No nii sanokaapa mulle miten niin Raisa Räisäsen kaverit lähti 2 tunnin matkalle käymään Huittisissa?
En vain ymmärrä. Tyypit viettää lauantai-iltaa ja päättää lähteä tunnin ajomatkalle Huittisten Seurahuoneelle ja sieltä tunnin matka takaisin (arvioitu matka-aika 58 min ja matka 73.33 km). Noh, jos sanotaan, että ystävät lähti kl. 23. niin ne oli joskus kl. 24 Huittisissa. Ja jos lähtivät vaikka heti takaisin Tampereelle, niin olivat Tampereella noin kl. 1.00. Räisäsen ystävä soitti hänelle puolen yön jälkeen, eli oletettavasti kl. 12.00-12.30? Eikä Raisa enää vastannut.
Miksi edes soittaa puolenyön jälkeen, jos on vielä siellä Huittisissa tai matkalla sieltä takaisin? Bileet oletettavasti vielä ihan kesken, joko Huittisten Seurahuoneella tai siellä autossa.
Toisekseen eihän nuorilla nyt sentään ole tapana ajella jonnekin pikkukylään kahden tunnin ajomatkaa? Mistä niillä oli edes bensarahaa? Ajoko vanhempien autolla? Eikö niillä ollut kotiintuloaikoja? Eikö vanhemmat yhtään ihmetelleet, että missä ovat?
Kommentit (5)
Itse asuin nuoruuteni maalla ja siellä oli ihan normaalia, että tylsänä viikonloppuiltana lähdettiin kaverien kanssa ajelemaan kauaskin, jos joku tiesi jossain olevan bileet. Eihän siinä mitään järkeä ollut, mutta oli paljon kivempi kuunnella autossa musiikkia kaverien kanssa kuin istua kotona. Tunnin ajomatka suuntaansa ei edes kuulosta vielä paljolta. Maalla kaikki välimatkat ovat pitkiä.
Tuohan oli ihan tyypillistä. Itsekin kerran ajelin kaverien kanssa huvikseni Turusta Nauvoon ja takaisin.
Huittisten Seurahuone oli tuohon aikaan tunnettu menomesta. Tunnin ajomatka ei ole nuorisolle pitkä ja tuolloin kulutettiin aikaa muutenkin ajelemalla. Ysärillä ei vanhemmat paljon perään huudelleet. Olen siis saman ikäinen kuin Raisa ja Huittisten nurkilta kotoisin.
up