Missä ajassa kävelette 1,5km matkan?
Mietin että olenko todella hidas kun aikaa menee 15minuuttia?! No, olenkin huonokuntoinen ylipainoinen (+12kg).
Kommentit (87)
Vierailija kirjoitti:
Juoksijamies vielä: jos ette usko niin ladatkaa joku juoksuappi kännykkään. Sitä kautta näette lahjomattomasti kuinka nopeasti kävelette.
Minä olen ainakin mitannut omat kävelynopeuteni Polarin mittarilla. Sen mukaan 6 km/h on minulle vähän normaalia kävelyvauhtia hitaampaa (rajoitan tahtia tietoisesti) ja 6,5 - 7 km / h reipasta kuntolenkin kävelyä. Esim. olen kävellyt 19 km (Polarin M400 mukaan) vähän alle 1 tuntiin 25 minuuttiin. Joskus olen myös testannut kävelynopeuttani kävelemällä virallisesti mitatulla puolimaratonreitillä. Tulokset ovat olleet samanlaiset.
N57, 160 cm.
Tarkistin vielä, niin kouluni on noin 1,3 km päästä kodistani ja matkalla on yksi pitkähkö ylämäki. Kävelen matkan ajassa 12-15 mun eli juuri sen 6km/h. Ei kai siinä mitään ihmeellistä ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juoksijamies vielä: jos ette usko niin ladatkaa joku juoksuappi kännykkään. Sitä kautta näette lahjomattomasti kuinka nopeasti kävelette.
Minä olen ainakin mitannut omat kävelynopeuteni Polarin mittarilla. Sen mukaan 6 km/h on minulle vähän normaalia kävelyvauhtia hitaampaa (rajoitan tahtia tietoisesti) ja 6,5 - 7 km / h reipasta kuntolenkin kävelyä. Esim. olen kävellyt 19 km (Polarin M400 mukaan) vähän alle 1 tuntiin 25 minuuttiin. Joskus olen myös testannut kävelynopeuttani kävelemällä virallisesti mitatulla puolimaratonreitillä. Tulokset ovat olleet samanlaiset.
N57, 160 cm.
Sä oot hyväkuntoinen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
6km/h on kyllä aika reipas kävelyvauhti useimmille. Mun peruskävelyvauhti on tuota hitaampi. 6km/h ja siitä ylöspäin niin mennään jo reippaasti niin että alkaa hiljalleen hiki nousemaan. Suhtaudun erittäin skeptisesti kaikkiin jotka väittävät että 6km/h kävely menee helposti.
Terveisin mies joka juoksi just 10km aikaan 48:30.
Saa kai sitä skeptinen olla, mutta katsoin omasta puhelimesta edellisen kävelylenkin tilastot ja näyttäisi olleen 3,80 km keskivauhdilla 6,5 km/h, kokonaisaika 35 min. Eikä tuo nyt mikään erityisen vaikea lenkki ollut. Kaupungilla maleskelu on toki asia erikseen kuin lenkillä käynti.
En tiedä käytkö lenkillä minkä syyn takia, mutta suosittelen pidentämään lenkkien mittaa hieman vaikka nopeuden kustannuksella. Vaikutus kropalle on tehokkaampi.
Heh, kiitos vaan huolenpidosta, mutta haen tehokkuutta ihan muusta treenistä kuin kävelystä. Tuo nyt oli vaan sellainen nopea pääntuuletusulkoilu.
Suotta kävelet autokin on keksitty 🙂
Vartti. Huonokuntoinen lonkka- ja polvivaivainen.
Sen verran hidastuu loppua kohti että tunnissa kävelen 5km
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
6 km/h on normaali reipas kävelynopeus. 90 % ihmisitä nousee hiki pintaan viimeistään puolen tunnin kohdalla.
Näinhän asia ei missään nimessä ole. Siinä missä pitkä mies harppoo vaivatta 6km/h, saa lyhyt nainen laittaa reipastahtiseksi hölkäksi saavuttaakseen saman matkan samassa ajassa.
