Pankkikortilta rahan varastaminen etänä?
Onko totta, että pankkikortilta tai luottokortilta voidaan varastaa rahaa kun se on esimerkiksi laukussa ja kävelen kaupungilla??
Kommentit (363)
Vierailija kirjoitti:
Kannattaako siihen luuriin kaikki mahdolliset laittaa? Puhelin puhelimena ja maksukortti maksukorttina.
Nyt puhuttiin korteista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos jollain on korttimaksupääte mukana ja pitää sitä lähellä laukkuasi, niin silloin. Se max 50e ilman tunnuslukua.
Kiva kun joku rikollinen höylää noita 50€ maksuja 100 kertaa.
Keskimäärin joka kymmenes kerta vaatii PIN-koodin eli tuskin onnistuu 100 kertaa käyttö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
sitten on voinut antaa johonkin verkkokauppaan kortin numeron ja sitäkin voidaan käyttää väärin jos maksun välittäjä epärehellinen ja olet antanut sille pääsyn verkkopankiin.(monet vaativat jopa vuoden tilitapahtumat että voi maksaa kortilla.)
Mitä tämä tarkoittaa? Mikä pääsy verkkopankkiin ja mitkä vuoden tilitapahtumat?
https://pjarvinen.blogspot.com/2022/08/omapostin-maksut-herattivat-pelo…
Ei ole Köyhällä tuokaan ongelma. Tilillä ei vaan useimmiten ole höylättävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos jollain on korttimaksupääte mukana ja pitää sitä lähellä laukkuasi, niin silloin. Se max 50e ilman tunnuslukua.
Keskimäärin joka kymmenes kerta vaatii PIN-koodin eli tuskin onnistuu 100 kertaa käyttö.
Kortin omistajaan myös käyttelee korttiaan etenkin kaupungilla joten näppäilee sitä piniä sitten välillä.
Vierailija kirjoitti:
Itse en luota raha systeemiin ja siksi pidän kaikki rahani puhtaassa kullassa
Mulla on oravannahkoja :)
Eikö kortinluku vaadi jonkinlaisen kauppiassopimuksen tms. palveluntarjoajan kanssa...? Ei siis voi tuosta noin vain kävellä lähimpään Giganttiin ja ostaa randomisti kortinlukulaitetta, jolla alkaa lukemaan ihmisten kortteja bussissa kotimatkalla. 🙃 Tämä vain mutukäsityksenä, jos joku osaisi selittää paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei bitcoin?
Vierailija kirjoitti:
Eikö kortinluku vaadi jonkinlaisen kauppiassopimuksen tms. palveluntarjoajan kanssa...? Ei siis voi tuosta noin vain kävellä lähimpään Giganttiin ja ostaa randomisti kortinlukulaitetta, jolla alkaa lukemaan ihmisten kortteja bussissa kotimatkalla. 🙃 Tämä vain mutukäsityksenä, jos joku osaisi selittää paremmin.
🙃 sellaiset passiivisagressiiviset viestittelyt löytyi sitten sieltä 🙃
Heh, jälleen oma vähä-älyinen puhelimeni on voittamaton! XD
Vierailija kirjoitti:
Heh, jälleen oma vähä-älyinen puhelimeni on voittamaton! XD
Nokia 3310 on kulttuurinmiesten puhelimia
Vierailija kirjoitti:
🤣
Ei ole naurun asia
Vierailija kirjoitti:
Ai sinnekö mun 200 euroa meni
🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei bitcoin?
rikollisten valuutta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä tekee siitä kivan?
Sellainen nollapostaus löytyi sieltä
Tätä tämä digimaailma on. Kaikki, mikä on digitaalista, on mahdollista hakkeroida.
Kuluttajien suojaukset on kuraa, jos porukka hakkeroi pankkeja, virastoja, .... , mitä vaan.
Tästä yksi esimerkki tankkauspisteellä. Se laite ilmoitti lähimaksua testatessani, että on löytynyt useampi kortti, joten maksu ei onnistu. En tiedä löysikö sitten omani vai vastakkaisella puolella olleen henkilön kortin.