Muita 80-luvun lapsia, jotka eivät vieläkään pysty sanomaan "tukka"?
Koska tukkahan tarkoittaa alapäänkarvoja eikös niin. Vieläkin tuo sana aiheuttaa epäilyksiä sanoinko jotain pervoa. Vaikka ikää on jo 40 ja risat. Pitää sanoa HIUKSET.
Kommentit (87)
Sano vaikka Ylä-Tuuhonen (se toinen on Ala-Tuuhonen).
On olemassa semmoinen sanonta kuin "tukka takana, elämä edessä", jossa ei ole mitään kaksimielistä, sillä se viittaa hiusten lähtemiseen ja siihen että kaljuuntuminen ei merkitse kaiken loppumista.
Pystyn sanomaan mutta aina se vähän sisäisesti naurattaa. Tukka hyvin, kaikki hyvin. Vaikkei kukaan sitä tukkaa esim. töissä näekään :D
Nykyään jo pystyn sanomaan, mutta huomaan kyllä vältteleväni sitä sanaa. Vähän hymyilyttää kyllä, jos sanon tai kuulen jonkun muun sanovan. Hyvin on kyllä iskostunut päähän 😆
Olen syntynyt Pirkanmaalla 1977 enkä ole ikinä kuullut että alapäätä sanottaisiin tukaksi.
Täällä!
Tosin olen vuosimallia 1972. Tukka on edelleenkin alapäässä ja se olisi noloa puhua alapääjuttuja muille.
Vuosimalli 1974 ilmoittautuu! Kyllä se vieläkin kummittelee ja pakko sanoa aina hiukset 😁
Tukka tarkottaa muna. Joten en pydee sanoo tukka.
Kyllä se vähän tiukkaa tekee edelleen... P-Savo 1983
Oon syntynyt niinkin myöhään kuin -88 ja kyllähän sen aina muistaa, että tukalla tarkoitetaan alapään karvoja, mutta kyllä saatan jo välillä puhua hiuksista tukkana.
Mulle on jäänyt mieleen että kuudennella luokalla - 86 yksi tyttö yritti väittää että tukka tarkoittaa alapääkarvoitusta ja me muut pidettiin häntä vähän hönttinä.
Ilmeisesti tuo ei lyönyt läpi ihan kaikkialla.
Muistan tuon kyllä nyt, mutta ei ole ollut mielessä pitkään aikaan. Eli olen kyseistä sanaa käyttänyt.
-83
Vierailija kirjoitti:
Oon syntynyt niinkin myöhään kuin -88 ja kyllähän sen aina muistaa, että tukalla tarkoitetaan alapään karvoja, mutta kyllä saatan jo välillä puhua hiuksista tukkana.
Olen myös -88 ja olin jo unohtanut koko asian mutta aloituksen luettuani muistin, kuinka tarkkaa ala-asteella oli ettei sano tukka vaan hiukset!
Tuo on sitä typerää teinihuumoria, jossa vitsiksi riittää että käyttää "panna" verbiä "laittaa" verbin sijasta.
-81 syntynyt ja en vain pysty käyttämään kyseistä sanaa hiuksien synonyymina... Takatukasta käytetään kotona sanaa mulletti (sana on käytössä usein sisäpiirivitsin takia).
Pystyn sanomaan ja kyllähän se lapsuudessa oli muka sääntö missä on tukka ja missä hiukset. Eipä enää kuule moista lasten suista.
Vierailija kirjoitti:
Mulle on jäänyt mieleen että kuudennella luokalla - 86 yksi tyttö yritti väittää että tukka tarkoittaa alapääkarvoitusta ja me muut pidettiin häntä vähän hönttinä.
Ilmeisesti tuo ei lyönyt läpi ihan kaikkialla.
Missähän tuolla tavalla on sanottu. Ensimmäisen kerran kuulin täällä asiasta joku aika sitten. 80-luvulla sanottiin tukka takana ja elämä edessä, eikä tullut mieleenkään siinä olevan mitään ns. härskiä.
Olen kyllä tietoinen sanan tuosta merkityksestä, mutta olen aina inhonnut sanaa hiukset. Eli tukalla mennään, sori siitä. Vm. -71.
Onks tukka hyvin, näkyyks kello?