Miksi ihmiset valitsevat hotellin eivätkä huoneistoa?
Nuo huoneistot ovat yleensä halvempiakin, jopa selvästi.
Käytän hotellia vain silloin, kun aamulla on mentävä ja täytyy saada aamupala. Sitä en ymmärrä, miksi joku tahtoo sitoa itsensä lomalla pieneen hotellihuoneeseen ilman ruoanlaittomahdollisuutta, kun samalla rahalla saisi 30-60 neliötä ja keittiön.
Kommentit (143)
Minulla sama, sitä ruuanlaittoa, siivoamista ja tiskaamista riittää kotona ihan riittävästi.
Ruuan laitto ja siivoaminen ei täytä kriteerejäni lomasta.
Yövyn hotelleissa työn puolesta lähemmäs 100 yötä vuodessa ja jos olen yhden yön keikalla jossain, niin se, että mulla on valmiiksi laitettu sänky ja aamulla aamiainen eikä erillistä tarvetta alkaa kiireessä vielä siivoamaan/tiskaamaan (perustasoa enempää, hotellissa tätä ei onneksi hirveästi tule), niin helposti tulee kallistuttua hotelliin majoitusta varatessa. Jos olen pidempään jossain, niin silloin saatan valita mökin jos kivalta paikalta on tarjolla kohtuuhintaan.
Minä taas haluan ehdottomasti huoneiston,kahvit saatava keittää heti herättyä. Aamupala usein varattu majoituksen yhteteyteen,sillä pärjää pitkään. Ruokia ei valmisteta vaan syödään missä halutaan. Päivä-ja iltakahvit keitellään itse - jos siltä tuntuu.
Huoneisto valitaan aina. On kiva, kun on tilaa, kolmio lasten kanssa, kaksio kahdestaan. Kyllä ne huoneistotkin siivotaan, jos ovat hotellissa. Tietenkin jos valitsee majoituksen yksityiseltä, niin ei.
Me ollaan aina vähintään kaksi viikkoa lomalla, marras-joulukuussa kolme viikkoa. Olisi kärsimys kylkiä hotellihuoneessa. Meillä on tilava kolmio Puerto de la Cruzissa La Pazin kaupunginosassa.
Vierailija kirjoitti:
Minä taas haluan ehdottomasti huoneiston,kahvit saatava keittää heti herättyä. Aamupala usein varattu majoituksen yhteteyteen,sillä pärjää pitkään. Ruokia ei valmisteta vaan syödään missä halutaan. Päivä-ja iltakahvit keitellään itse - jos siltä tuntuu.
Minä pyydän kahvinkettomahdollusuuden hotellihuoneeseeni, toimii.
Parempilaatuinen hotellihuone mieluummin kuin joku random-lude-asunto.
Suurin osa perheistä valitsee huoneiston. Hotellihuoneet ovat liian pieniä. Nykyään airbnb on suosittu ja yleensä kyse on huoneistosta.
Välillä hotelli joskus huoneisto tai ihan talo, mutta ei mitään halpaa ludemurhua.
Tietenkin huoneisto, mieluummin sellainen, jossa on kaksi makkaria, toinen lapsille, toinen vanhemmille.
Talokin on hyvä valinta. Lanzarotella on hyviä taloja vuokrattavana, monessa on jopa oma uima-allas.
Meitä on kaksi aikuista ja valintamme on yleensä 5* hotelli. Tilava huone, jossa oma terassi, jos etelässä ollaan. Aamiainen, jossa voi tilata pöytään, ei mikään buffetti. Huoneet siivotaan joka aamu ja vuoteet avataan illaksi.
Joskus on ihan kiva maksaa extraa siitä et pääsee valmiiseen aamupalapöytään, eikä tarvii alkaa imuroimaan huonetta ja viemään roskia. Joskus tulee kyllä otettua sellainenkin huoneisto missä pitää viedä roskat lähtiessä, ottaa lakanat sängyistä ja laittaa tiskit koneeseen. Silti enemmän juomalaseja ja käydään ravintolassa syömässä.
-90 luvun laman ajalta on jäänyt mieleen, kun vanhempi sai säästettyä etelän reissua varten mutta kotoa kannettiin ruisleipää ja hernekeittoa, jota sit syötiin hotellihuoneessa.
En tarvitse huoneistoa. Matkustan aina yksin, en vietä paljon aikaa hotellissa, ja silloin kun vietän, haluan että siellä pelaa huone- ja muut palvelut. Rahasta ei ole pulaa.
Meillä hotelli vain suurkaupungeissa, huoneisto/agriturismo/b&b lyhyillä reissuilla ja talo pidemmillä lomilla jos emme ole omalla talollamme.
En silti laita lounasta tai päivällistä koskaan vaikka olisimme huoneistossa. Syömme ne ulkona mutta on ihanaa hakea lähileipomosta ja kaupasta herkkuja ja syödä omassa rauhassa. Ei tarvitse olla hotelliruokalan hälyssä.
Työmatkoilla 4-5* hotellit ja ne riittää oikein hyvin, ei tuo meille mitään lisäarvoa lomilla
Me otetaan aina huoneistohotelli matkoillamme. Emme kokkaa huoneistohotellissa, ja olemme yleensä sellaisessa, missä olisi aamiaismahdollisuuskin saatavilla, mutta emme ole sellaista halunneet. Tykkään siitä, että on tilaa ja jääkaappi. Helteisellä lomalla on kiva saada juomansa kylmänä. Ostamme myös usein aamupalaleivät aamulla jostain läheisestä leipomokaupasta ja nautimme aamukahvimme kaikessa rauhassa ilman aikarajoitteita ja toisten hälinää. Se on ihan parasta juoda kahvi terassilla ja ottaa kylmää tuoremehua jääkaapista.
En halua lomalla kokkailla ja siivoilla, siksi hotelli.
Valmis aamupalapöytä, huone siivotaan päivittäin, lakanat ja pyyhkeet vaihdetaan, kaikki toiveet täytetään - tärkeitä asioita lomalla.
Meillä majoituksen valinta riippuu matkan luonteesta ja matkalaisista. Lasten kanssa on kivaa kun on huoneisto, enemmän tilaa, aikuiset voi jatkaa iltaa olohuoneessa, lasten mentyä nukkumaan ja ruokaa saa silloin kun tarvitsee eikä silloin kun on ruoka-aika.
Jos matkustan yksin tai puolison kanssa kahdestaan haluan tasokkaan hotellin ja kaveriporukalla usein taas valitaan huoneisto tai joku villa kohteesta riippuen, koska tykätään laittaa ruokaa yhdessä ja istua iltaa terassilla illallisen jälkeen pikkutunneille.
Mua ei kiinnosta lomalla tehdä itse ruokaa ja siivota, siksi hotellihuone.