Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen täysin masentunut ja toivoton, kun en ole päässyt töihin 3 vuoteen.

Vierailija
19.09.2022 |

3 vuotta sitten kävin ammattikoulun loppuun enkä ole sen jälkeen työllistynyt. Mitä hemskattia minun pitäisii tehdä? makaan vain päivät kotona ja uneksin muutostakin. Koska vuokra-asuntoni on ihan kamala ja paska.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ollut kohta 10 v. "työtön" kotiäiti. Mielenkiinnolla odotan kuka minut palkkaa ensi syksynä.

No onko koulutusta ja missä periferiassa asut?

Vierailija
22/39 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hätää. Työllistyt ensivuonna kun kokoomus voittaa vaalit ja leikkaa tukia. Ainakin Orpon mielestä se on ratkaisu työttömyyteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei saa oma alan töitä noin pitkään aikaan, niin sitten vaan muihin hommiin mars. Kaupan ala, varasto, logistiikka, ravintola tms. Ei tee gutaa olla noin kauan käymättä töissä. Jos oot joku IT-jannu, niin sitten varsinkin.

Vierailija
24/39 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on ap:n ala???

Vierailija
25/39 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko vrnäläisestä ammattikoulusta valmistunut nykyinen porvoolainen tämä.

Vierailija
26/39 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on ap:n ala???

TAide

Vierailija
27/39 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene luuseri uudelleen koultukseen, eli vaihda alaa.

On tarjolla täysin ilmaisis työvoims koultuksia, mitä erilaimmille aloille.

Näin minä tein, ja nyt olen yksityisellä töissä, toistaiseksi voimassa olevalla työsopimuksella.

Ei se ole,kenenkään muu syy, ellet sinä saa töitä.

Syyt ovat mitä useimmin, omaan persoonaan liittyviä.

Tietyt piirteet ja olemus, syrjäyttää täysin, hyvätkin tutkintodistukset.

Myös tämän opin työllisyys kouluksessa.

Että miten myyn itseni työnantajlle luotettavasti, mutta itseäni vähättelemättä ja liikaa kehumatta.

Mutta tälläkin palstalls vain ivaillaan ja naureskellaan ja vähätellään, kaikkia kursseja ja neuvoja työnhakuun ja muuhun työvoima koulutukseen.

Mielestäni tuollaiset ylimieliset ja itsekkäät ja muiden neuvoja väheksyvät ihmiset, joutaakin jäädä työttömiksi luusereiksi.

Siinäpä vähän vastapainos sille, etten juuri minä tarvitse, mitään neuvoja enkä koulutusta enkä opastusta: Niin yksinkertaiseen asiaan, kuin työnhaku.

En lähde niihin pupukoulutuksiin.

Jos kerran olette omasta niin hyvä ja ammattitaitoinen työntekijä, ja osaatte sen myös työnantajallekin tuoda oikein ja haluttavasti esiin.

Niin, niin miksi et ole töihin päässeet? Miksi helvetssä, edelleen olette työttöminä.

Jossain mättää. Ja pahasti.

Se mättää useinmiten sen työn hakijan päänupissa.

-Nimimerkki: kokemusta työnhausta, ja siinä onnistumisessa on -

Vierailija
28/39 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin minä tein, ja nyt olen yksityisellä töissä, toistaiseksi voimassa olevalla työsopimuksella.

Että miten myyn itseni työnantajlle luotettavasti, mutta itseäni vähättelemättä ja liikaa kehumatta.

Mutta tälläkin palstalls vain ivaillaan ja naureskellaan ja vähätellään, kaikkia kursseja ja neuvoja työnhakuun ja muuhun työvoima koulutukseen.

Mielestäni tuollaiset ylimieliset ja itsekkäät ja muiden neuvoja väheksyvät ihmiset, joutaakin jäädä työttömiksi luusereiksi.

Siinäpä vähän vastapainos sille, etten juuri minä tarvitse, mitään neuvoja enkä koulutusta enkä opastusta: Niin yksinkertaiseen asiaan, kuin työnhaku.

Jos kerran olette omasta niin hyvä ja ammattitaitoinen työntekijä, ja osaatte sen myös työnantajallekin tuoda oikein ja haluttavasti esiin.

Niin, niin miksi et ole töihin päässeet? Miksi helvetssä, edelleen olette työttöminä.

