Kunnianloukkaussyyte!
Eräs entinen tuttava suivaantui minuun ja käynnisti poliisitutkinnan. Minun on määrä saapua oikeuden eteen ensiviikolla, vastatakseni syytteeseen kunnianloukkauksesta. Postasin kyseisen henkilön facebookiin viestin, jossa kutsuin häntä p*dofiiliksi. Kyseinen henkilö on aiemmin saanut tuomion lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä, mutta sitä ei näköjään saa sanoa julkisesti. Mielenkiintoinen käsitys sananvapaudesta meillä.
Kommentit (55)
Mikä näitä sananvapaus, mutta ei vastuuta sanomisistaan vaivaa???
Kyllä täytyy olla keskenkasvuinen, tyhmä ja ilkeä jos tuollaista ei ymmärrä!!!!
Itsekkyydestä puhumattakaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos tuomio on olemassa, niin ei se mikään kunnianloukkaus ole. Huorittelu tai toisen terveydentilasta väärien tietojen esittäminen sen sijaan on (esim. jos haukkuu toista hiv-potilaaksi tms.).
Olettaisin, että jos tuomitun nimeä ei ole julkaistu, kyseessä on yksityiselämää koskevan tiedon levittäminen.
Ap:
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis.
Tämä on mitä luultavammin provo.
"Nauti" nyt vielä hetki, kun voit.
Facebook väärä alusta tuollaiseen tiedonjakoon, mutta muutoin arvostan sitä, että lasten kanssa tekemisissä olevista pedareista tai huumehörhöistä varoitetaan. Näiden pitäisi itse ymmärtää pysyä poissa tällaisista ammateista, mutta sen sijaan valitettavasti pimittelevät tuomioitaan ja hakeutuvat lasten lähelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tuomio on olemassa, niin ei se mikään kunnianloukkaus ole. Huorittelu tai toisen terveydentilasta väärien tietojen esittäminen sen sijaan on (esim. jos haukkuu toista hiv-potilaaksi tms.).
Olettaisin, että jos tuomitun nimeä ei ole julkaistu, kyseessä on yksityiselämää koskevan tiedon levittäminen.
Rikosnimike on "yksityiselämää loukkava tiedon levittäminen". Huom. ei "loukkaavaN", kuten moni virheellisesti kirjoittaa, vaan "loukkaava".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä alkaa provot olla niin tyhmiä että hohhoijaa. Taidan häipyä tekemään jotain kivaa.
Pedari hätääntyi 🤔
Tuo sen sijaan oli kunnianloukkaus.
Olisi, jos se olisi kirjoitettu jotain nimettyä henkilöä vastaan. Ei toimi tälläisellä ns anonyymillä palstalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
P*dofiileillä ei ole kunniaa, mitä loukata!
Ei tuo sitä todista että voit ruveta kutsumaan ketä tahansa tuollaiseksi.
Tuomittu p*dari ei ole "kuka tahansa".
Ehkä ei mutta väninästäsi päätellen kykysi ottaa selvää edes siitä kuka on tuomittu ja mistä ja kuka ei on aika rajallinen joten et ole luotettava lähde siinä kohtaa kun lähdetään tuollaisia asioita miettimään.
Vierailija kirjoitti:
Mikä "loukkava"🙄
No "loukkaava" piti kirjoittaa.
Kylläpäs pedareilla meni tästä aloituksesta herne nenään. Jos ihan rehellisesti sanon, niin minusta pedofiileistä pitäisi maksaa tapporaha ja pedofiilin tappajalle antaa valtiollinen tunnustus hyvin tehdystä työstä.
Vierailija kirjoitti:
Kylläpäs pedareilla meni tästä aloituksesta herne nenään. Jos ihan rehellisesti sanon, niin minusta pedofiileistä pitäisi maksaa tapporaha ja pedofiilin tappajalle antaa valtiollinen tunnustus hyvin tehdystä työstä.
