Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En voi olla ainoa joka ei ymmärrä tätä nykypäivän tapailu-kulttuuria

En tajua
20.09.2022 |

Nykyään tapaillaan kuukausia tai jopa vuosia eikä seurustella. Mun mielestä aivan käsittämätöntä! Mä en todellakaan suostuisi tuollaiseen! Tuo on tuollaista epävarmaa ja löysässä hirressä olemista koko ajan ja toinenhan voi tapailla muitakin. Ei kiitos

Mä olen jokaisessa seurustelusuhteessa aloittanut seurustelun hyvin nopeasti ja näin ovat miehetkin halunneet. Nykyisen miehen kanssa aloimme seurustella alle viikon päästä ensitapaamisesta. Muutimme yhteen 11kk päästä seurustelun aloituksesta, naimisiin siitä vuoden päästä ja nykyään oltu yhdessä melkein 10 vuotta. Ollaan ostettu omakotitalo ja on yksi yhteinen lapsi.

Jos joskus eroaisimme, niin jäisin varmaan sinkuksi koska ei mun hermot kestäisi jotakin epämääräistä tapailua kuukausi tai vuosi tolkulla. Mä haluan seurustella, sopia että muita ei saa olla. En ikinä suostuisi pelkkään pitkäaikaiseen tapailuun. Pelkkään seksisuhteeseen voisin suostua, mutta siinähän ei tavoite olekaan parisuhde-elämä.

Kommentit (79)

Vierailija
21/79 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On erilaisia ihmisiä ja ihmisillä on erilaisia tarpeita. Minusta ihmisen eri tarpeita ei tyydytetä vain se yhden ihmisen kanssa ja olen tyytyväinen siihen, että suhteet voi olla mitä monimuotoisempia. Enkä mitä pyydä tai kaipaa omaa tapaani elää ymmärrystä tai hyväksyntää sinulta. Elämme maassa jossa jokainen ihminen voi olla mitä haluaa ja kukaan ei sinua sen takia sorra. 

Vierailija
22/79 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse harrastan seksiä vain parisuhteessa. Joku vuosien tai edes kuukausien tapailu ei sen takia tulisi kohdallani kyseeseen. Koen, että seurustelussa olleellisinta on ehkäpä se, ettei silloin tapailla muita. Ei minusta tämmöinen "sitoutuminen" vaadi kuukausien pohdintaa, jos oikeasti toisesta välittää.

Miten sinä määrittelisit tuon viestissä 8 kerrotun suhteen? Onko sinulle tapailu sitä, että tapaillaan muitakin? Onko siis suhde, jossa ei tapailla muita, automaattiesti seurustelusuhde?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/79 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et siis ymmärrä, että ihmiset saattavat haluta ihmissuhteiltaan eri asioita kuin sinä? Että ihmiset on erilaisia? Minulla ei ole halua parisuhteeseen. Haluan olla vapaa, käydä ulkona ihmisten kanssa silloin kun huvittaa ja kenen kanssa huvittaa, eikä sitoa itseäni yhteen ihmiseen. Miksi et voi tätä käsittää?

Olenko mä kieltänyt tuota sulta? En. En vain ymmärrä todella pitkiä tapailuja ja MÄ EN halua sellaista. MÄ EN haluaisi mitään epämääräistä tapailua.

Miksi sinä hyökkäät noin voimaaksi kirjoittajia kohtaa? Mikä tämän aloituksen motiivi nyt oli? Pelkäätkö nyt jotenkin sen oman suhteesi puolesta? 

Vierailija
24/79 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavani (mies) on itse sanonut että ei lopeta tapailua koskaan. Ikää nyt 43 vuotta. Hän on myös sitä mieltä, että jos joku on niin tyhmä että antaa käyttää itseään hyväksi niin tällaista ihmistä pitää käyttää. Eli pettää ja hyödyntää taloudellisesti.

Vierailija
25/79 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen samanlainen. Olen koko aikuisikäni ollut samassa parisuhteessa, alle 40 v nainen, enkä suostuis tuohon nykyaikaiseen tapailukulttuuriin, jos jotain kävisi. Oma onneni on, että olen ihmisenä ilmeisen helposti lähestyttävä, joten saisin varmaan tutustuttua helpostikin muihin ihmisiin tarvittaessa. Tai mitä luultavammin olisin hyvin onnellinen vain itsekseni, koska minulla on monia merkityksellisiä, läheisiä ihmissuhteita enkä usko, että näin pitkän parisuhteen jälkeen heti olisi moiselle tarvetta. Mistäpä sen tietää...