Luulekko olevas jotenkin parempi ku oot töissä? Oot yks kiusaaja muiden joukossa kun haukut luuseriksi!

Vierailija
29/39 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinkuin joku nero täällä ehdotti, mene huoltoasemalle pesemään autojen laseja. Siellä tosin samalla kehotuksella on jo 1000-2000 muutakin työtöntä lasinpesijää pesujonossa.

Vierailija
30/39 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannaako ko asiasta masentua? Työ on tärkempää kuin sun mielenterveys jos masennut tosta.

Vierailija
31/39 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ollu 13v työttömänä josta 2v5kk merkonomina, mihinkään en ole kelvannut töihin 13 vuoteen. Ja ihan ku joku mut vielä huolisi töihin, turha luulo. Asun turussa, ikää 36v. En ole kelvannut edes kaupan kassalle enkä hyllyttäjäksi.

Vierailija
32/39 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä pääsin töihin 6v jälkeen, mutta ahdistaa työ niin paljon että mietin kaikkia keinoja miten ei tarvis mennä töihin... Ei työhön yhtäkkii lykene kun on ollut niin pitkäö työtön..

Varmaan joku shokki meneillää mun aivois.

Ai jaa. Itse olin kyllä työkunnossa jo eka päivänä. Nykyajan työelämä on kyllä monesti kakkaa että sikäli.

Vierailija
33/39 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten on mahdollista ettette saa töitä? Kerkesin ilmoittautumaan työkkäriin niin heti lykkäsi työpaikkaa monesta eri suunnasta. Kertokaa mullekin miten pääsee työttömäksi, kelpasi mullekin 32 vuoden työuran jälkeen.

Vierailija
34/39 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä työssä pärjää tuollaisella kirjoitustaidolla? Miksi lätkit pilkkuja vääriin paikkoihin? Silmiä särkee.

Vierailija
35/39 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu täällä, paitsi että valmistuin amkista. Olen hakenut töitä aktiivisesti nyt kesästä asti. Kolmeen työpaikkaan on kutsuttu haastatteluun, yhdestä näistä vaikutti lupaavalta, mutta jäi luultavasti kielitaidosta kiinni. Uskon että työllistyisin oman koulutusalan ulkopuolelta ns. suorittavan tason työtehtäviin, mutta olisko siinä sitten mitään mieltä. Kannustinloukku, kun ottaa huomioon mitä palkasta jäisi käteen. Kävin myös työkkärin ehdottaman työnhakuvalmennuksen, joka oli käytännössä sitä, että tämän valmentajan kanssa katsottiin millaisia töitä haluaisin hakea ja tämä valmentaja ehdotti eri paikkoja työkkärin ja rekryfirmojen sivuilta haettavaksi. Ei siis eronnut mitenkään siitä mitä tein itsenäisesti. Alkaa jo usko loppua tässä ja ennen tätä työnhakurumbaa en kokenut oloani näin epäonnistuneeksi. Alkaa vaikuttaa ainoalta vaihtoehdolta jonkun yrityksen perustaminen kun ei ole enää juuri mitään menetettävää. On totta, että itsensä pitäisi osata myydä firmalle ja työkokemusta pitäisi olla haetulta alalta vuosikausia, ellei sitten ole persoonaltaan niin ylipositiivinen ja ihana, että kaikki ottais heti töihin sen perusteella. 

Vierailija
36/39 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amiksen jälkeen opiskeilin vielä 5 vuotta insinööriksi enkä päässyt töihin kui 2 vuodeksi. Sen jälkeen olen ollut työtön 10 vuotta. Se johtuu kun ulkomailta tulee tänne osaajia niin ei suomalaisia palkata.

Vierailija
37/39 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoojaksi? Myyjäksi, pikaruokalaan? Minne kaikkialle olet hakenut?

Pääsin aika helposti töihin ilman minkään alan koulutusta, kun en päässyt opiskelemaan. 

Vierailija
38/39 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on käytännössä 2,5 amistutkintoa. Varastolla voit opetella työkkärin kautta koulutuksessa ajamaan eri trukkeja joista on hyötyä varastohommissa. Katso tämä jos olet eri alaa opiskellut

Vierailija
39/39 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi olla mahdollista?! Kaikki tuntemani nuoret on päässeet toisen asteen jälkeen töihin. Jopa lukiolaiset, jotka eivät opintoihin päässeet niin ovat töissä. Työpaikkoja on auki tosi paljon.