Näin viestin mieheni puhelimessa, ylireagoinko?
Viime vuonna mies kertoi, että hänen vuosien takainen tinder-juttu (ymmärtääkseni tavanneet vain muutaman kerran useita vuosia sitten), oli laittanut viestiä ja pyytänyt rahaa lainaan, useamman satasen, ja hän oli tämän lainannut. Kiitin, että kertoi rehellisesti tilanteesta, tämä oli mulle ihan ok vaikkakin hieman outoa, ja hän sai rahat takaisin kuten olivat sopineet.
Pari viikkoa sitten mies pyysi vastaamaan äitinsä viestiin kun oli tekemässä muuta, meillä ei ole ollut puhelimien kanssa ikinä mitään salailua. Huomasin whatsappissa, että siellä oli arkistoitu keskustelu, jota en sitten malttanut olla vilkaisematta. Tämä oli viestiketju siitä rahalainasta, ja mies oli siihen kirjoittanut viimeiseksi että on tosi harmissaan siitä että heidän jutusta ei tullut mitään vakavampaa, ja että ei itse ollut tarpeeksi rohkea niin "hyvälle naiselle". Nainen ei ollut vastannut enää mitään tämän jälkeen. Itsellä jäi jotenkin tosi *aska fiilis tästä, ollaan oltu nelisen vuotta nyt yhdessä, niin mun mielestä tarpeetonta harmitella tuollaista toiselle naiselle. En sanonut että näin mitään, koska hävetti että luin sellaista mitä ei selvästi ollut tarkoitettu mun nähtäväksi, mutta en ole oikein pystynyt päästämään asiasta irtikään.
Koittakaa puhua mulle järkeä kiitos ja kertokaa että ylireagoin ihan turhasta, mulla on suuri hylkäämisen pelko ja ei tuo tarkoita että olisi mieluummin tämän toisen naisen kanssa, eihän?
Kommentit (94)
Eniten ihmettelen sitä että mies on lainannut rahaa jollekin henkilölle, jonka kanssa on ollut vain hyvin lyhyt suhde.
Miten huomataan, että joku keskustelu on arkistoitu?
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti fiksuna naisena vastannut jotain muuta kautta ja sen jälkeen kettu on käynyt kolossa.
Höpö höpö, ei vaan lämmennyt varatun urpon lirkutteluille, sai rahalainansa eikä muuta halunnut
Provo, mutta voisihan tuollaista tapahtuakin.
AP on itse pettänyt, ja haluaisi nyt saada todisteita siitä, että myös hänen kumppaninsa olisi pettänyt.
Eikös tuossa ole hyvä, ettei tämä rahanlainaaja ole selvästikään kiinnostunut äijästäsi.
Vierailija kirjoitti:
Miten huomataan, että joku keskustelu on arkistoitu?
Tämä näkyi heti siinä whats appin "aloitusnäytöllä" missä keskustelut, yläreunassa oli "yksi arkistoitu keskustelu". Eli aiempiin kommentteihin viitaten ei tarvinnut penkoa, painoin vain yhtä nappulaa mitä ei olisi pitänyt.
-Ap
Jotain tapahtui vuosi sitten. Miksi muuten mies olisi kolmen vuoden suhteen jälkeen ottanut asian esille?
No kyllä tuollainen olis semmonen asia että ois vaikea jatkaa. Yllättävän avoimesti jengi täällä suvaitsee sen että mies haikailee toisen naisen perään vaikka on suhteessa. Mä en ainakaan haluaisi tietää olevani varavaihtoehto kun ei parempaa saanut joten heippa.
Siis kuinka vanha tämä keskustelu oli?
Ex pari kertaa alkoi riehumaan kun oli mun puhelimesta löytänyt keskusteluja muiden miesten kanssa vuosia ennen häntä.
Sinänsä ihan luotettavan oloinen tuo sinun mies, että sulla on lupa hänen puhelimeensa.
Puhu sille miehelle, herranjestas ja katso mitä hän vastaa.
Yleensä nuo tuommoiset harmittelin kertoo siitä, että nykytilanteessa on jokin vialla.
Vierailija kirjoitti:
Tuo tarkoittaa että rikoit viestintäsalaisuutta ja sait ansaitsemasi rangaistuksen heti.
