Pankkikortilta rahan varastaminen etänä?
Onko totta, että pankkikortilta tai luottokortilta voidaan varastaa rahaa kun se on esimerkiksi laukussa ja kävelen kaupungilla??
Kommentit (363)
Vierailija kirjoitti:
Tuolta voi kyllä suojautua. Ensin tulee mieleen, että poistaisi koko lähimaksusirun, mutta toisaalta sitä ei kannata poistaa, koska silloin kortti on käyttökelvoton monissa paikoissa. Itse olen hankkinut lompakon RFID-suojalla, esimerkkinä https://tinyurl.com/3mvv8szj
Käytän yleensä noita S-bonus ja K-plus korttejani etälukuominaisuudella.
Lähimaksuominaisuuden saa pois käytöstä. Mulla ei ole lähimaksu kortissa käytössä. S-pankin kortti. Ei kai sitä sirua voi silloin mitenkään lukea etänä, vaikka mulla on tallennettu maksutiedot esim. Mobilepayhin mikä on mun puhelimessa? Puhelin on iphone
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Justhan Hyppönen kirjoitti aiheesta kirjan ja paljon ollut esillä näiden tietoturva-asioiden suhteen.
Mutta digiId: tähän näillä aloituksilla ja uutisoinneilla nyt pedataan. Saadaan ihmiset taas pelkäämään ja kyselemättä suostumaan.
Viittaat kirjaan Internet? Mitä siinä kerrotaan aiheesta, miten lukituksessa (suojausten takana) olevan puhelimen saa etänä avatuksi?
Kärsitkö pakkomielteistä vai miksi jäit jankuttamaan jotain täysin epäolennaista yksityiskohtaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Justhan Hyppönen kirjoitti aiheesta kirjan ja paljon ollut esillä näiden tietoturva-asioiden suhteen.
Mutta digiId: tähän näillä aloituksilla ja uutisoinneilla nyt pedataan. Saadaan ihmiset taas pelkäämään ja kyselemättä suostumaan.
Viittaat kirjaan Internet? Mitä siinä kerrotaan aiheesta, miten lukituksessa (suojausten takana) olevan puhelimen saa etänä avatuksi?
Kärsitkö pakkomielteistä vai miksi jäit jankuttamaan jotain täysin epäolennaista yksityiskohtaa?
Kyllä, mistä tiesit?
Vierailija kirjoitti:
Heh, jälleen oma vähä-älyinen puhelimeni on voittamaton! XD
Ei ole :D
Kyllä pystyy, mun korttia skimmattiin bussissa. Onneksi katsoin samana päivänä tilini ja soitin samantien pankkiin ja kerroin että en ole ostanut mitään. Maksun saajana oli englanninkielinen äänikirjakauppa. Ei menny mun tililtä kun oli niin outo ostos. Ostin lompakkoon skimmaussuojan
Vierailija kirjoitti:
Kyllä pystyy, mun korttia skimmattiin bussissa. Onneksi katsoin samana päivänä tilini ja soitin samantien pankkiin ja kerroin että en ole ostanut mitään. Maksun saajana oli englanninkielinen äänikirjakauppa. Ei menny mun tililtä kun oli niin outo ostos. Ostin lompakkoon skimmaussuojan
Ne varmaan yrittää saada just jotain kuukausimaksuja menemään läpi. Ei monikaan huomaa, jos tililtä lähtee joka kuukausi 10 euroa johonkin äänikirjakauppaan.
Vierailija kirjoitti:
Itse en luota raha systeemiin ja siksi pidän kaikki rahani puhtaassa kullassa
Itse sijoitan oravan nahkoihin
Saa rosvo kuonoon jos alkaa mun kortteja etälukemaan. Näpeille tulee ja tukka pöllyää niin että tuntuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuolta voi kyllä suojautua. Ensin tulee mieleen, että poistaisi koko lähimaksusirun, mutta toisaalta sitä ei kannata poistaa, koska silloin kortti on käyttökelvoton monissa paikoissa. Itse olen hankkinut lompakon RFID-suojalla, esimerkkinä https://tinyurl.com/3mvv8szj
Käytän yleensä noita S-bonus ja K-plus korttejani etälukuominaisuudella.
Lähimaksuominaisuuden saa pois käytöstä. Mulla ei ole lähimaksu kortissa käytössä. S-pankin kortti. Ei kai sitä sirua voi silloin mitenkään lukea etänä, vaikka mulla on tallennettu maksutiedot esim. Mobilepayhin mikä on mun puhelimessa? Puhelin on iphone
Minäkin luulin että S-kortin lähimaksu ei ole käytössä, mutta kerran yksi myyjä tökkäsi maksupäätteen kädessäni olevaan korttiin kiinni ja sehän toimi.
Lompakkoni on suojattu lähumaksulta, joten ei huoleta.
Luottokortti menee miinukselle