Näin viestin mieheni puhelimessa, ylireagoinko?
Viime vuonna mies kertoi, että hänen vuosien takainen tinder-juttu (ymmärtääkseni tavanneet vain muutaman kerran useita vuosia sitten), oli laittanut viestiä ja pyytänyt rahaa lainaan, useamman satasen, ja hän oli tämän lainannut. Kiitin, että kertoi rehellisesti tilanteesta, tämä oli mulle ihan ok vaikkakin hieman outoa, ja hän sai rahat takaisin kuten olivat sopineet.
Pari viikkoa sitten mies pyysi vastaamaan äitinsä viestiin kun oli tekemässä muuta, meillä ei ole ollut puhelimien kanssa ikinä mitään salailua. Huomasin whatsappissa, että siellä oli arkistoitu keskustelu, jota en sitten malttanut olla vilkaisematta. Tämä oli viestiketju siitä rahalainasta, ja mies oli siihen kirjoittanut viimeiseksi että on tosi harmissaan siitä että heidän jutusta ei tullut mitään vakavampaa, ja että ei itse ollut tarpeeksi rohkea niin "hyvälle naiselle". Nainen ei ollut vastannut enää mitään tämän jälkeen. Itsellä jäi jotenkin tosi *aska fiilis tästä, ollaan oltu nelisen vuotta nyt yhdessä, niin mun mielestä tarpeetonta harmitella tuollaista toiselle naiselle. En sanonut että näin mitään, koska hävetti että luin sellaista mitä ei selvästi ollut tarkoitettu mun nähtäväksi, mutta en ole oikein pystynyt päästämään asiasta irtikään.
Koittakaa puhua mulle järkeä kiitos ja kertokaa että ylireagoin ihan turhasta, mulla on suuri hylkäämisen pelko ja ei tuo tarkoita että olisi mieluummin tämän toisen naisen kanssa, eihän?
Kommentit (94)
Kiitos kaikille vastauksista. Sain kysyttyä mieheltä, ja viesti oli paljon pahempi kuin mitä siitä ekasta vilauksesta muistin.
-Ap
Harmittaa93 kirjoitti:
Kiitos kaikille vastauksista. Sain kysyttyä mieheltä, ja viesti oli paljon pahempi kuin mitä siitä ekasta vilauksesta muistin.
-Ap
Eli mitä siinä viestissä luki, ja mitä mies vastasi sinulle?
Kenenkään viestiä ei saa lukea! Ja tiedoksi kaikesta ei tarvitse eikä pidä kertoa puolisolle. Oon varmistanut mun ystäviltä etteivät kerro mitään mun viesteihin liittyvään heidän puolisoilleen. Jos jotain haluavat kertoa kysyvät luvan.
Parisuhde perustuu luottamukseen josset luota miehesi niin eroa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on jokaisella se joka karkasi.
Ja se menetetty suhde on ikuinen utopia ja kangastus. Koska siinä menetetyssä suhteessa ei ollut arkea, ei kompromisseja eikä mitään muutakaan konkreettista, sitä on liian helppoa haikailla.
Ap, ei miehesi ole lähtemässä. En oikeastaan ymmärrä, miksi ylipäänsä lainasi rahaa jollekin vanhalle heilalle. Voi hyvin olla, miehelläsi kävi onni, etteivät päätyneet yhteen.
Vierailija kirjoitti:
Miten huomataan, että joku keskustelu on arkistoitu?
Iphonessa mulla näkyy arkistoidut ihan ensimmäisenä. Tai pitää klikata että niitä pääsee lukemaan. Pidän arkistoituna sellaisia ryhmiä, josta kilkattaa koko ajan viestejä. Luen ne sitten kun on aikaa, mutta en halua, että näkyvät puhelimen näytöllä koko ajan. Arkistoiduista jää siis vaan numero näkyviin, monta viestiä siellä on, mutta ne eivät tule näytölle ja ilmoita itsestään.
Vierailija kirjoitti:
Sitä myös ihmettelen miten joku vanha tinder-juttu pyytää (yllättäen?) rahaa mieheltä lainaksi.
Minusta rahan lainaaminen ihan yks kaks ellei ole sillä hetkellä keskenään suhteessa on outoa.
Miten tälle naiselle tuli miehesi mieleen rahan puutteen iskiessä?
Elleivät olleet tinder-jutun jälkeen missään yhteyksissä.
Ja tietysti myös, että mies lainasi hänelle rahaa.
Ja miksi mies oli tuon yhden ko. keskustelun arkistoinut.En tiedä tinderistä enkä watsupista omakojhaisesti mitään, joten olen ummikko näissä, mutta muuten elämää kokenut ihminen.
Minustakin tuo tarina kuulostaa vähintäänkin omituiselta. Mies taisi antaa sinulle jonkun silotellun version. Miten ihmeessä muka joku, ainakin 3 vuoden takainen tinder- tuttavuus yhtäkkiä ottaa yhteyttä vain pyytääkseen rahaa lainaksi? En vaan jaksa ymmärtää tätä. Tuo miehen naiselle lähettämä harmitteluviesti on mielestäni selkeä kalasteluviesti, eli yritti udella mitkä fiilikset tällä naisella on häntä kohtaan nyt. Itse en saisi mielenrauhaa ilman että ottaisin puheeksi miehen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten huomataan, että joku keskustelu on arkistoitu?
