Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pankkikortilta rahan varastaminen etänä?

Vierailija
20.09.2022 |

Onko totta, että pankkikortilta tai luottokortilta voidaan varastaa rahaa kun se on esimerkiksi laukussa ja kävelen kaupungilla??

Kommentit (363)

Vierailija
181/363 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moderni taskuvarkaus tapahtuu älypuhelimella. Esim nykyään lähes jokaisessa puhelimessa on NFC-siru ja, jos puheliin on yhdistetty joku kortti (lähes kaikilla on joku MobilePay tms) niin on teoriassa mahdollista lähettää puhelimen lähimaksukorttiin signaali ja kysyä kortin tietoja. Näinhän ne kassattomat Amazonin kaupatkin toimii, missä ostokset laitetaan vaan suoraan kassiin ja kävellään ulos kaupasta.

Eikö tuo vaadi että puhelimessa on NFC-yhteys päällä ennen kuin päästään tuohon rosvoukseen?

Harvallan NFC on päällä, jos ei ole maksamassa ostoksia.

Rosvo laittaa NFC:n päälle etänä

ja apinakuva NFT kannattaa ostaa

Vierailija
182/363 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

😂😂😂😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/363 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ok boomer

Vierailija
184/363 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

🤣🤣

Vierailija
185/363 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

🤣🤣

en naurauis...

Vierailija
186/363 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

rfid signaaleilla mahdollista

Vierailija
187/363 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos joku noin varastaisi toisilta rahaa hän jäisi hetkessä kiinni koska pankkitilin avaamiseen kerrotaan henkkarit.

Entäpä, jos ei varastaisikaan rahaa, vaan esim. Lidlissä maksaisi ostoksensa virityksellä, jossa jonkun toisen maksukortin etälukualue "laajennetaan" niin, että se ulottuu Lidlin kassalle saakka.

Vaikkapa niin, että kaverini kävelee uhrin lähellä, ja kaverin puhelimessa on sovellus, joka välittää tuon kortin dataliikenteen salattuna omalle puhelimelleni, jossa on toinen sovellus, joka taas välittää nuo maksutiedot Lidlin kassakoneelle teeskentelemällä olevansa lähimaksuominaisuudella varustettu pankki- tai luottokortti.

Eli Lidl saisi rahansa, mutta maksaja olisikin joku satunnainen Lidlissä ostoksia ostoskärryynsä latova henkilö.

Tuossa ei tietenkään voisi käyttää Lidl -sovellusta, koska muuten jäisi kiinni kun sen sovelluksen rekisteröinyt taho voidaan jäljittää.

Eli rahaa ei voi varastaa mutta ostoksensa voisi tuolla tavalla työntää jonkun muun maksettavaksi.

Vierailija
188/363 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
189/363 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On totta, jos kortissa/luurissa on lähimaksu. Testattiin kerran töissä niin lukijalla on mahdollista höylätä maksuja pienellä virityksellä noin 0,5 - 1 metrin alueelle, vaikka se olisi taskussa/laukussa. 

Rippistä rahoille :_D

Vierailija
190/363 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.nets.eu/fi-fi/uutiset-ja-tiedotteet/Pages/L%C3%A4himaksamis…

En jaksa kirjoittaa siis linkkaan jonkun lakitekstin

Vierailija
191/363 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos jollain on korttimaksupääte mukana ja pitää sitä lähellä laukkuasi, niin silloin. Se max 50e ilman tunnuslukua.

Kiva kun joku rikollinen höylää noita 50€ maksuja 100 kertaa.

Ei onnistu. Muutaman kerran jälkeen kysyy jo tunnusluvun. Multa kysyy nykyään aina, kun ilmeisesti teen niin paljon ostoksia. 

Onnistuu

Ei onnistu

onnistuu

Vierailija
192/363 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos jollain on korttimaksupääte mukana ja pitää sitä lähellä laukkuasi, niin silloin. Se max 50e ilman tunnuslukua.

Mikä tekee siitä kivan?

🤣🤣🤣

Vierailija
193/363 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ystävät hyvät rauhoittukaa

Vierailija
194/363 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

nice nice ei ois lainaa parii kybää maksan kyl ens tuist takas

Vierailija
195/363 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moderni taskuvarkaus tapahtuu älypuhelimella. Esim nykyään lähes jokaisessa puhelimessa on NFC-siru ja, jos puheliin on yhdistetty joku kortti (lähes kaikilla on joku MobilePay tms) niin on teoriassa mahdollista lähettää puhelimen lähimaksukorttiin signaali ja kysyä kortin tietoja. Näinhän ne kassattomat Amazonin kaupatkin toimii, missä ostokset laitetaan vaan suoraan kassiin ja kävellään ulos kaupasta.

MobilePay ei kyllä tuota mahdollista, sekoitatko ApplePayhyn ja GooglePayhyn?

No mitä kaikkia eri Paytä nyt on olemassa. Nykyäänhän maksukortti vaaditaan joka sovellukseen jja puhelimeen.

Apple Pay ei ole pyytänyt ainakaan minulta mitään kortinnumeroa. Mulle siitä ei edes tullut appia vaan piti ottaa Nordea wallet käyttöön. En siis maksa kännykällä kaupassa vaan ostin nettikaupasta yhden ostoksen, johon sitä tarvitsin.

Vierailija
196/363 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut, kun käytän jotain kauppaa, jota en ennen ole käyttänyt, niin lähimaksu ei kelpaa vaan on pitänyt laittaa kortti laitteeseen ja antaa tunnusluku. Jos näin olisi, niin eikö se estäisi näitä,ohikulkevia varkaita saamasta mitään?

Vierailija
197/363 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuolta voi kyllä suojautua. Ensin tulee mieleen, että poistaisi koko lähimaksusirun, mutta toisaalta sitä ei kannata poistaa, koska silloin kortti on käyttökelvoton monissa paikoissa. Itse olen hankkinut lompakon RFID-suojalla, esimerkkinä https://tinyurl.com/3mvv8szj

Käytän yleensä noita S-bonus ja K-plus korttejani etälukuominaisuudella.

Tää taitaa olla ainoa tapa kamppailla vastaan

Vierailija
198/363 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut, kun käytän jotain kauppaa, jota en ennen ole käyttänyt, niin lähimaksu ei kelpaa vaan on pitänyt laittaa kortti laitteeseen ja antaa tunnusluku. Jos näin olisi, niin eikö se estäisi näitä,ohikulkevia varkaita saamasta mitään?

Minulla ei tuota ominaisuutta omassa kortissani kyllä ole. Kaikki maksupäätteet menee läpi suoraan kunhan kortti on tarpeeksi lähellä lukijaa.

Vierailija
199/363 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ainakaan noin suuret summat minkään kortin takana ole.

Vierailija
200/363 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ainakaan noin suuret summat minkään kortin takana ole.

Itse kuulun eliittiin ja minun  amexin avulla voi ostaa urheiluauton ilman vahvistuksia