Sivusta näitä tapailukuvioita seuranneena, homma vaikuttaa ihan pimahtaneelta. Jollekin toki voi aidosti sopia ja hyvä niin. Mutta kyllä moni vaikuttaa kärsivän siitä, millaiseksi tämä tapailukultuuri on muodostunut.

En haluaisi rikkoa itseäni ja kyynistyä ja katkeroitua.

Vierailija
26/79 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sinut nyt on saanut noin pillastumaan 10 vuoden suhteen jälkeen? Onko puoliso alkanut vihjailemaan, että voisi vähän muuallakin alkaa käymään? Eihän se meidän tai nykyajan vika ole, että sitä meille tarvitsee alkaa huutamaan mitä sinä haluat. Saahan sitä haluta vaikka yksisarvisen, mutta...

Vierailija
27/79 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on edelleen ihan perustuslakiin perustuva itsemääräämisoikeus. Onko mies alkanut puhumaan erosta vai mistä moinen epävarmuus nyt kumpuaa?

Vierailija
28/79 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä en ymmärrä nykyajan tapailukulttuuria -tyypit on kai niitä jotka itkee että mies petti, vaikkeivät oikeasti edes seurustele.

Vierailija
29/79 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on edelleen ihan perustuslakiin perustuva itsemääräämisoikeus. Onko mies alkanut puhumaan erosta vai mistä moinen epävarmuus nyt kumpuaa?

Suomessa on myös ilmaisun vapaus, joten saa kertoa mielipiteensä, vaikka mikään ei olisi hätänä, mutta osa näemmä tekee omia tulkintojaan jo hyvinkin vähäisten tietojen perusteella.

Vierailija
30/79 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän vääristynyt ajatus, että kaikki harrastaisi tuollaista tapailua, jonka aikana tapaillaan myös muita. Ei harrasta. On myös paljon ihmisiä, jotka haluaa, kuten sinä AP, seurustella/tapailla vaan sitä yhtä ihmistä. Ei kaikille tapailu tarkoita sitä, että tapaillaan myös muita. Jollekin se nyt vaan on termi, mitä käytetään suhteen alussa, kun suhde ei ole vielä niin vakavaa eikä tunne toista niin hyvin, että voisi sanoa varmasti olevansa tässä loppuun saakka. Tapaillaan eli tutustumaan, jotta tiedetään, onko tämä sellainen ihminen, johon haluaa sitoutua.

Vierailija
31/79 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on työ, harrastukset, läheiset, ystävät, jne, enkä kaipaa enempään mitään aikataulutettua elämääni ja tapailen lähinnä vain ajankuluksi. Ja kyllä minullakin ihan kysyntää on.  

Oliko ennen ihmiset sitten onnellisempia kuin päätyivät maha pystyssä alttarille ja pysyttiin yhdessä vaikka toisella oli ne omat kuviot muualla. Vaikka luulemme olevamme vapaamielisempiä kuin ennen ehkä näin ei kuitenkaan ole. Pettäminen, erot, jne on kuitenkin melko yleistä. Onkohan ihmistä sittenkään luotu näihin kahden välisiin suljettuihin parisuhteisiin? 

Onneksi kaikilla on nykyään se vapaus valita. Eipä ainakaan enää isännät päätä mihin taloon se tyttö naitetaan ja huolitaan.

Vierailija
32/79 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on myös ilmaisun vapaus, joten saa kertoa mielipiteensä, vaikka mikään ei olisi hätänä, mutta osa näemmä tekee omia tulkintojaan jo hyvinkin vähäisten tietojen perusteella.

Ja vapaus ihmetellä mikä tämän aloituksen motiivi oli. Itse veikkaisin trolliksi.

Vierailija
33/79 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tajua kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et siis ymmärrä, että ihmiset saattavat haluta ihmissuhteiltaan eri asioita kuin sinä? Että ihmiset on erilaisia? Minulla ei ole halua parisuhteeseen. Haluan olla vapaa, käydä ulkona ihmisten kanssa silloin kun huvittaa ja kenen kanssa huvittaa, eikä sitoa itseäni yhteen ihmiseen. Miksi et voi tätä käsittää?

Olenko mä kieltänyt tuota sulta? En. En vain ymmärrä todella pitkiä tapailuja ja MÄ EN halua sellaista. MÄ EN haluaisi mitään epämääräistä tapailua.

Miksi sinä hyökkäät noin voimaaksi kirjoittajia kohtaa? Mikä tämän aloituksen motiivi nyt oli? Pelkäätkö nyt jotenkin sen oman suhteesi puolesta? 

