Jos teette vaikkapa valkosipuliperunoita
Laitatteko ne laakeaan matalaan vuokaan, että tulee paljon paistopintaa vai pyöreään korkealaitaiseen vuokaan? Kummassa on mehukkaampi lopoutulos?
Kommentit (12)
Korkealaitasessa , pienemmässä tulee mielestäni parempi tulos.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos! Luotan sinuun ja teen noin.
Olen niin aloitteleva kokkaaja, etten ole ennen tehnyt :)
Vierailija kirjoitti:
Lasketko lämpötilaa ja pidennätkö kypsennysaikaa? Olen kokeillut molemmissa, korkealaitaisessa astiassa vaan tuntuu, että järjestäen jää osa raa'an oloiseksi kun osa alkaa jo muhjuuntua. Laakeassa ongelmaa ei ole, mutta en taas itse välitä tuosta paistopinnasta (kaurakermalla pinnasta tulee mielestäni epämiellyttävä), niin vuokaperunoiden valmistaminen on aina vähän tasapainoilua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasketko lämpötilaa ja pidennätkö kypsennysaikaa? Olen kokeillut molemmissa, korkealaitaisessa astiassa vaan tuntuu, että järjestäen jää osa raa'an oloiseksi kun osa alkaa jo muhjuuntua. Laakeassa ongelmaa ei ole, mutta en taas itse välitä tuosta paistopinnasta (kaurakermalla pinnasta tulee mielestäni epämiellyttävä), niin vuokaperunoiden valmistaminen on aina vähän tasapainoilua.
En ole tuo jolle vastaat, mutta kiehauta muutama minuutti viipaloituja perunoita ennen paistoa.
Matala vuoka, koska pidän paistetusta päällisestä. Lisäksi ruoka kypsyy tasaisemmin.
Suht matalaan, ei nyt kuitenkaan ihan littanaan. Kummassa vaan kyllä onnistuu.
Perunat laakeaan ja kermaperunat syvään. Riippuu kanssa kerman määrästä. Pelkistä perunoista saa kuivaa.
Aikaisemmin tein valkosipuliperunoita laakeassa vuoassa uunissa, sittemmin siirryin paistokasarissa raakapaistettuihin kermaisiin pottuihin.
Ensin otetaan pintaa ja sitten haudutetaan kermassa sopivan al denteksi.
Loppusilaus kannen alla pienellä virralla.
Laitan siihen ainoaa vuokaan, jonka omistan.
Eipä ole koskaan tullut tarvetta miettiä vuokien eroja ja aina on maistunut.
Kaupan valmis perunasipulista tulee mössöä.
Teen kokopwrunoista 175 ast
Oikea kerma ei ruoka eikä kaura.
Laitan mikroon.