Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pankkikortilta rahan varastaminen etänä?

Vierailija
20.09.2022 |

Onko totta, että pankkikortilta tai luottokortilta voidaan varastaa rahaa kun se on esimerkiksi laukussa ja kävelen kaupungilla??

Kommentit (363)

Vierailija
161/363 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä tämä digimaailma on. Kaikki, mikä on digitaalista, on mahdollista hakkeroida.

Kuluttajien suojaukset on kuraa, jos porukka hakkeroi pankkeja, virastoja, .... , mitä vaan.

siksi käytänkin vaan oravan nahkaa ja kivi hiiltä

Vierailija
162/363 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tuon takia käteistä tarvitaan, itse nostan käteistä ja pidän vain pienen pieniä max 10 e summan tilillä,itselläkin tehty joku verkko ostos sivustolle jossa en ole käynyt, 17,90 meni ei nyt paljoa mutta 17 e ois saanut ruokaa...joillakin mennyt enemmän kaikista kamalinta on että nämä on suunniteltuja juttuja pian ihmisille ehdotetaan tuota digi identiteettiä ja sen jälkeen mikrosiru....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/363 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjenkäyttö sallittu. Minulla on pankkikortti sellaisessa suojuksessa, jonka olen joskus saanut pankilta. Siinä on sellaiset paksut "kannet". Kokeilin kaupassa itsepalveluautomaatilla, ottaako kone lähimaksun suojuksen läpi. Ei onnistunut, joten ei varmasti onnistu laukun läpikään. :D

Lisäksi kannattaa tehdä näin:

Jos sinulla on enemmän rahaa tilillä, pidä kaksi tiliä käytössä. Pidä pankkikorttiin liitetyllä tilillä vain tarvittava määrä rahaa. Voit aina lisätä tälle tilille rahaa toiselta tililtä. Näin et voi mitenkään menettää kaikkia rahojasi, jotka on pankkikorttitililläsi.

Vierailija
164/363 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan nuita ns. pre-paid luottokortteja myös. Eli lataat rahaa kun tarvit, esim ulkomaan reissuille yms.

Vierailija
165/363 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan nuita ns. pre-paid luottokortteja myös. Eli lataat rahaa kun tarvit, esim ulkomaan reissuille yms.

Niin ja sitten kun olet ravintolassa huomaat että kortti on tyhjä :D

Vierailija
166/363 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ja sitten kun olet ravintolassa huomaat että kortti on tyhjä :D

pahin pelko

Vierailija
167/363 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järjenkäyttö sallittu. Minulla on pankkikortti sellaisessa suojuksessa, jonka olen joskus saanut pankilta. Siinä on sellaiset paksut "kannet". Kokeilin kaupassa itsepalveluautomaatilla, ottaako kone lähimaksun suojuksen läpi. Ei onnistunut, joten ei varmasti onnistu laukun läpikään. :D

Jos sinulla on enemmän rahaa tilillä, pidä kaksi tiliä käytössä. Pidä pankkikorttiin liitetyllä tilillä vain tarvittava määrä rahaa. Voit aina lisätä tälle tilille rahaa toiselta tililtä. Näin et voi mitenkään menettää kaikkia rahojasi, jotka on pankkikorttitililläsi.

En jaksanut lukea

Vierailija
168/363 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En jaksanut lukea

Mutta jaksoit kuitenkin sanoittaa syyn, miksi et lukenut.

:D

Vierailija
169/363 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En jaksanut lukea

Mutta jaksoit kuitenkin sanoittaa syyn, miksi et lukenut.

:D

D: laita tl:dr

Vierailija
170/363 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla taas tili tyjänä

Vierailija
171/363 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

🤣

🤣🤣

Vierailija
172/363 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mulla taas tili tyjänä

Syystä että?

Vierailija
173/363 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuolta voi kyllä suojautua. Ensin tulee mieleen, että poistaisi koko lähimaksusirun, mutta toisaalta sitä ei kannata poistaa, koska silloin kortti on käyttökelvoton monissa paikoissa. Itse olen hankkinut lompakon RFID-suojalla, esimerkkinä https://tinyurl.com/3mvv8szj

Käytän yleensä noita S-bonus ja K-plus korttejani etälukuominaisuudella.

Tää

Vierailija
174/363 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

lol

Vierailija
175/363 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täysin mahdollista varastaa rahaa pankkikortilta vaikka ei itse edes koskisi korttiin.

On olemassa jotain sellaisia kuoria joiden sisällä on jotain ainetta (foliota??) jonka avulla se blokkaa sen etälukusäteen, mikä sen säteen nimi nyt oikeastaan onkaan?

ei.. ei ole mitään "etälukusädettä".

Se on radioaalto....

paljonko mensan nettitestissä?

Vierailija
176/363 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moderni taskuvarkaus tapahtuu älypuhelimella. Esim nykyään lähes jokaisessa puhelimessa on NFC-siru ja, jos puheliin on yhdistetty joku kortti (lähes kaikilla on joku MobilePay tms) niin on teoriassa mahdollista lähettää puhelimen lähimaksukorttiin signaali ja kysyä kortin tietoja. Näinhän ne kassattomat Amazonin kaupatkin toimii, missä ostokset laitetaan vaan suoraan kassiin ja kävellään ulos kaupasta.

Eikö tuo vaadi että puhelimessa on NFC-yhteys päällä ennen kuin päästään tuohon rosvoukseen?

Harvallan NFC on päällä, jos ei ole maksamassa ostoksia.

Vierailija
177/363 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täysin mahdollista varastaa rahaa pankkikortilta vaikka ei itse edes koskisi korttiin.

On olemassa jotain sellaisia kuoria joiden sisällä on jotain ainetta (foliota??) jonka avulla se blokkaa sen etälukusäteen, mikä sen säteen nimi nyt oikeastaan onkaan?

Täällä sitä foliota on monen päässä.

Vierailija
178/363 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en luota raha systeemiin ja siksi pidän kaikki rahani puhtaassa kullassa 

Silläkä makselet prismassa.

Vierailija
179/363 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurattaa aina kun näen fossiileita laskemassa mummonmarkkojaan kassalla :D

Vierailija
180/363 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moderni taskuvarkaus tapahtuu älypuhelimella. Esim nykyään lähes jokaisessa puhelimessa on NFC-siru ja, jos puheliin on yhdistetty joku kortti (lähes kaikilla on joku MobilePay tms) niin on teoriassa mahdollista lähettää puhelimen lähimaksukorttiin signaali ja kysyä kortin tietoja. Näinhän ne kassattomat Amazonin kaupatkin toimii, missä ostokset laitetaan vaan suoraan kassiin ja kävellään ulos kaupasta.

Eikö tuo vaadi että puhelimessa on NFC-yhteys päällä ennen kuin päästään tuohon rosvoukseen?

Harvallan NFC on päällä, jos ei ole maksamassa ostoksia.

Rosvo laittaa NFC:n päälle etänä