Aloittaja teki selväksi, kuten aloituksessaankin, että nuo ovat hänen mielipiteitään. Kirjoittaja, jolle aloittaja vastasi, ei näyttänyt ymmärtävän asiaa.

Vierailija
34/79 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ollut saman tyypin kanssa 15 vuotta. Kun 20-vuotiaana aloin seurustella, niin ajatus oli että seksi kuuluu vasta avioliittoon tai vähintäänkin kihloihin, ja sitä myös noudatin. Seksi ei mulle ollut mitenkään merkityksellistä itsenään vaan lähinnä rakkaudenosoitus.

Nyt 35-vuotiaana oon yllättäin huomannut että kiinnostun ihmisistä seksuaalisesti, ja jos olisin sinkku niin saattaisin hyvinkin harkita jotain kepeää seksisuhdetta. Sellaisessa en voisi varmaankaan vaatia eksklusiivisuutta eikä se kai olisi tarpeenkaan, kunhan kortsut olisi käytössä tautien varalta.

En usko että aikuisena, lapset tehneenä sinkkuna mulla olisi kiirettä vakavaan parisuhteeseen, vaan nauttisin vapaudesta ja myös yksinolosta.

Sitten kun alkaisin vakavaa parisuhdetta kaivata, niin seksi ei astuisi kuvioihin tapailun alussa, vaan vasta sitten kun tyyppi on muuten todettu varteenotettavaksi ja oltaisi sovittu siitä, että ollaan vakavissaan eikä tapailla muita.

Vierailija
35/79 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut naiset tarjoavat kilpaa elämyksiä miehille, joilla ei ole aikomustakaan vakiintua koskaan. Ihmisten kannattaisi ehkä pitää kiinni rajoistaan ja miettiä jo etukäteen, kuinka pitkään ovat valmiita tapailemaan ja milloin seurustelu joko alkaa tai sitten suhde päättyy.

Vierailija
36/79 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tajua kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja teki selväksi, kuten aloituksessaankin, että nuo ovat hänen mielipiteitään. Kirjoittaja, jolle aloittaja vastasi, ei näyttänyt ymmärtävän asiaa.

Aloittaja itse kirjoitti, ettei ymmärrä tapailukulttuuria. Mikä siinä on sellaista, mitä hän ei ymmärrä? Ymmärtäminen ja hyväksyminen ei ole sama asia. Jos hän ei itse halua tapailusuhdetta, ei se tarkoita sitä etteikö hän voisi ymmärtää että jotkut muut haluavat. Hän puhuu ristiin itsensä kanssa.

Vierailija
37/79 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se sellaista että aikaa kuluu ja kasvot vanhenee jne jos jää odottamaan väärää tyyppiä.

Vierailija
38/79 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse harrastan seksiä vain parisuhteessa. Joku vuosien tai edes kuukausien tapailu ei sen takia tulisi kohdallani kyseeseen. Koen, että seurustelussa olleellisinta on ehkäpä se, ettei silloin tapailla muita. Ei minusta tämmöinen "sitoutuminen" vaadi kuukausien pohdintaa, jos oikeasti toisesta välittää.

Tämän takia monet harrastavatkin näitä tapailusuhteita kun se parisuhdeseksi on niin tylsää.

Vierailija
39/79 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä kyllä tapailen, vaikka muita ei tässä suhteessa tapaillakaan. Seurusteluksi en tätä miellä, koska ei tule johtamaan mihinkään yhdessäasumiseen tms., emme tapaa välttämättä moneen viikkoon, tai ehkä kuukauteenkaan jne.

Vierailija
40/79 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tajua kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hyvää päivää teitä keittiöpsykologeja. :D Ei, en pelkää suhteeni puolesta. Miksi pelkäisin ja mistä ihmeeestä sellaista keksit?

Mä en vain tajua tätä nykyistä tapaa tapailla kuukausia tai vuosia. Ei ennen tuollaista harrastettu vaan osattiin ja uskallettiin sitoutua. Ei mitään kuukausien tapailupelleilyä. En olisi koskaan suostunut tuollaiseen vaan olisi mennyt sellainen mies vaihtoon. Mielummin sinkku kuin epämääräisessä tapailu"suhteessa". Tässä aloituksessa kyse siitä, että täällä palstalla monesti keskusteluissa tulee esille tällaiset pitkät tapailut ja mä en vain käsitä sellaisia.

Jokainen tekee toki kuten itse haluaa, mutta ei ole mua varten tuollainen tapailu-kulttuuri. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kuusi