Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita 80-luvun lapsia, jotka eivät vieläkään pysty sanomaan "tukka"?

Vierailija
19.09.2022 |

Koska tukkahan tarkoittaa alapäänkarvoja eikös niin. Vieläkin tuo sana aiheuttaa epäilyksiä sanoinko jotain pervoa. Vaikka ikää on jo 40 ja risat. Pitää sanoa HIUKSET.

Kommentit (87)

Vierailija
61/87 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järki ja tukka eivät pysy samassa päässä, sanoi isäni kun alkoi kaljuuntua. Me lapset oltiin kaikki vaaleatukkaisia.

Kuulin ensimmäistä kertaa yli viisikymppisenä että tukka olisi muka alapäässä. Ja senkin vain yhdeltä ainoalta vanhalta papalta, kaikki muut puhuivat tukasta tukkana, niin kuin meilläkin. Ja hahaa, meitä kyllä tukisteltiin rangaistusmielessä lapsena, ehkä siksi meistä tuli paksutukkaisia.

Vierailija
62/87 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hei, miltä se vaikuttaa kun sanotaan että menee tukka putkella eteen päin?

Höpöjuttuja nuo, samoin kuin Jorma on muka jorma ja mitä niitä on muita...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/87 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vm 77 Tampereelta, kyllä kesti kauan oppia sanomaan tukka yläpään karvoista, ja vieläkin se joskus muistuu mieleen. Toinen sana minä aiheutti kuumotusta oli kotitaloustunnilla KANANmunat.

Vierailija
64/87 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole koskaan kuullutkaan, että tukka tarkoittaa alapään karvoitusta. Olen vm -77. Kouluajoista muistan vain sen, että tyttöjen mielestä hiuksia ei saanut sanoa tukaksi, koska naisilla on aina hiukset. Samoin naiset eivät koskaan käyneet parturissa, vaan kampaamossa.

Vierailija
65/87 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

-87 pk-seutu ja todellakin tukka viittas pimppikarvoihin.

Vierailija
66/87 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä päin noin on sanottu? En ole koskaan kuullut alapään karvoituksesta nimeä tukka. Kaikkea sitä kuulee :D.

Ei missään, koska se olisi ollut niin noloa :D

En usko, että on mitään murretta, vai kulovalkean lailla levinnyt lasten keskinäinen keksintö. Muistan kyllä, miten koulussa sai naurut, jos möläytti. Kotona kaikki sanoivat ihan normaalisti hiuksia tukaksi.

-79

Vierailija
67/87 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsingissä tukka oli hiukset 80-luvullakin.

Vantaalla oli tarkkaa. Sanan tukka käyttäminen koulussa tuotti aina naurunpyrskäykset.

Tukka oli yksinomaan alakarvoitus.

Vierailija
68/87 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen syntynyt -71 Helsingissä, enkä ole ikinä kuullut, että tukka-sanalla olisi joku muu merkitys kuin hiukset.

Minä myös, vuonna 73. Yläasteella luokallemme tuli tyttö Etelä-Karjalasta, jolle tämä oli iso asia. Kukaan muu luokallamme (länsihelsinkiläisessä koulussa) ei ollut kuullut aiemmin tästä merkityksestä.

Vierailija
69/87 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki muistan lapsuudesta tuon jutun, mutta se jäi sinne lapsuuteen.

Vierailija
70/87 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä kovin yleisesti käytetty kaksimielisesti. Tukka = hiukset.

S. 1965 H.gistä

Vierailija
71/87 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On olemassa semmoinen sanonta kuin "tukka takana, elämä edessä", jossa ei ole mitään kaksimielistä, sillä se viittaa hiusten lähtemiseen ja siihen että kaljuuntuminen ei merkitse kaiken loppumista.

Tukka takana tarkoittaa siis pe rs karvoja.

Vierailija
72/87 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrjö on myös aika paha, meinaa nimenä(oksennus).

Vierailija
73/87 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Onko tukka leikattu" saa ihan eri merkityksen.

Vierailija
74/87 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko takatukka perskarvat?

Vierailija
75/87 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko takatukka perskarvat?

No on on!

Vierailija
76/87 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukka aiheutti hirveän hihityksen jos erehdyit vahingossa niin sanomaan hiuksista. Näin vm 1964 ja paikkakuntana Kotka..

Vierailija
77/87 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina sanonut tukka yläpäästä, alapäästä ei taidettu edes puhua. Kukaan hiuksista puhunut...

-73

Vierailija
78/87 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vm 77 Tampereelta, kyllä kesti kauan oppia sanomaan tukka yläpään karvoista, ja vieläkin se joskus muistuu mieleen. Toinen sana minä aiheutti kuumotusta oli kotitaloustunnilla KANANmunat.

Vm 78 Treelta ja en pysty vieläkään sanomaan tukka, en käytä sitä lainkaan ja olen täysin aivopesty välttämään sitä sanaa. Ei ole ainoa sana.

Vierailija
79/87 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös ollut sellaista shampoota kuin tukkataika?

Vierailija
80/87 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vm 78 Treelta ja en pysty vieläkään sanomaan tukka, en käytä sitä lainkaan ja olen täysin aivopesty välttämään sitä sanaa. Ei ole ainoa sana.

Myönnän että joskus voi olla harvinainen poikkeus, jos on varmistettu ettei tule vääriä käsityksiä ja toinen on viaton siitä puhuessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yhdeksän