Työkaveri kertoi että sillä on 12 lasta.
Onkohan se lesta? Ei se minua haittaa, enkä sitä kysynyt tietenkään. Mutta tuli mieleen..
Kommentit (53)
Kertoiko hän sen ylpeästi vai häpeillen?
Christiiina kirjoitti:
Ylpeästi.
t.ap
Vierailija kirjoitti:
Miltähän sen alapää näyttää. 😳
Sanos muuta.. eikö tuo ole jo hengenvaarallista synnyttäjälle?
Vierailija kirjoitti:
Housuista löytyy kylän suurin Gyrbä.
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
Ylpeästi.
t.ap
Jos hän sitä häpeäisi, miksi hän sitä kertoisi oma-aloitteisesti?
Hän vaikuttaa kovin onnelliselta isosta perheestään. On hyvin ylpeä myös lapsistaan.
Hostan kyllä hattua, en itse kykenisi tuohon.
t.ap
Mä olen kuullut, että joitain lestadiolaisia hävettää kertoa muille ei-uskovaisille, miten paljon heillä on lapsia.
Ja lestadiolaislapsia hävettää kertoa muille ei-lestadiolaisille lapsille, kuinka monta lasta heidän perheessään on.
Joko lestatiolainen tai muslimi on eli uskonnollisella paatoksella yritetään liikakansoittaa maailma. Ota esille ilmastonmuutos hänen kanssaan ja miten hän aikoo kompensoida tekemänsä tuhotyön.
Christiiina kirjoitti:
Mä olen kuullut, että joitain lestadiolaisia hävettää kertoa muille ei-uskovaisille, miten paljon heillä on lapsia.
Ja lestadiolaislapsia hävettää kertoa muille ei-lestadiolaisille lapsille, kuinka monta lasta heidän perheessään on.
Poikkeuksiakin on toki.
Epäilen että työkaverini on poikkeus.
Ei siinä mitään, hyvä työkaveri ja hyvä työntekijä. Olen iloinen että hän on onnellinen ison perheensä kanssa.
Itse en kykenisi huolehtimaan 12 lapsesta. Eihän siinä voi antaa jokaiselle riittävästi rakkautta ja huomiota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi kyllä aika karmeaa naisena joutua synnyttämään 12 lasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerkeääkö paikat edes palautua kun jo uutta pitää työntää ulos?
Olisi ihanaa, kun olisi iso perhe.
Voihan se kuulua Herran kansaan, niitä on ainakin Tuusulassa ja Kouvolassa.
Mua harmittaa, että en jaksanut saada kuin 2 lasta. Halusin ison perheen alunperin.
Eihän sitä tiedä vaikka ei enempää olisi tullutkaan tietenkään.
Jos asutte pohjois-pohjanmaalla niin taatusti lesta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerkeääkö paikat edes palautua kun jo uutta pitää työntää ulos?
Monet lestamammathan on jatkuvasti raskaana, kun eivät käytä ehkäisyä. Eli yksi pulla uunista ulos ja kohta taas paksuna. Tästähän oli se yksi kirjakin Usko, toivo ja raskaus. Toki jotkut käyttää nykyään ehkäisyä, vaikka se periaatteessa on kielletty.
Isossa perheessä on monesti lapsia jotka jäävät henkilökohtaista huomiota vaille ja heille jää siitä traumoja. 5 lasta vanhemmat ehtivät vielä huomioida, mutta siitä eteenpäin aika paljon ovat lapset sisarusten huomion varassa ja se ei tee hyvää kehitykselle. Lapsen tulisi saada kokea olevansa erityinen ja se ei näin ison joukon jatkona toteudu. Sääli lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Jos asutte pohjois-pohjanmaalla niin taatusti lesta
Uusimaa
t.ap
Paha sanoa, mutta tästä tulee mieleen koulumaailmasta koostettu takavuosien teos Punkkarirotta, jossa yksi oppilas oli kertonut perheestään lauseella "meitä on yhdeksän lasta ja sen lisäksi isä osaa putkitöitä".