Pitääkin jonkun tutun naisen kanssa viestitellä tuollainen ketju ja arkistoida se odottamaan että rouva urkkii puhelinta.
Veijo 15v voisi vaikka mennä tekemään nyt ne läksyt kun ei sulla mitään rouvaa ole.
Vierailija kirjoitti:
Ex pari kertaa alkoi riehumaan kun oli mun puhelimesta löytänyt keskusteluja muiden miesten kanssa vuosia ennen häntä.
Sinänsä ihan luotettavan oloinen tuo sinun mies, että sulla on lupa hänen puhelimeensa.
Yleensä nuo tuommoiset harmittelin kertoo siitä, että nykytilanteessa on jokin vialla.
Porsastelu lähtee käyntiin samantein kun halutaan hiljaisesti erota.
Vierailija kirjoitti:
Eniten ihmettelen sitä että mies on lainannut rahaa jollekin henkilölle, jonka kanssa on ollut vain hyvin lyhyt suhde.
Tätähän minäkin ihmettelin!
Itse en lainaa kellekkään.
Ja vaikea sanoa tohon episodiin, itse en malttaisi olla kysymättä tuosta toisesta, jotain vaan ja seuraisin tarkasti mieheni ilmeitä. Ja sitten ehkä katuisin. Onhan aikuisilla ihmisillä kaikenlaista historiaa, josta ei välttis puolisolle ole tullut kerrottua...
Tiedän myös, että asia vaivaisi minua, ellen kysyisi.
.
Vanha kansa sanoisi: Suo siellä, vetelä täällä😲
Vierailija kirjoitti:
Tämä keskustelu on n. vuoden vanha, ollaan oltu yhdessä nyt 4v, eli 3 vuotta tuossa kohtaa. Mä en kehtaa kertoa että olen katsonut viestejä, niin puheeksi ottaminen tuntuu vaikealta...
Ap
Olisipa kyllä surullista tietää etten olisi puolisoni ensimmäinen valinta. Minä en olisi kyllä hiljaa. Kysyisin asiasta vaikka luultavasti riitelyksihän se menisi. Mutta asiahan painaisi mieltäni pitkään jos en kertoisi mitä näin.
Jotenkin tuntuu että mies lainasi tuolle rahaa sen takia että sillä olisi makuja tuohon naiseen. Ja sitten varmaan pettyi kun rahan lainaaminenkaan ei auttanut tuon naisen saamisessa.
Harmittaa93 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä nuo tuommoiset harmittelin kertoo siitä, että nykytilanteessa on jokin vialla.Tämä keskustelu on n. vuoden vanha, ollaan oltu yhdessä nyt 4v, eli 3 vuotta tuossa kohtaa. Mä en kehtaa kertoa että olen katsonut viestejä, niin puheeksi ottaminen tuntuu vaikealta...
Ap
Olisit tallentanut numeron ja soittanut sille naiselle tuntetemattomasta numerosta ja vaikka kysynyt missä asuu, tekeytynyt joksi vanhaksi tutuksi ja kysellyt kaikelaista
Vierailija kirjoitti:
En kysyisi tai sanoisi mitään, vaan poistuisin miehen elämästä jälkiä jättämättä.
No tämä nyt olisi kaikista älyttömintä! Ei ihme, että ihmiset on rikki.
Ei kaikilla todellakaan ole sitä "yhtä joka pääsi karkuun" :D Oma puoliso sanoo aina, ettei hän muuttaisi mitään menneisyydessään, jos saattaisi menettää sillä minut. Kaikki tietysti itse määrittelevät oman parisuhteensa ja rajansa, mutta minä en pystyisi jatkamaan jos mielessä olisi jonkinlainen epäilys siitä, että puolisoni saattaisi olla mieluummin jonkun muun kanssa.
Lisäksi, miehesi ei selkeästi ollut rehellinen heidän suhteensa tai ainakaan hänen tunteidensa syvyydestä tuota naista kohtaan.
Tota ei, ei ole kyllä kaikilla entistä deittailukumppania jonka perään suorastaan haikaillaan ja jolle lainaillaan rahaa.