Eikö sinkku pärjää 1600 euron nettotuloilla?
Tämä kiinnostaa. Jos ei ole lapsia, eikä autoa, niin eikös tuolla summalla yksi henkilö tule toimeen?
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu siitä missä asuu, ts. kuinka iso osuuden pakolliset kulut vievät tuloista.
Asuinpaikka ja asunto on valittava niin että pärjää.
Ainiin paitsi että nykysuomessa ei ole.
Asuinpaikka valitaan sieltä missä on töitä. Jos työpaikka on pk-seudulla, niin silloin on asuttava siellä eikä missään Tohmajärvellä.
Tuolla summalla on tullut pärjättyä jo vuosia. Naurattaa sellaiset ihmiset, joilla nettotulot ovat kaksi kertaa isommat ja valittavat kuinka ovat niin köyhiä, niin köyhiä.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu paljon on asumiskulut, vakuutukset, sähkö, vesi ja ruokakulut. Sinkku maksaa ne yksin.
Niin. Sinkku syö yhden edestä ja maksaa yhden edestä. Kuluttaa vettä yhden edestä ja maksaa yhden edestä. Pariskunta syö ja suihkuttaa kahden edestä ja maksaa sen mukaan.
Kyllähän tällä on tullut pärjättyä. Missään en käy ja muutenkin olen harmaavarpunen, en meikkaa enkä pukeudu nätisti. Teen ruoat itse. 2 kissaa on, mutta ne eivät paljoa kuluta.
No mä tienasin sinkkuna vuosikausia nettona noin 1400-1500€/kk. Vuokra oli 690e/kk. Hyvin pärjäsin :)
Tottakai pärjää, vaikkakin riippuu siitä missä asuu ja millaiset elämäntavat. Minulla oli sinkkuna palkasta käteenjäävä osuus n. 1700€ ja hyvin pärjäsin. Vuokra 500€, laskut (sähkö, bussikortti, puhelin, spotify, netflix, jne) 300€, ruokaan 400€, säästöön 200€, baarit, vaateostokset ja muu hulluttelu 300€. Asuin siis Espoossa yksiössä.
Kai se on ihan siitä kiinni mistä voi luopua. Itse en polta tupakkaa, juo energiajuomia tai erikoiskahveja (rahasyöppöjä), enkä ihan hirveästi käy baareissa tai osta merkkitavaraa, mutta toisinaan käyn leffassa tai konsertissa, ravintolassa yms... Vuokra tietenkin syö isoimman osan tuosta, mutta jos ei paljon käy kaupungilla, niin voinee asua vähän kauempana keskustastakin? Se on valintojen maailma.
Kyllä tuon summan pitää yhdelle ihmiselle riittää. Ellei sitten asu jossain isossa, kalliissa kämpässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu paljon on asumiskulut, vakuutukset, sähkö, vesi ja ruokakulut. Sinkku maksaa ne yksin.
Niin. Sinkku syö yhden edestä ja maksaa yhden edestä. Kuluttaa vettä yhden edestä ja maksaa yhden edestä. Pariskunta syö ja suihkuttaa kahden edestä ja maksaa sen mukaan.
Pariskunta maksaa yhden kotivakuutuksen, samoin sinkku. Pariskunta maksaa yhden vastikkeen, samoin sinkku. Pariskunta maksaa yhden sähkölaskus, samoin sinkku. Esimerkiksi sähkön kulutus ei mene niin, että pariskunta kuluttaisi tuplasti sinkkuun nähden.
Pärjää, mutta vain pärjää. Tuosta summasta ei hirveästi eläke kerry eikä ainakaan pk-seudulla asuntoja ostella, kaikki kuluu vain vuokraan ja muuhun välttämättömään. Pulassa on siis siinä vaiheessa kun eläkeikä iskee, eläkkeellä pääsee vasta todella huonossa ja vanhassa kunnossa ilman säästöjä yhä vuokra-asunnossa eläen.
On ihan hyvä nettotulo, ainakin jos ei asu pk-seudulla tonnin vuokra-asunnossa.
Mä olen pärjännyt tuolla tulolla.
Opiskeluaikoina pärjäsin vähemmälläkin mutta olin silloin nuuka. Nyt olen tottunut parempaan elintasoon niin olisi vaikeaa laskea sitä, mutta pärjäisin kyllä.
Yksin asuminen on todella kallista! Ei ole ikinä siinä sitä toista joka voisi maksaa jotain, lainata jne. Tiedän mistä puhun,olin avioliitossa 20 vuotta, nyt eronnut ja vuosia asunut yksin. Vaikka olisi pienet tulot,aina pärjää paremmin jos kahden ihmisen tulot!
Tosi hyvät tulot jos saa sinkkuna 1600 e! Ei olisi mitään hätää, jäisi säästöönkin. Todella monet sinkut pärjää pienellä eläkkeellä, sair.pvrahalla tai työt.korvauksilla saaden alle 1000 e kk!!
Pk-seudulla melko tukalaa. Tyhmä kysymys.
Vierailija kirjoitti:
Yksin asuminen on todella kallista! Ei ole ikinä siinä sitä toista joka voisi maksaa jotain, lainata jne. Tiedän mistä puhun,olin avioliitossa 20 vuotta, nyt eronnut ja vuosia asunut yksin. Vaikka olisi pienet tulot,aina pärjää paremmin jos kahden ihmisen tulot!
Olin itse avoliitossa 16v ja tuntu että rahat ei riittäneet ikinä. Nyt teinien yh:na ne eivät edelleen riitä. Mutta laskeskelin että jos asuisin yksin, niin pärjäisin mainiosti tuolla summalla. Enkä edes sitä toista ihmistä ottaisi enää samaan talouteen. Ap
Kyllä pärjää, mutta aika pienesti saa elää. Itselläni on tuollaiset tulot ja kallis vuokra, niin ei jää hirveästi ylimääräistä.
Naiset säästää sinkkuaikoina, koska ruokakulut ovat pienemmät kuin miessyöppöjen kanssa asuessa
Christiiina kirjoitti:
On ihan hyvä nettotulo, ainakin jos ei asu pk-seudulla tonnin vuokra-asunnossa.
Pk-seudulla on halvempia. Mulla on kaksio 613e.
Pääkaupunkiseudulla vuokrat ovat korkeat. Mutta luulisi tuolla nettopalkalla pärjäävän. Minulla on eläke hieman suurempi, mutta maksettu talo ja miehellä parempi eläke. Tosin meillä on ollut erilliset rahat yli 40 vuoden ajan. Periaatteessa esim talon lainat maksettu puoliksi ja kiinteistö onkin meidän molempien nimissä. Luulisin, että tuolla pärjää. Kun elää niukasti ja säästäväisesti. Se on taito, jota kaikkien pitäisi harjoitella.