Kävelen tunnissa n. 5 km. 163cm, persjalkainen.
Tämä on ihan klassinen naisenlogiikka tapaus, pidempi askel vie enemmän energiaa, tämä "tasoittaa pelin".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N57, 160 cm.
En nyt sentään 19 kilometriä tuossa ajassa, vaan 10 km. Kännykällä kirjoittaessa sormi oli vahingossa mennyt viereiselle näppäimelle. Pahoittelen.
42
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
6 km/h on normaali reipas kävelynopeus. 90 % ihmisitä nousee hiki pintaan viimeistään puolen tunnin kohdalla.
Näinhän asia ei missään nimessä ole. Siinä missä pitkä mies harppoo vaivatta 6km/h, saa lyhyt nainen laittaa reipastahtiseksi hölkäksi saavuttaakseen saman matkan samassa ajassa.
Se riippuu vähän siitä, millaisella kävelyllä on. Mun normaali kävelylenkki on 6,5 km ja siihen menee alle tunti. Siis, jos vain Polarin matkan mittaukseen on uskominen. Toki sellainen rauhallisempi matkavauhti (ei lenkkivauhti) voi hyvinkin olla tuoa 5 km/h.
Pituutta mulla on 161 cm, mutta en ole varsinaisesti persjalka, tosin tällä pituudella jalat eivät voi ollakaan järjettömän pitkät muutenkaan.
Ja taas yksi superkävelijä.
Miksi ihmeessä tällaista edes täällä kysytään jos yksikään vastaus yli 5 km/h nopeudesta ei ole muka sallittu tai mahdollinen? Miten voi ottaa ihmisiä noin koville kuulla se että he kävelevät hitaasti?
Riippuu, onko esim. selässä tai käsissä kantamuksia. Minä kävelen 150 cm pituudella reppu selässä (painoa yleensä 1-2 kg) tuon 1, 5km noin 10-15 minuutissa, jos kävelen reippaaseen tahtiin. Kävelen suurimman osan matkoistani, joten kunto on ihan perushyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei kyllä joudu hölkäksi laittamaan, jos on kunto kohdillaan ja osaa kävellä - olen saman pituinen kuin sinä, enkä todellakana pitkäsäärinen ja 6 km/h on minulle normaali kävelynopeus sekä lenkillä eli paikasta toiseen siirtyessäni - sauvakävellen etenen 6,5-6,7 km/h. Toki olen hyvässä kunnossa eli kävelyn lisäksi mm. juoksen 6-22 km lenkkejä. Mutta hyväkuntoinen lyhyehkökin nainen kyllä kävelee normaalisti tuon 6 km/h - pitkälle miehelle se toki on paljon helpompaa vielä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on ihan klassinen naisenlogiikka tapaus, pidempi askel vie enemmän energiaa, tämä "tasoittaa pelin".
Et ymmärrä kävelyn fysiologiasta siis mitään - kiva, kun miehenä kehtasit tunnustaa vauva-palstalla tietämättömyytesi.
10 min per kilometri. Jos on kiire, menee 7 min. Mulla on kyllä pitkät jalat enkä osaa löntystää ollenkaan.
N41, 171 cm
165cm korkeana aikaa kuluu varmaan 15-20min. metsässä puolituntia. painoa hieman ylimääräistä, eli varmaan 89kg.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
6km/h on kyllä aika reipas kävelyvauhti useimmille. Mun peruskävelyvauhti on tuota hitaampi. 6km/h ja siitä ylöspäin niin mennään jo reippaasti niin että alkaa hiljalleen hiki nousemaan. Suhtaudun erittäin skeptisesti kaikkiin jotka väittävät että 6km/h kävely menee helposti.
Saa kai sitä skeptinen olla, mutta katsoin omasta puhelimesta edellisen kävelylenkin tilastot ja näyttäisi olleen 3,80 km keskivauhdilla 6,5 km/h, kokonaisaika 35 min. Eikä tuo nyt mikään erityisen vaikea lenkki ollut. Kaupungilla maleskelu on toki asia erikseen kuin lenkillä käynti.
