Ope ei ollut päästänyt poikaa vessaan. Kun poika oli kuitenkin lähtenyt käymään siellä, oli ope laittanut wilmaan luvattoman poissaolon.
Vaikka oli vain max pari minuuttia ollut pois.
Soitin jo opelle ja ope poisti tuon merkinnän, mutta en silti sulata tätä. Täysin väärää vallankäyttöä minun mielestä. Open perustelu merkinnälle oli siis se, että poika oli lähtenyt luokasta luvatta, joten poissaolo oli luvaton. Hyvää perustelua vessareissun kieltämiselle en edes saanut. Kaikenlaisia toopeja sitä onkin opettajina.
Kommentit (72)
Poissaolo oli luvaton koska lupaa ei ollut lähteä vessaan. Olisit opettanut sen käymään välkällä kusella.
Poika olisi voinut käydä välitunnilla vessassa, tai odottaa seuraavaa. Halusi ilmeisesti vaan näyttää vallankäyttöään, että minulla on oikeus mennä silloin kun haluan ja mun äidillä on suuremmat munat kuin opella.
poika kuulostaa hankalalta häiriköltä ja äiti on opettajan painajainen. soittaa ja valittaa kullanmurun kohtelusta opettajalle
Ja nyt kun hoidit asian noin niin poikasi ramppaa kesken tuntien "vessassa", eli oikeasti tupakalla ja ties mitä muuta rötösjuttuja tekemässä, koska on saanut äipältään siihen luvan.
Vierailija kirjoitti:
Poissaolo oli luvaton koska lupaa ei ollut lähteä vessaan. Olisit opettanut sen käymään välkällä kusella.
Mutta se oli vain pari minuuttia. Minusta luvaton poissaolo tulee jos on koko tunnin pois luvattomasti.
Ap
Ihmisiltä ei saisi kieltää perustarpeita tai asioiden hoitamista. Ei lapsiltakaan. Tuskin suuri määrä ravaa käytävällä, jokunen vain kerrallaan.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisiltä ei saisi kieltää perustarpeita tai asioiden hoitamista. Ei lapsiltakaan. Tuskin suuri määrä ravaa käytävällä, jokunen vain kerrallaan.
Koulussa on joka oppitunnin jälkeen välitunti, jolloin voi käydä vessassa. Ap voisi kasvattaa lastaan ja opettaa, että käy vessassa vaikka joka välitunti niin ei tartte kesken tunnin lähteä.
Mä itse ala-asteella makasin käytävän vessan lattialla menkkakipujen takia. Ei kantautunu mun korviin luvattomia poissaoloja. Opettajat toi kylmää käärettä vatsan päälle ja särkylääkettä.
Vierailija kirjoitti:
Poika olisi voinut käydä välitunnilla vessassa, tai odottaa seuraavaa. Halusi ilmeisesti vaan näyttää vallankäyttöään, että minulla on oikeus mennä silloin kun haluan ja mun äidillä on suuremmat munat kuin opella.
Entä jos on virtsatietulehdus, suolistosairaus tai vaikka yllättäen tulee huono olo ja huomaat että kohta laatta lentää? Pitää vain olla luokassa koska tunnilla ei saa mennä vessaan? Vähän joustoa, koskaan ei voi tietää mikä tilanne.
Perus pissähätä pitää kyllä minustakin voida pidättää jos ei ihan 1-2 luokkalaisista puhuta.
Kyse lienee sellaisesta tilanteesta että samalla tunnilla on varsin moni pyytänyt lupaa jossakin vaiheessa opettajan hermo on sitten pettänyt että ei enää yhtään lupa myönnetä tällä tunnilla. Poissaolomerkinnän opettaja lienee tarkoittanut muistutukseksi että ei tällaista toimintaa enää jatkossa.
Ne käy esim. sähkötupakalla vessassa. Oikeat hädät kyllä erottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koulussa on joka oppitunnin jälkeen välitunti, jolloin voi käydä vessassa. Ap voisi kasvattaa lastaan ja opettaa, että käy vessassa vaikka joka välitunti niin ei tartte kesken tunnin lähteä.
No nyt ei ollut huomannut käydä. Eikä ihminen ole mikään kone. Välillä uusi hätä tulee nopeammin vaikka olisikin käynyt vasta vessassa. Minusta opella on ongelma jos ei tätä ymmärrä.
Ap
Jotakin lasta voidaan myös kiusata kun menee sinne vessaan välkällä.Aikanaan muistan kun yhtä poikaa ei välitunnilla vessaan päästetty niin sonti housuunsa tunnilla kun tuli väkisin.
Vierailija kirjoitti:
Hätä ei katso aina aikaa eikä paikkaa. Wc käynneille ei tarvi lupaa. Riittää että ilmoittaa menevänsä wc.
Joskus kyse voi olla siitä, että poikien vessat on ruokottomassa kunnossa varsinkin ison hädän yllättäessä. Me aikanaan tehtiin sitä, että oppitunnilla pyydettiin lupa vessaan, mutta mentiinkin tyttöjen vessaan. Välitunnilla ei kehdannut, mutta oppitunnilla ei ollut silminnäkijöitä.
Pojan versio asiasta😂
Mamma sitten räyhää opettajalle.
En ehkä kuullut koko tarinaa nyt.