Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ope ei ollut päästänyt poikaa vessaan. Kun poika oli kuitenkin lähtenyt käymään siellä, oli ope laittanut wilmaan luvattoman poissaolon.

Vierailija
19.09.2022 |

Vaikka oli vain max pari minuuttia ollut pois.

Soitin jo opelle ja ope poisti tuon merkinnän, mutta en silti sulata tätä. Täysin väärää vallankäyttöä minun mielestä. Open perustelu merkinnälle oli siis se, että poika oli lähtenyt luokasta luvatta, joten poissaolo oli luvaton. Hyvää perustelua vessareissun kieltämiselle en edes saanut. Kaikenlaisia toopeja sitä onkin opettajina.

Kommentit (72)

Vierailija
61/72 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poissaolo oli luvaton koska lupaa ei ollut lähteä vessaan. Olisit opettanut sen käymään välkällä kusella.

Mutta se oli vain pari minuuttia. Minusta luvaton poissaolo tulee jos on koko tunnin pois luvattomasti.

Ap

Eikös se ole luvaton poistuminen, ei poissaolo?

Vierailija
62/72 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koulussamme hoidettiin nuuskan, tupakan ja lopulta huumeiden myynti näillä oppitunnin aikaisilla vessakäynneillä.

Tää on edelleen yleistä. Apn kannattaisi tarkistaa kullannuppunsa tavarat, vahva todennäköisyys on että sieltä löytyy jotain näistä. Ja voin kertoa, että vaikka se velikulta sanoo sen olevan kaverin omaisuutta, ei ole.

Kummasti tunnilla menee vessaan aina ne samat tyypit, joilla on vessareissulla aikaa tsekata myös naulakossa olevien takkien taskut, siirtää vaatteita paikasta toiseen (omistaja ei löydä) ja tehdä muitakin tihutöitä. Siksi todellakaan mielellään ei ketään päästetä tunnilla vessaan.

ja kätevää mennä tunnille ja heti poistua vessaan  ja ei tulla takaisin eli lintsataan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/72 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On yleinen käytäntö, että opettajille kerrotaan, jos oppilaalla on jokin sairaus, jonka takia pitää ravata vessassa. Huoltaja voi ilmoittaa asiasta luokanvalvojalle, joka informoi muita opettajia. Kyllä ne vessassa tupakalla/muilla turhilla asioilla käyvät tunnistetaan. Ope ei välttämättä ole nyt ollut väärässä tässä ap:n pojan asiassa.

Vierailija
64/72 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidättelytaito opetellaan normaalisti ennen viittä ikävuotta, mikäli ei onnistu, on syytä epäillä pahanpuoleista kehitysviivästymää. Kouluikäisen pidätyskyvyttömän oppilaan on syytä mennä apukouluun.

Vierailija
65/72 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tämä aloitus kertoo enemmän apn lapsen käytöksestä kuin opettajan. Enpä usko, että ope olisi kerrasta merkintää laittanutkaan. Vaan oppilas häiritsee tunteja jatkuvasti asiallaan, joten tällä kertaa meni opettajan kuppi nurin.

66/72 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt tiedä kadotinko kommenttini tai jotain, mutta kahdessa mielessä olen edelleen. :D Poikasihan olisi voinut anarkisesti kusta pulpetille tai pulloon open egon pehmeyttämiseksi.

Tosin en olisi täysin yllättynyt, jos poikasi versio tapahtumista olisi hieman sievennetty. Aika monet opiskelijatkin menevät sinne vessaan näkemään kavereitaan ja jutustelemaan tai muuten haukkaamaan happea luokasta. Se oppituntikin on vain 45 minuuttia, joten sieltä palatessa on voinut jäädä aika hyvä siivu tunnin aiheen käsittelemisestä. Opettajakin on oppilaistaan vastuussaan hänen tunnillaan. Mutta mistäpä minä tietäisin.

Vierailija
67/72 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota rehtoriin yhteyttä, keneltäkään ei perusteetta voi kieltää vessassa käyntiä. Jos vaikka maha menee sekaisin, se ei aikaa ja paikkaa kysy. Tämän tietää jokainen, että turha sanoa miksi ei käynyt välitunnilla.

Pitää sitä aikuisenkin välillä käydä työajalla vessassa, vaikka olisi taukojakin ollut.

En mä ainakaan voi mennä töissä vessaan, kuin tauon aikana.

Vierailija
68/72 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ope kiusaa lastani ja on ihan kauhee" Vol.5249

Mulla ei ole mitään mielenterveydellisistä ongelmista kärsiviä ihmisiä kohtaan mutta niillä pitäis olla jokin rajoitus keskustelupalstoille.

Vierailija
69/72 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä itse ala-asteella makasin käytävän vessan lattialla menkkakipujen takia. Ei kantautunu mun korviin luvattomia poissaoloja. Opettajat toi kylmää käärettä vatsan päälle ja särkylääkettä.

Miksi vessan lattialla, miksei edes käytävän puolella? Tai terkkarin luona?

Vierailija
70/72 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajilta pitää poistaa virkasuoja. Virkasuojassa voi mieleltään sairas byrokraatti perseillä rajatta hallintoalamaisille, ilman seurauksia. Firmoissa asiakkaille perseilystä tulee potkut. Kouluissa keskitytään nyt muuhun  kuin ydintehtävään, ja tämä näkyy sukeltavina pisa-tuloksina. Suomalaisesta laadukkaasta koulusta on jäljellä vain perseilybyrokratia.

Vierailija
71/72 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kommentoi ilmeisesti julkisen sektorin työntekijät, jotka ovat oppineet lampaina noudattamaan kaikkia käskyjä. Tällä mindsetillä ei pärjää yksityisen sektorin firmoissa. Housuunko olisi pitänyt käskystä pissiä?

Vierailija
72/72 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei pysty olemaan 45 minuuttia kusematta, ei ole koulukuntoinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan seitsemän