Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eikö sinkku pärjää 1600 euron nettotuloilla?

Vierailija
20.09.2022 |

Tämä kiinnostaa. Jos ei ole lapsia, eikä autoa, niin eikös tuolla summalla yksi henkilö tule toimeen?

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjää jos asuu jossain landella 500€ yksiössä. Pääkaupunkiseudulta ei tuollaisia löydä

Vierailija
42/56 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pärjää jos asuu jossain landella 500€ yksiössä. Pääkaupunkiseudulta ei tuollaisia löydä

Kyllä ne vuokrat nykyään on monissa muissakin kaupungeissa sellasta 5-700 ihan jostain 30 neliön kuppaisesta yksiöstä. Esimerkiksi lapseni asuu tällä hetkellä Raisiossa aika lähellä keskustaa 31 neliötä 600€. Ja hän muutti siihen nimenomaan koska siinä lähellä on hänen työpaikkansa, johon pääsee kesällä fillarillakin.

Toki hän olisi voinut ottaa kämpän muutaman kympin tai 100€ halvemmalla vähän kauempaa, mutta silloin hänellä menisi työmatkoihin se "säästynyt" raha.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mietipä kummin pärjäät paremmin

A. Maksat yksin vuokraa 700e

B. Maksatte pariskuntana vuokran puoliksi 500e

Yksiöiden vuokrat on nykypäivänä ihan älyttömät ja sinkkuna kukaan ei jaa kulujasi.

Pariskunnan toinen puolisko voi olla elämäntapatyötön ja ei luonnollisestikaan maksa yhtä paljon vuokraa ja toinen joutuu elättämään. Olen ollut tuossa tilanteessa, nainen käytti omat rahansa omiin huvituksiinsa. Sinkkuna pärjään varsin mukavasti noin 1800 euron palkalla, siis minulle jää tuo määrä.

Vierailija
44/56 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sillä pärjää juurikin siksi, että ei ole lapsia eikä autoa. Eikä tuolla palkalla olisi varaakaan. Ja toki vaatii myös kohtuulliset asumiskustannukset. Ja isona plussana vielä se, että tykkää elää vaatimattomasti. Eli ei koe tärkeäksi shoppailua, matkustelua, hintavaa harrastusta, kulttuuri- ja ravintolaelämyksiä ym. Materialisti ei tuolla palkalla pärjää.

Hyvässä lykyssä tuollaisesta palkasta jää jopa säästöönkin, kun tarpeeksi nuukailee. Tosin kaikki ei pystyisi henkisesti elämään kuukaudesta ja vuodesta toiseen koko ajan budjetoimalla. Itse pystyn tuohon, koska nautin vaatimattomasta elämästä ja säästämisestä. Ja kun palkka on noin pieni, on tärkeää yrittää säästää eläkepäiviä varten, sillä eläke tulee olemaan tuolla palkalla katastrofaalisen huono.

Vierailija
45/56 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maalla voi asua ihan omakotitalossa noilla tuloilla.

Vierailija
46/56 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paitsi sitten, kun täytyy alkaa tekemään remppoja. Esim. joku ikkunoiden uusiminen ei ole kovin halpaa...

Vierailija
47/56 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paitsi sitten, kun täytyy alkaa tekemään remppoja. Esim. joku ikkunoiden uusiminen ei ole kovin halpaa...

Meillä on tulot 2000e ja meitä on 4. Hyvin pystyttiin maksamaan ikkunaremppa.

Muutenkin olen asunut aina omakotitalossa ja tulot ei ole koskaan olleet yli 2000e.

Vierailija
48/56 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei enää, tehän kuulemma hukutte tonnien sähkölaskuihin

Vierailija
49/56 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei enää, tehän kuulemma hukutte tonnien sähkölaskuihin

Eipä ole sähkölämmitystä.

Vierailija
50/56 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitään remppaa kannata tehdä. Minullakin on alkuperäiset ikkunat tässä talossa. VM.1951. katolle on pelti laitettu päreiden päälle joskus 70 luvulla. Olen 80 luvulla syntynyt ja mitään remppoja en ole maksanut. Hyvin vaihtuu ilma kun vetää ikkunoista. Puuta vain reilusti uuniin niin ei ole kylmä. 500 eurolla pärjää. Välillä olen ollut töissä tuolla 1600 netto palkalla ja ostin 10 000 hintaisen auton silloin.

Vierailija
51/56 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuolla summalla on tullut pärjättyä jo vuosia. Naurattaa sellaiset ihmiset, joilla nettotulot ovat kaksi kertaa isommat ja valittavat kuinka ovat niin köyhiä, niin köyhiä.

Kaksi kertaa isompi tarkoittaa  kolminkertaista.

