Suomalaiset vihaavat työttömiä enemmän kuin muita ns "pahenteita"
Tämä näkyy todella selvästi, esim Teini-äidit kausi 2 oli se nainen jolla elämä kasassa, mielenterveys hyvä, lapsen isä samassa taloudessa ja hän olisi suurinpiirtein ollut hyvä äiti. Ainoa ns pahenne oli että hän oli työtön ja se että hänellä oli taipumus ottaa lävistyksiä.
Hän sai radikaalisen paljon enemmän negatiivisuutta, Vauva.fi, Ruutu kommenteissa ja myös oli sarjan mukana oli iso kommentti "Sosiaalityöntekijät ovat heistä huolissaan" Vertaa esim muihin niihin teini-äiteihin samasta sarjasta jotka olivat tehneet lapsia hetken mielijohteesta kännissä, tupakoivat kun olivat raskaana, alkoholin massakäyttäjiä ja suurimmalla osalla juuri todella ei ollut isä ollenkaan kuvioissa mukana. Hekin saivat negatiivisia kommentteja kyllä Vauva.fi ja Ruutu.fi kommenteissa mutta 90% vähemmän kuin tuo työtön äiti.
Kommentit (24)
Jos olisi kansalaispalkka, olisi vain kansalaisia eikä syntyisi jakoa työttömiin ja työllisiin. Kenenkään ei tarvitsisi vittuuntua koska saisivat itse ihan saman summan.
Vierailija kirjoitti:
Jos olisi kansalaispalkka, olisi vain kansalaisia eikä syntyisi jakoa työttömiin ja työllisiin. Kenenkään ei tarvitsisi vittuuntua koska saisivat itse ihan saman summan.
Kansalaispalkka jos tulisi itse lopettaisin työt. Olen työskennellyt sairaanhoitajana 22 vuotta ja minulla riittävästi säästöjä että jos tulisi vastiikkeeton kuukausituki voisin elää säästöiläni + sillä vastikeettomalla perustulolla loppuelämän ilman ongelmaa.
En tietystikkään sitä tekisi, olen 5 lapsen yksinhuoltaja äiti ja minusta lapset kyllä antsaitsevat työtä tekevän äidin mutta jotkut samassa tilanteessa olevat ihmiset sen kyllä hyödyntäisi.
Vierailija kirjoitti:
Pahenne?
Radikaalisen?
Vierailija kirjoitti:
Pahenne?
Ihan hyvää suomea.
Ei vihaa. Kaikkintietää, ettei töihin pääse hakemalla.
Se on tuo episode 7 "Sosiaalituen suojatit"
"19-vuotias Susanna miehineen on innoissaan esikoisestaan. Sosiaalityöntekijät ovat hänestä ja hänen perheestään huolissaan"
Ei ole edes alaikäinen, mies on mukana toiminnassa ja saattaa jopa olla aviomies, teen juuri tunnuksen jotta pääsen katsomaan jakson. Muilla joilla mies vaihtuu kuin sukat tai on alkoholiongelmia on niinkuin selvästi nähty parempana tilanteena kuin tuolla Susannalla.
Kyllä hoitajat alkaa olla yhtä vihattuja
Vierailija kirjoitti:
Jokainen saisi sen 300 e/kk eikä muuta ja jos tienaa 600 e/kk, niin tuo kansalaispalkka verotettaisiin pois. Kannatan, että siihen siirrytään samantien. Isompaan summaan meillä ei ole varaa ja jo tuo vie asumistuet pois.
Taipumus lävistyksiin, mutta ei taipumusta tehdä työtä? Voihan sen yhteiskunnan elätin noinkin luonnehtia
Vierailija kirjoitti:
Veroista se kansalaispalkkakin muodostetaan.
Vierailija kirjoitti:
Maailman talousfoorumin Agenda 2030 tuo kaikille kansalaispalkan, kunhan on ensin ottanut kaikilta yksityisomaisuuden pois. Eikö olekin ihanaa. Et omista mitään ja olet onnellinen. Uudelle vuousikymmenelle lähdetään kaikki samalta viivalta - paitsi tietysti rahamaailman eliitti, jolla se omaisuus vain karttuu, mutta hehän tekevätkin päätökset puolestamme jatkossa.
Sellaista se on, kun muiden rahoilla elää. Sitten on turha itkeä, jos maksajat kritisoi.
Kannattaa ottaa vastuu itse omasta elämästään, niin saa olla rauhassa. Työtön on pummi tässä maassa, on sitten Rytkönen tai Muhammad.
Kyllä, suunniteltu lapsi. Puoli vuotta yritti tulla raskaaksi ja ainoastaan kolme yötä ilman tämän miehen kanssa yhdessäoloa eli juuri just jonkun pienen viikonloppureissun ajaksi. Ja Susanna uskoo miehensä tulevan tosi hyväksi isäksi.
Toisaalta näin kyllä jotain negatiivista:
1. Eivät ole naimisissa
2. Tämä mies tupakoi niinkuin joku alentunut rotta
Eipä tilanne tästä pahenne, lienee pahennut aikoinaan liikaa.
Pahenne on kyllä jotenkin harvinaisen ärsyttävä sanaväännös.
Vierailija kirjoitti:
Työttömät nyt vain ovat pohjasakkaa. MENKÄÄ TÖIHIN SIITÄ ULISEMASTA!
Mun äiti ol kouluttamassa maahanmuutta)ia. Oikeasti se kopioi meidän lasten matematiikkatehtävät ala-astetasolta. Tuo meni läpi.
Vierailija kirjoitti:
Pahenne on keinotekoinen asia vähän kuin avanne tai ravinne ja samalla jotenkin pikkuruinen kuin ohenne.
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttävämpää olisi mix-maxata tuota enkkua ja suomea käyttämällä sanaa: Degenerate
Vierailija kirjoitti:
Työttömät nyt vain ovat pohjasakkaa. MENKÄÄ TÖIHIN SIITÄ ULISEMASTA!
Nimenomaan kun he eivät ulise vaan työssä lorvailijat.
Pahenne?