Iphonessa mulla näkyy arkistoidut ihan ensimmäisenä. Tai pitää klikata että niitä pääsee lukemaan. Pidän arkistoituna sellaisia ryhmiä, josta kilkattaa koko ajan viestejä. Luen ne sitten kun on aikaa, mutta en halua, että näkyvät puhelimen näytöllä koko ajan. Arkistoiduista jää siis vaan numero näkyviin, monta viestiä siellä on, mutta ne eivät tule näytölle ja ilmoita itsestään.
Asetuksista kiinni! Minulla on iPhone ja jos ei itse omista omenaa, tuskin edes osaa löytää mun arkistoa. Se ei näy kun avaa whatsapin. Ja ap:n tapauksessa jos mies on viimeisimmän viestin laittanut tuolle naiselle, niin kyllä ap:n on pitänyt ihan etsiä ja painaa tarkoituksella arkisto auki, ei siinä ole mitään ilmoitusta ollut saapuneesta viestistä.
Selkeästi se heidän juttunsa oli paljon merkityksellisempi kuin mies antoi olettaa. Ei nainen muuten olisi yhtäkkiä rahaa pyytänyt, eikä miehesi lainannut. Mä olen itse rahaa lainaksi antanut osapuoli. Kyseessä tyyppi, jonka kanssa oli juttua vuosia sitten, välimatkasta johtuen ei tullut mitään vakavampaa. Ei nähty moneen vuoteen ja sitten yhtäkkiä taas sattumalta. Ja silti lainasin.
Harmittaa93 kirjoitti:
-Ap
No kerro nyt miten kävi!
Vierailija kirjoitti:
Harmittaa93 kirjoitti:
-Ap
No kerro nyt miten kävi!
Ei se kerro koska tää on huono provo.
Kukaan järkevä ei mene lukemaan puolisonsa viestejä. Parisuhteessakin oikeus omiin asioihin.
Hohhoijaa. Samaa paskaa palsta täynnä vuodesta toiseen.
Se, että mies tuollaista viestiä laittaa, kertoo kyllä omaa tarinaansa. Mielestäni sen lisäksi että on (luottamuksen) pettämistä, mies pyrkii viemään asiaa eteenpäin. Miksipä kukaan tuollaista viestittäisi, jos ei toivoisi vastapuolenkin haikailevan vielä suhteen perään. Ja kun molemmat haikailisivat toistensa perään, on selvää mitä siitä seuraa.
Syystäkin olet loukkaantunut, pettynyt ja vihainen. Sano miehellesi että näit vahingossa, ei tuollaista voi lakaista maton alle. Teillä on paljon selvitettävää
Eikö tuollainen oo lapsellista touhua?
En mä ainakaan pyytäisi rahaa lainaan ihmiseltä jonka kanssa en muutenkaan ole tekemisissä. Tai lainaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo tarkoittaa että rikoit viestintäsalaisuutta ja sait ansaitsemasi rangaistuksen heti.
Pitääkin jonkun tutun naisen kanssa viestitellä tuollainen ketju ja arkistoida se odottamaan että rouva urkkii puhelinta.
Selkeä pettäjän viesti tämä. Todellakin ap:lla on oikeus saada tietää, että kumppaninsa haikailee toisen naisen perään. Kuka haluaa tuhlata enää yhtäkään lisävuotta tuollaiseen ihmiseen.
Ei ole. Suomen laki ei tunne sellaista oikeutta. Sen sijaan AP:n miehellä on oikeus yksityisyyteen, johon sisältyy mm sähköinen viestintä.
AP on toiminut tämän oikeuden ja lain vastaisesti lukiessaan viestit.
Kyllä muuten menee, vaikka kuin järkevänä pidin.. Kun on niin mustasukkanen
Miumau73 kirjoitti:
Kyllä muuten menee, vaikka kuin järkevänä pidin.. Kun on niin mustasukkanen
Nuorena oli suhde alussa, kävin suihkussa, kun palasin niin huomasin että puhelimen valmiustila sammui. Ei kuulemma nainen ollut mitään kattonu.
Siinä luki, että tulee katumaan koko loppuelämänsä ettei hänessä ollut tarpeeksi miestä, ja lopussa oli vielä silmänisku-emoji.
Antoi selitykseksi, että oli "tosi tunteellisessa tilassa ja sai vihdoin tilaisuuden puhua asiat selviksi". Ei kiinnosta hirveästi kuunnella, mun rakkaustarinassani mä en ole kakkosena.
-Ap
Sehän selvästi haluaa lämmitellä sitä toista naista, ja pitää jalkaa ovenraossa, jos olisi saumaa sinnekin. Todella törkeä mies, joka ei vaikuta järin uskollisena tai luotettavalta
Varmaan ns rakaisinmaksulla ellei osamaksulla