Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita 80-luvun lapsia, jotka eivät vieläkään pysty sanomaan "tukka"?

Vierailija
19.09.2022 |

Koska tukkahan tarkoittaa alapäänkarvoja eikös niin. Vieläkin tuo sana aiheuttaa epäilyksiä sanoinko jotain pervoa. Vaikka ikää on jo 40 ja risat. Pitää sanoa HIUKSET.

Kommentit (87)

Vierailija
21/87 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On olemassa semmoinen sanonta kuin "tukka takana, elämä edessä", jossa ei ole mitään kaksimielistä, sillä se viittaa hiusten lähtemiseen ja siihen että kaljuuntuminen ei merkitse kaiken loppumista.

Tuttu sanonta, mutta en ole ajatellut sen tarkoittavan kaljuuntumista, vaan sitä että vauhtia on niin paljon että tukka hulmuaa takana.

Vierailija
22/87 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä päin noin on sanottu? En ole koskaan kuullut alapään karvoituksesta nimeä tukka. Kaikkea sitä kuulee :D.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/87 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin varsinais-Suomessa se oli ihan samperin tarkkaa. Kyllä teit itsesi naurunalaiseksi jos menit vahingossa sanomaan tukka.

Sitten mun kaveripiirissä oli muutama (fiksu) jotka kyseenalaistivat kaikki tuollaiset höpöjutut. Siinä saikin olla tarkkana että mitä sanaa käytti missäkin seurassa. Koska jos välttelit tukka-sanaa ja se huomattiin, siitä tuli pilkkaa "ootko säkin noin tyhmä että lähdet tuollaiseen juttuun". Noh, taisin olla.

Vierailija
24/87 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä!

Tosin olen vuosimallia 1972. Tukka on edelleenkin alapäässä ja se olisi noloa puhua alapääjuttuja muille.

Ja mitenkäs olet tukkanuottasilla jonkun kanssa? Takapuoli paljaanako?

Vierailija
25/87 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin varsinais-Suomessa se oli ihan samperin tarkkaa. Kyllä teit itsesi naurunalaiseksi jos menit vahingossa sanomaan tukka.

Sitten mun kaveripiirissä oli muutama (fiksu) jotka kyseenalaistivat kaikki tuollaiset höpöjutut. Siinä saikin olla tarkkana että mitä sanaa käytti missäkin seurassa. Koska jos välttelit tukka-sanaa ja se huomattiin, siitä tuli pilkkaa "ootko säkin noin tyhmä että lähdet tuollaiseen juttuun". Noh, taisin olla.

Onko tämä ollut varsinaissuomalainen keksintö joskus 80-luvun koululaisilla?!

Vierailija
26/87 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä ollut varsinaissuomalainen keksintö joskus 80-luvun koululaisilla?!

Voi hyvinkin olla.

Vierailija
27/87 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut tästä, mutta ei tainnut lyödä läpi Etelä-Karjalassa, koska en muista kenenkään vältelleen tukka-sanaa.

-86

Vierailija
28/87 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kuullut tästä, mutta ei tainnut lyödä läpi Etelä-Karjalassa, koska en muista kenenkään vältelleen tukka-sanaa.

-86

Enkä minä Pohjois-Savossa.

Vierailija
29/87 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pääsin vasta muutama vuosi sitten tietämään että sillä on tuollainenkin merkitys. Pohjois-Savossa en koskaan kuullut kenenkään käyttävän muussa merkityksessä kuin hiuksia tarkoittamaan.

Vierailija
30/87 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus erehdyin sanomaan kaverille että en voi lähteä ulos kun mulla on tukka märkänä...

Siitä sitten sai kuulla koko luokka.

Vierailija
31/87 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä tukka oli hiukset 80-luvullakin.

Vierailija
32/87 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, Turussa tuo ainakin oli käytössä.

Vierailija
33/87 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa homma paikallistua sitten tuonne Turun suuntaan...

Vierailija
34/87 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taitaa homma paikallistua sitten tuonne Turun suuntaan...

No ihmekös tuo kun sieltä on sivistys lähtenyt, niin eivät enää ymmärrä sanojen merkitystä.

Vierailija
35/87 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon syntynyt niinkin myöhään kuin -88 ja kyllähän sen aina muistaa, että tukalla tarkoitetaan alapään karvoja, mutta kyllä saatan jo välillä puhua hiuksista tukkana.

Olen myös -88 ja olin jo unohtanut koko asian mutta aloituksen luettuani muistin, kuinka tarkkaa ala-asteella oli ettei sano tukka vaan hiukset!

Täällä myös -88 ja muistan tuon tukkajutun.

Näitä oli muitakin sanoja, joiden käyttäjälle naurettiin ja irvailtiin. Kumi oli ainakin yksi. Piti muistaa sanoa pyyhkäri tai pyyhekumi.

Vierailija
36/87 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kainuussa myös tukka tarkoitti alapääkarvoja ja sanaa piti vältellä.

Mistäköhän tämäkin on oikein saanut alkunsa?

Vierailija
37/87 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon syntyny vasta -99 ja silti mulla sama :D joku kaveri tän salaisuuden lapsena kerto

Vierailija
38/87 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

'74 Espoo ja ikinä en ole kuullut, että tukka tarkoittaisi jotain muuuta kuin hiuksia!

Vierailija
39/87 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kainuussa myös tukka tarkoitti alapääkarvoja ja sanaa piti vältellä.

Mistäköhän tämäkin on oikein saanut alkunsa?

Miten muka vain Turussa ja Kainuussa? Vieläkö joku muu ilmoittautuu?!

Vierailija
40/87 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen syntynyt Pirkanmaalla 1977 enkä ole ikinä kuullut että alapäätä sanottaisiin tukaksi.

Ja minä tamperelainen vm. 1983, ja todellakin tukka oli vain se nolompi asia. Jos koulussa meni vahingossa käyttämään tuota sanaa, muut pilkkasivat armottomasti. En vieläkään käytä normaalipuheessani sitä hiuksista puhuessani :D.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yksi