No jos nyt pilkkua viilataan, niin jos joku on pedofiili, se ei ole millään tavalla edes rikollista. Näiden tuntemusten sovittaminen käytäntöön sen sijaan on. Mutta niin pelottavaa kuin se onkin, maassamme on tuhansia ellei kymmeniä tuhansia pedofiileja, jotka eivät kuitenkaan (ONNEKSI) koskaan toteuta sairaita fantasioitaan.
Vierailija kirjoitti:
Facebook väärä alusta tuollaiseen tiedonjakoon, mutta muutoin arvostan sitä, että lasten kanssa tekemisissä olevista pedareista tai huumehörhöistä varoitetaan. Näiden pitäisi itse ymmärtää pysyä poissa tällaisista ammateista, mutta sen sijaan valitettavasti pimittelevät tuomioitaan ja hakeutuvat lasten lähelle.
Ei tää aloittajatrolli tuollaista ole oikeasti tehnyt missään eikä saanut syytettäkään.
Toiseksi ei tuo maininnut että tää syytelty olisi ollut lasten kanssa missään tekemisissä. Kunhan vaan trollitarinassaan huvikseen paljasti kaverin kaikille tutuilleen.
Vierailija kirjoitti:
Mees jonne takaisin sinne laudallesi ja vie tää ikivanha trollilässysi mukanasi. Keksi ensi kerraksi jotain omaperäisempää kuin kaikkien kommentoijien kutsuminen pdreiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä ei mutta väninästäsi päätellen kykysi ottaa selvää edes siitä kuka on tuomittu ja mistä ja kuka ei on aika rajallinen joten et ole luotettava lähde siinä kohtaa kun lähdetään tuollaisia asioita miettimään.
Jos varma tieto niin...
Usein kunnianloukkauksesta vaahtoavat kaiken maailman junes lokat, jotka meuhkaavat pelkän meuhkaamisen vuoksi kiusatakseen vainoamiaan ihmisiä. Itse tööttäävät nettiin vaikka mitä kuraa ja perätöntä törkyä, mutta suivaantuvat, jos heidän toimintaansa joku kutsuu vaikka natßipelleilyksi tai henkilöä 'r-sistiksi'.
Ilmiantakaa!
"Keskustelu" mennyt taas ihan hulluksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos varma tieto niin...
Usein kunnianloukkauksesta vaahtoavat kaiken maailman junes lokat, jotka meuhkaavat pelkän meuhkaamisen vuoksi kiusatakseen vainoamiaan ihmisiä. Itse tööttäävät nettiin vaikka mitä kuraa ja perätöntä törkyä, mutta suivaantuvat, jos heidän toimintaansa joku kutsuu vaikka natßipelleilyksi tai henkilöä 'r-sistiksi'.
Ihme argumentti. Ihan kuin joku lokka todistaisi asiaa mihinkään suuntaan yleisellä tasolla.
Vierailija kirjoitti:
Jos varma tieto niin...
Varma on, muttei silläkään aina väliä.
Vierailija kirjoitti:
Ja kukahan ottaisi absoluuttisen vastuun siitä että jokaikinen näistä on syyllinen? Tässä maassa meillä ei ole kuolemantuomiota. Syyttömäksi osoittautunutta ei voi herättää henkiin.
Työvoimatoimiston virkailija sanoi minua alkoholistiksi koska olen työtön ollut niin pitkään. Sanoi että työttömyyteni johtuu että juon paljon alkoholia. Nostin välittömästi kunninaloukkaus syytteen. Minä voitin oikeudessa ja työkkärin virailija joutu maksamaan 2500 euroa minulle.
Minä tuskin juon viinaa ollenkaan. Viinaa join viimeksi joskus vuonna 1998. Joskus juon olutta mutta se ei tee minusta alkoholistia.
Suomessa ei kannata maksaa veroja koska korruptoitunut valtio.
Kannattaa jäädä työttömäksi jos et vielä ole.