Jos siinä käytetyssä sovelluksessa (tai älykellossa tai aktiivisuumittarissa) ei ole GPS:ää, vaan matka-arvio perustuu esim. otettuun askelmäärään, niin se kävelemäsi matka voi todellisuudessa olla mitä tahansa 3-4,5 km välillä. Aika moni luulee kävelenvänsä pitempiä matkoja kuin käveleekään, kun tosiaan sitä matkaa mitataan askeleilla, eikä GPS:llä. Epäilen, että osalla näistä 7 km/h kevyesti kävelevistä 150-160 cm pitkistä ainakin on kyse juuri tästä harhasta. Eli matka-arvio on pielessä, vaikka kuinka olisi syötetty siihen kelloon tai sovellukseen oma pituus ja ihan varmasti tasan tarkkaan oikein mitattu askelpituus (monella nämäkin tiedot ovat kokonaan syöttämättä, ja askelpituusarvio siinä kellossa tai sovelluksessa on tehty jonkun 15 cm pitemmän ihmisen keskiaskelpituuden mukaan).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se riippuu vähän siitä, millaisella kävelyllä on. Mun normaali kävelylenkki on 6,5 km ja siihen menee alle tunti. Siis, jos vain Polarin matkan mittaukseen on uskominen. Toki sellainen rauhallisempi matkavauhti (ei lenkkivauhti) voi hyvinkin olla tuoa 5 km/h.
Pituutta mulla on 161 cm, mutta en ole varsinaisesti persjalka, tosin tällä pituudella jalat eivät voi ollakaan järjettömän pitkät muutenkaan.
Ja taas yksi superkävelijä.
Miksi ihmeessä tällaista edes täällä kysytään jos yksikään vastaus yli 5 km/h nopeudesta ei ole muka sallittu tai mahdollinen? Miten voi ottaa ihmisiä noin koville kuulla se että he kävelevät hitaasti?
Ei kaikki yli 5 km/h, mutta nuo epärealistisimmat kyllä ihan aiheesta saavat osan epäilemään, onkohan niissä ihan varmasti mittaustulos kohdillaan.
Vierailija kirjoitti:
Suhtaudu vaan. Toi on ainakin mulla se vauhti n.6km /h. Eikä tarvii ees mitenkään erityisemmin pingottaa menemään. Oonkin suht reipastahtinen ylipäänsä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos siinä käytetyssä sovelluksessa (tai älykellossa tai aktiivisuumittarissa) ei ole GPS:ää, vaan matka-arvio perustuu esim. otettuun askelmäärään, niin se kävelemäsi matka voi todellisuudessa olla mitä tahansa 3-4,5 km välillä. Aika moni luulee kävelenvänsä pitempiä matkoja kuin käveleekään, kun tosiaan sitä matkaa mitataan askeleilla, eikä GPS:llä. Epäilen, että osalla näistä 7 km/h kevyesti kävelevistä 150-160 cm pitkistä ainakin on kyse juuri tästä harhasta. Eli matka-arvio on pielessä, vaikka kuinka olisi syötetty siihen kelloon tai sovellukseen oma pituus ja ihan varmasti tasan tarkkaan oikein mitattu askelpituus (monella nämäkin tiedot ovat kokonaan syöttämättä, ja askelpituusarvio siinä kellossa tai sovelluksessa on tehty jonkun 15 cm pitemmän ihmisen keskiaskelpituuden mukaan).
On GPS. Miksi on niin vaikea uskoa että kaikki eivät löntystä?
Vierailija kirjoitti:
Kävely ja juoksu on teknisesti erilaisia. Jos minun pitäisi mennä 6 km/h vauhtia, niin alkaisin "juosta" kevyttä hölkkää, sillä se olisi minulle teknisesti helpompaa ja myös huomattavasti kevyempää kuin yrittää kävellä nopeasti. N53
En tiedä käytkö lenkillä minkä syyn takia, mutta suosittelen pidentämään lenkkien mittaa hieman vaikka nopeuden kustannuksella. Vaikutus kropalle on tehokkaampi.