Vierailija
52/56 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mietipä kummin pärjäät paremmin

A. Maksat yksin vuokraa 700e

B. Maksatte pariskuntana vuokran puoliksi 500e

Yksiöiden vuokrat on nykypäivänä ihan älyttömät ja sinkkuna kukaan ei jaa kulujasi.

Pariskunnan toinen puolisko voi olla elämäntapatyötön ja ei luonnollisestikaan maksa yhtä paljon vuokraa ja toinen joutuu elättämään. Olen ollut tuossa tilanteessa, nainen käytti omat rahansa omiin huvituksiinsa. Sinkkuna pärjään varsin mukavasti noin 1800 euron palkalla, siis minulle jää tuo määrä.

Tämähän se. Minäkin pärjään pienituloisen paremmin yksin kuin exän kanssa. Joo, vuokra oli pienempi, mutta iso ja lihava ex söi paljon enemmän kuin minä, pienikokoinen nainen, ja ruokaostokset oli minun kontolla. Lisäksi laskut oli minun vastuulla, ex oli työtön ja veloissaan. Nyt saan asumistukea palkan lisäksi, joten käyttörahaa jää saman verran kuin exän kanssa asuessa vuokran jälkeen.

Vierailija
53/56 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi hyvät tulot jos saa sinkkuna 1600 e! Ei olisi mitään hätää, jäisi säästöönkin. Todella monet sinkut pärjää pienellä eläkkeellä, sair.pvrahalla tai työt.korvauksilla saaden alle 1000 e kk!!

Joo mutta eläkeläisillä ei mene rahaa työssä käyntiin, mikä monella tarkoittaa että on pakko olla auto. Kyllähän minäkin pärjäisin pienellä palkallani ihan loistavasti ilman autoa. Mutta ilman sitä en pääse kulkemaan työpaikalleni. Enkä asu korvessa vaan ihan ydinkeskustassa, mutta kun ei kaikki työpaikat ole siellä ydinkeskustassa.

Juuri tänään kävin katsastuksessa ja tuli hylky. Ja annettiin ruhtinaallinen YKSI PÄIVÄ hoitaa auton vika kuntoon. Ei ole varaa kun mulla on auton vakuutusmaksutkin jo myöhässä joten aion ajaa sakkoautolla töihin seuraavaan tilipäivään asti. Eikä ole varaa uuteen autoon, turha edes ehdottaa sellasista.

Kyllä kieltämättä välillä mietin mitä järkeä on edes käydä töissä pienipalkkaisena? Eikä mulla ole päätä opiskella mihinkään paremmin palkattuun työhön. Enkä ota miestä vain sen takia että on joku jakamassa kulut. Mieluummin vaikka syrjäydyn.

Vierailija
54/56 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina teitä vinkujoita riittää. Etkö tajua, että ok-asuja jos on järkeä, kartuttaa tilille kuukausittain ikäänkuin vuokraa juuri tälläsiä remppoja varten. Itsellä maaseudulla 12 km kaupungista velaton ok-talo 150 neliötä. Asun yksin ja siirrän joka kk 500 euroa ikäänkuin vuokraa itselleni jos pitää tehdä jotain remppaa talossa, sieltä on hyvä ottaa ne rahat. Velkaa en ole ottanut koskaan. Asuminen on edullista. Tonnin vuokria jostain kerrostalokämpästä en ikimaailmassa suostuisi maksamaan. Kuukausi on vähänäkkiä kulunut ja taas pulitat tonnin muutamasta seinästä. Ei hellevatti.

Vierailija
55/56 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskin kymmenen vuotta sitten, että pärjään yksinäni 800€ kuukausituloilla, kun ei ollut lyhennettäviä lainoja. Autokin oli.

Nykyään tarvis ehkä tuplasumman. En ole jaksanut enää laskeskella.

Vierailija
56/56 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitään remppaa kannata tehdä. Minullakin on alkuperäiset ikkunat tässä talossa. VM.1951. katolle on pelti laitettu päreiden päälle joskus 70 luvulla. Olen 80 luvulla syntynyt ja mitään remppoja en ole maksanut. Hyvin vaihtuu ilma kun vetää ikkunoista. Puuta vain reilusti uuniin niin ei ole kylmä. 500 eurolla pärjää. Välillä olen ollut töissä tuolla 1600 netto palkalla ja ostin 10 000 hintaisen auton silloin.

Kohta talosi on homeessa ja purkukuntoinen.

Minäkin asun wanhassa töllissä, mutta olen uusinut katon ja ikkunat.

Polttopuu on nykyään aika kallista, ellei saa omasta metsästä. Ylilämmittäminen rapauttaa tulisijan ja hormin, milläs sitten tarkenet?