Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pankkikortilta rahan varastaminen etänä?

Vierailija
20.09.2022 |

Onko totta, että pankkikortilta tai luottokortilta voidaan varastaa rahaa kun se on esimerkiksi laukussa ja kävelen kaupungilla??

Kommentit (363)

Vierailija
221/363 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole Köyhällä tuokaan ongelma. Tilillä ei vaan useimmiten ole höylättävää.

Luottokortti menee miinukselle

Vierailija
222/363 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelottaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/363 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi käytän ainoastaan kryptovaluuttoja

Vierailija
224/363 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs rosvo se siellä kyselee

Vierailija
225/363 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

rfid lompakko

Vierailija
226/363 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuolta voi kyllä suojautua. Ensin tulee mieleen, että poistaisi koko lähimaksusirun, mutta toisaalta sitä ei kannata poistaa, koska silloin kortti on käyttökelvoton monissa paikoissa. Itse olen hankkinut lompakon RFID-suojalla, esimerkkinä https://tinyurl.com/3mvv8szj

Käytän yleensä noita S-bonus ja K-plus korttejani etälukuominaisuudella.

Lähimaksuominaisuuden saa pois käytöstä. Mulla ei ole lähimaksu kortissa käytössä. S-pankin kortti. Ei kai sitä sirua voi silloin mitenkään lukea etänä, vaikka mulla on tallennettu maksutiedot esim. Mobilepayhin mikä on mun puhelimessa? Puhelin on iphone

Vierailija
227/363 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä huoli omista asioistas...

Vierailija
228/363 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epätodennäköistä että noin tapahtuisi.

Vierailija
229/363 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
230/363 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Justhan Hyppönen kirjoitti aiheesta kirjan ja paljon ollut esillä näiden tietoturva-asioiden suhteen.

Mutta digiId: tähän näillä aloituksilla ja uutisoinneilla nyt pedataan. Saadaan ihmiset taas pelkäämään ja kyselemättä suostumaan.

Viittaat kirjaan Internet? Mitä siinä kerrotaan aiheesta, miten lukituksessa (suojausten takana) olevan puhelimen saa etänä avatuksi?

Kärsitkö pakkomielteistä vai miksi jäit jankuttamaan jotain täysin epäolennaista yksityiskohtaa?

Vierailija
231/363 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Justhan Hyppönen kirjoitti aiheesta kirjan ja paljon ollut esillä näiden tietoturva-asioiden suhteen.

Mutta digiId: tähän näillä aloituksilla ja uutisoinneilla nyt pedataan. Saadaan ihmiset taas pelkäämään ja kyselemättä suostumaan.

Viittaat kirjaan Internet? Mitä siinä kerrotaan aiheesta, miten lukituksessa (suojausten takana) olevan puhelimen saa etänä avatuksi?

Kärsitkö pakkomielteistä vai miksi jäit jankuttamaan jotain täysin epäolennaista yksityiskohtaa?

Kyllä, mistä tiesit?

Vierailija
232/363 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh, jälleen oma vähä-älyinen puhelimeni on voittamaton! XD

Ei ole :D

Vierailija
233/363 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

RFID salkku

Vierailija
234/363 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pystyy, mun korttia skimmattiin bussissa. Onneksi katsoin samana päivänä tilini ja soitin samantien pankkiin ja kerroin että en ole ostanut mitään. Maksun saajana oli englanninkielinen äänikirjakauppa. Ei menny mun tililtä kun oli niin outo ostos. Ostin lompakkoon skimmaussuojan

Vierailija
235/363 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä pystyy, mun korttia skimmattiin bussissa. Onneksi katsoin samana päivänä tilini ja soitin samantien pankkiin ja kerroin että en ole ostanut mitään. Maksun saajana oli englanninkielinen äänikirjakauppa. Ei menny mun tililtä kun oli niin outo ostos. Ostin lompakkoon skimmaussuojan

Ne varmaan yrittää saada just jotain kuukausimaksuja menemään läpi. Ei monikaan huomaa, jos tililtä lähtee joka kuukausi 10 euroa johonkin äänikirjakauppaan.

Vierailija
236/363 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

sala liitto

Vierailija
237/363 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

foliohattu suojaa

Vierailija
238/363 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en luota raha systeemiin ja siksi pidän kaikki rahani puhtaassa kullassa 

Itse sijoitan oravan nahkoihin

Vierailija
239/363 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa rosvo kuonoon jos alkaa mun kortteja etälukemaan. Näpeille tulee ja tukka pöllyää niin että tuntuu.

Vierailija
240/363 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuolta voi kyllä suojautua. Ensin tulee mieleen, että poistaisi koko lähimaksusirun, mutta toisaalta sitä ei kannata poistaa, koska silloin kortti on käyttökelvoton monissa paikoissa. Itse olen hankkinut lompakon RFID-suojalla, esimerkkinä https://tinyurl.com/3mvv8szj

Käytän yleensä noita S-bonus ja K-plus korttejani etälukuominaisuudella.

Lähimaksuominaisuuden saa pois käytöstä. Mulla ei ole lähimaksu kortissa käytössä. S-pankin kortti. Ei kai sitä sirua voi silloin mitenkään lukea etänä, vaikka mulla on tallennettu maksutiedot esim. Mobilepayhin mikä on mun puhelimessa? Puhelin on iphone

Minäkin luulin että S-kortin lähimaksu ei ole käytössä, mutta kerran yksi myyjä tökkäsi maksupäätteen kädessäni olevaan korttiin kiinni ja sehän toimi.

Lompakkoni on suojattu lähumaksulta, joten ei huoleta.