Ihonhoito, jolla ehkäisen tulevat rypyt
Olen 29 v ja silmieni ympärillä alkaa olemaan jo juonteita. Olen myös huomannut, että kasvojeni ympärille alkaa tulemaan hieman pieniä ryppyjä. Kasvojen hoidossa tuppaa olemaan kahdenlaisia ihmisiä, toiset panostaa paljon ja käyttää paljon rahaa, kun taas toiset vaan luottaa vesipesuun.
Onko ne kalliit tökötit vaan pelkkää hukkaan heitettyä rahaa vai voiko niillä oikeasti pelastaa kasvot? :D Miten te hoidatte ihoanne? Julkkikset ainakin tuppaa laittaa rahaa ja aikaa ihonhoitoon ja näyttävät hyviltä.
Kommentit (2032)
Olen yli 60 v, eikä ryppyjä. Aloitin kosmetologilla käynnit 5 vuotta sitten. Kerran kuussa käynnillä naamio, ym. Kotona lähinnä tehokosteuttavia tuotteita käytän päivittäin. Useampaa päällekkäin. Kasvojen pesu hoitavalla nestetuotteella. C-vitamiinia (kasvoihin) , välillä retinolia ja kohta aloitan happiseerumin. Hiemen jo roikkuvan leuan sain pois kosmetologin hierovalla laitteella. Juju lienee kosteutus-kosteutus-kosteutus. Kunnon aurinkosuoja. En käytä enää meikkejä, voiteet saavat imeytyä pitkään. En halua rankkoja hoitoja, esim. neulausta. Näilläkin pääsee pitkälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aurinkosuojaa ympäri vuoden. UV-Säteily vanhentaa ihoa ja sille altistuu niin talvella kuin kesälkläkin. Toisena vinkkinä ei alkoholia, koska se vanhentaa ihoa.
Jos rahat haluaa käyttää kalliisiin ihonhoitotuotteisiin niin voin ainakin näitä Biothermejä suositella, esimerkkinä....: https://tinyurl.com/2m25y23c
Vielä yksi kysymys: miksi pelkäät ihan perus ryppyjä?
Nuo perus rypyt rummouttaa naisen niin siksi.
Tosi ikävää 😡
Vierailija kirjoitti:
Aurinkovoide Spf 30 tai yli jokaisena vuoden päivänä. Se on tehokkain keino.
Ja miksi Suomessa vuoden jokaisena päivänä? Onko mitään järkiperustetta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa? Älä nyt viitti.
Kyllä ne UV-säteet on myös ihan Suomessa vaikka ne eivät lämmittäisi.
Talvella? Älä nyt viitsi.
Ei elämää/elämisen merkkejä voi ehkäistä millään keinotekoisella (=huuhaata/rahastusta), kuten ihonhoito.
Usko jo. Petivaatteiden silitys. Mummoni on siloposkinen kun on aina petivaatteensa mankeloinut.
Puoliso (38v) on kurttunaama kun nukkuu ryppyisillä.
Tuota noin, kertokaa yksikin botoksia/täytteitä ottanut IKÄÄNSÄ NUOREMMAN NÄKÖINEN!
Niin, ei löydy, ovat ikärobotin mukaan itseään vanhemman näköisiä.
Miksi ottaisin piikkejä? En ole niin epätoivoinen.
Vierailija kirjoitti:
Tuota noin, kertokaa yksikin botoksia/täytteitä ottanut IKÄÄNSÄ NUOREMMAN NÄKÖINEN!
Niin, ei löydy, ovat ikärobotin mukaan itseään vanhemman näköisiä.
Miksi ottaisin piikkejä? En ole niin epätoivoinen.
On aika monia hollywood tähtiä
Itse olen pian 44v eikä vielä muita ryppyjä kuin kesäisin kulmakarvojen väliin tulee siristysryppy joka yleensä talven aikana katoaa.
En ole juurikaan edes rasvoja käyttänyt mutta nyt aloitin käyttämään sellaista ihon vaurioita korjaavaa rasvaa joku cica +B5 ja hintaa 6€/50ml eli halvempaa ku markettirasvat. Pitäis olla tehokas. Saa nähdä hidastaako ryppyjen tulemista.
Paperit kysyttiin aina siihen asti et täytin 40v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja miksi Suomessa vuoden jokaisena päivänä? Onko mitään järkiperustetta?
Mäkin luin tästä et aina aurinkosuojvoidetta mut nytkin pilkkopimeää yötäpäivää, ei kyllä uv steet kasvoille osu hyvällä tahdollakaan.
Käytännössä vaikuttavimmat ryppyjenehkäisykeinot ovat:
- aurinkosuojaus, eli SPF-voiteet, aurinkolasit, hattu jne. sekä se, että ei todellakaan maata rannalla käristämässä itseään tuntitolkulla
- tupakoimattomuus
Kaikki muka ryppyvoiteet ovat enemmän kosmeettisia, eli että ne tekevät ihon sileämmän näköiseksi, mutteivat oikeasti korjaa ryppyjä. Ainoa, jonka teho on osoitettu, on retinol.
Minä kun olin kolmekymppinen, niin muistan huolehtimeeni, ettei tulisi ryppyjä.
Nyt olen reilu 50, ja tiesän, että rypyt ovat ok.
Pahinta on ihon veltostuminen.
Eli ap:lle tiedoksi, että keskityty väärään asiaan.
Laita vaan huolella pakkelia niin naama on sileä
Vierailija kirjoitti:
Minä kun olin kolmekymppinen, niin muistan huolehtimeeni, ettei tulisi ryppyjä.
Nyt olen reilu 50, ja tiesän, että rypyt ovat ok.
Pahinta on ihon veltostuminen.Eli ap:lle tiedoksi, että keskityty väärään asiaan.
Samaa mieltä. Ikäkriisissä 40 paikkeilla surin, miten miehille antaa vain karismaa mietteliäät huolirypyt kulmien välissä ja hymyillessä tulevat harakanvarpaat silmänurkissa, mutta kun ei naisilla. Sitten aloin katsella tarkemmin, ja kyllä naisillakin antaa, kunhan ei ole niitä jotka yrittää väkisin näyttää nuorelta, siihen nuori-tyyliin ei toki sovi oikein minkäänlaiset rypyt. Mutta on paljon hyvän näköisiä ja tyylikkäitä naisia, joilla on ryppyjä paljonkin. Sen sijaan ulkonäkö huononee merkittävästi siitä kun naama valahtaa. Itse olen valitettavasti näitä valahtajia, naamasta on tullut kokonaan neliön muotoinen kun leukaperät on valahtaneet pusseiksi leuan sivuille. Ei tämä nyt niin paljon haittaa, että mihinkään leikkauksiin lähtisin, ei ole ulkonäkö enää NIIN tärkeää, mutta siis tosiaan ei rypyt hyvän muotoisessa ryhdikkäässä naamassa huonon näköisiä ole.
Retinoli +sfsp 50