Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En kyllä käsitä, miten äiti saa vapaa-aikaa

Vierailija
19.09.2022 |

Mies latelee usein, että hänellä on ma sitä, ti tätä, ke tuota , to jotain ja itse olen ihan hoomoilasena että niin jos haluaisin kampaajalle, en voi ikinä varata, kun mies varaa kaikki illat itselleen. Meillä on lapsi ja en voi noin vain lähteä johonkin ellei mies ota lasta hoitoonsa.

Huomaan, että mies tekee tätä todella usein ja minun pitäisi suunnilleen kahta viikkoa ennen sopia kaikki menot ettei mies ehdi varaamaan kaikkia päiviä. En voi esimerkiksi päivän varoitusajalla tehdä mitään jos joku kaveri kysyy johonkin, koska mies on yleensä varannut kaikki illat omiin menoihinsa. Lisäksi sellainen, että hän sanelee että hän menee tuonne, tänne , sinne saa aikaan tunteen että minä olen ihan vankilassa enkä pääse mihinkään. Lapsi pitää ottaa mukaan sitten jos lähden. Pitäisikö minunkin alkaa sanella, että ma elokuva, ti toinen elokuva, ke ravintola, to, kynsihoito, pe jumppa ja sanoa että hoida lapsi miten parhaaksi näet?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän pitää sopia että kaikki ti ja to illat on sun menoille ja vastaavasti kaikki ma ja ke miehen.

Vierailija
2/7 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ilmoittamalla, että tietyt päivät on sun vapaa-aikaa ja sillä selvä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin oli tuollaista sillä erotuksella, että minä todella taistelin oikeudestani saada vapaata myös ja näin ollen suhteesta tuli todella riitaisa. Lopulta erosin ja nyt mulla on joka toinen viikonloppu omaa aikaa. Tai ainakin melkein. Joskus lasten isällä on jotain lomaa tms., ettei otakaan lapsia joka toinen viikonloppu, mutta pääsääntöisesti ottaa.

Ja siis yhtään enempää lasten isä ei lapsia halua nähdä, eli kyllähän tuo asenne nyt vaan kertoo siitä, ettei isää kiinnosta lapset pätkääkään. Päästä raukka pälkähästä ja JSS.

Vierailija
4/7 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en voi varata aikaa kun kaikki illat olen töissä.

Vierailija
5/7 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolet päivistä on äidin vapaista, puolet isän. Helppoa.

Vierailija
6/7 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei tarvitse miettiä tuollaista. Katkeroituisin aivan täysin.

Mutta itse varaisin vaikka parille illalle harrastuksen ja ilmoittaisin miehelle että ne on nyt sun illat harrastuksista voisi sitten mennä kaverille tms. Jos mies alkaisi mussuttaa asiasta, niin ilmoittaisin että sitä vapaa-aikaa järjestyy myös vaikka viikko-viikkovanhemmuudella.

Vierailija
7/7 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se noin voi mennä. Jos mies voi vain ilmoitusluontoisesti ladulla menonsa niin mikset sinäkin voisi? Ensi kerralla kun kaveri kysyy ulos niin lähdet vaan, sanot miehelle että peruu menonsa koska hän on kuitenkin ollut menoissaan jo edellisenä päivänä ja on sitten seuraavana. Tai sitten tosiaan sovitte mitkä on sinun päivät ja mitkä miehen. Se voi olla vähiten riitaa aiheuttava tapa. Ja sovit kaveritapaamiset niille päiville (ja katsokin että käytät ne vapaat jotenkin, muuten mies alkaa pian omia niitä...). Jos mies ei hyväksy sinun oikeuttasi käydä menoillasi, voinet tehdä johtopäätökset siitä mitä tuommoisella miehellä tekee...