Aloitan huomenna vihdoin laihduttamisen ja tarvitsen motivaatiovinkkejä ja tsemppausta :/
Aloitan vanhan Painonvartijoiden 123Extra-ohjelman, jolla olen aikoinaan laihduttanut 10 kg, paino tippui kilon viikossa. Sain materiaalin silloin erään sukulaisen tutun kautta. Tämän laihtumisen myötä varmaan löydän miehenkin, sillä läskinä en kehtaisi näyttäytyä kellekään. :/
Millä vinkeillä olette onnistuneet? Minulla on myös kirjastosta kirjoja sekä useita lehtiä aiheesta.
Kommentit (30)
Täällä toinen alkutaipaleella oleva. Ylipainoa ei varsinaisesti ole, mutta 10 kiloa tullut muutaman vuoden aikana salakavalasti. Ne pitäisi saada pois.. tsemppiä sulle ja mulle 😊
Nivelrikko, diabetes, uniapnea, ruokatorvensyöpä, maksasyöpä, sepelvaltimotauti, aivoinfarkti... Olisko tässä motivaatiota vai kaipaatko lisää?
Vierailija kirjoitti:
Nivelrikko, diabetes, uniapnea, ruokatorvensyöpä, maksasyöpä, sepelvaltimotauti, aivoinfarkti... Olisko tässä motivaatiota vai kaipaatko lisää?
Kiitos, vaikka ensisijaisesti laihdutankin ulkonäköni vuoksi ja jotta saan haluamani miehen :)
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mitä vain voi tulla kelle vain.
1. Älä osta kotiin hätävaraa. Suurempi vaiva lähteä kauppaan kuin kaapille hakemaan mielitekoa.
2. Ruoka on ravintoa, ei ruokailun tarvitse aina olla suurta nautintoa ja herkkua, eikö niin.
3. Älä ajattele laihduttavasi, vaan ajattele syöväsi terveellisesti hyvän olon takia. Hiilihydraatit minimiin. Kun ruokavalio on muuttunut, siitä tulee ajan kanssa uusi normaali.
Pitää haluta enemmän laihtumista kuin syömisen tuomaa mielihyvää. Moni mieluummin syö kuin on terve tai hyväkroppainen. Onko se pieni hetki, jonka ruoka on suussa, oikeasti haittojen arvoista?
Itse olen huomannut, että inspiraatiokuvia katsomalla tulee kyllä motivaatiota laihdutukseen. Muotitalojen näytösvideot ovat hyviä tähän tarkoitukseen, toisaalta myös huomattavan ylipainoisten ihmisten kuvat.
Älä osta kaapuja peittämään kroppaa. Tyköistuvat vaatteet on hyvä laihdutusmotivaattori.
Mä päätin 1.1.2022, että NYT alkoi laihtuminen. Avuksi VHH ja kiloja tippunut 84->65, tässä pysyttelen, tuntuu hyvälle👍
Vierailija kirjoitti:
Siitä mitään tule. Joulusuklaatkin on jo kaupoissa.
Joulusuklaita en muutenkaan söisi kuin vasta jouluna, mielestäni se hössötys alkaa ihan liian aikaisin, menee maku koko touhusta. Varmaan ihan joulun alla ja jouluna syön kohtuudella suklaata ja jouluruokaa, mutten mässää.
Ap
Unohda dieetit ja muuta pysyvästi ruoka ostoksia ja syömistä.
Muista syödä hitaaammin ja nauttia ruoasta. Kylläisyys ei tule heti.
Kuulostaa aina huolestuttavalta kun joku sanoo kaipaavansa tsemppausta ja motivaatiovinkkejä, silloin vaikuttaa että hän on ryhtymässä todennäköisesti kitukuurille, jota ei kovin kauaa jaksa. En tunne juuri tuota Painonvartijoiden ohjelmaa joten en tiedä miten on, mutta kun joskus olin itse niiden piste-ohjelmalla, se 18 pistettä per päivä oli ihan silkka nälkäkuuri jonka jälkeen tule megalomaaninen ahmintarepsahdus ja lihoin takaisin ja korot päälle. Laskin jossain vaiheessa repsahdettuani kalorit mitä siitä 18 pisteestä sai, se oli noin 1100 mikä on ihan nälkäkuurikalorit isolle ihmiselle.
Mutta toivotan toki silti onnea että sinä kuuluisit niihin jotka onnistuu, niitäkin välillä on :) Itse onnistuin pysyvämmin vasta kun suostuin rauhalliseen, hitaaseen tahtiin ja niin pieniin muutoksiin ettei kummempaa motivaatiota tai tahdonvoimaa tarvittu.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa aina huolestuttavalta kun joku sanoo kaipaavansa tsemppausta ja motivaatiovinkkejä, silloin vaikuttaa että hän on ryhtymässä todennäköisesti kitukuurille, jota ei kovin kauaa jaksa. En tunne juuri tuota Painonvartijoiden ohjelmaa joten en tiedä miten on, mutta kun joskus olin itse niiden piste-ohjelmalla, se 18 pistettä per päivä oli ihan silkka nälkäkuuri jonka jälkeen tule megalomaaninen ahmintarepsahdus ja lihoin takaisin ja korot päälle. Laskin jossain vaiheessa repsahdettuani kalorit mitä siitä 18 pisteestä sai, se oli noin 1100 mikä on ihan nälkäkuurikalorit isolle ihmiselle.
Mutta toivotan toki silti onnea että sinä kuuluisit niihin jotka onnistuu, niitäkin välillä on :) Itse onnistuin pysyvämmin vasta kun suostuin rauhalliseen, hitaaseen tahtiin ja niin pieniin muutoksiin ettei kummempaa motivaatiota tai tahdonvoimaa tarvittu.
Eihän ap ole onnistunut aikaisemminkaan kun on noudattanut tuota samaa kuuria. Itse kertoi painonsa nousseen sen jälkeen. Kaikki ei vain yhdestä virheestä opi.
Vierailija kirjoitti:
Unohda dieetit ja muuta pysyvästi ruoka ostoksia ja syömistä.
Muista syödä hitaaammin ja nauttia ruoasta. Kylläisyys ei tule heti.
Jos ylipaino-ongelma ei ole kovin vakava, nämä toiminevat. Asia muuttuu toiseksi jos on tyyliä sairaalloisen ylipainoinen kuten itse olin ennen, ja monet elimistön mekanismit sekaisin kuin seinäkello suolistohormoneista verensokerin ja kylläisyyshormonien säätelyyn ja jatkuva matala-asteinen tulehdus jyllää kropassa. Näissä tapauksissa voi tarvita ammattilaisen suunnitteleman dieetin, jolla pyritään torjumaan näistä johtuvia ongelmia mahdollisuuksien mukaan.
Se, että paino tippuu dieetillä kilon viikossa on todella huono ennuste sille, että painonpudotuksesta tulee kovin pitkäaikaista.
Tsemppiä!