssarilta ohjeet). Nyt on jumit pysyneet poissa.
Tekisin mitä vaan että se oikea apu löytyisi.