Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miestä ärsyttää kun haluan alkaa kasvissyöjäksi

Vierailija
18.09.2022 |

Taustaksi, että teemme molemmat ruokaa, suunnilleen vuorotellen. Mutta hän siis haluaa joka aterialla punaista lihaa ja aina ruokaa laittaessaan laittaa sitä, eri muodoissaan, vaikkapa nyt sitten jauhelihakastiketta ja spaghettia. Nyt miestä ärsyttää, kun sanoin alkavani kasvissyöjäksi (ei siis kuitenkaan vegaaniksi, joten söisin edelleen munia ja maitotuotteita). En vaadi häntä alkamaan. Mutta miten ratkaista ruoanlaitot? Pitääkö meidän jatkossa molempien tehdä vain omat ruoat? Vai miten teillä muilla vastaava tilanne on hoidettu?

Kommentit (158)

Vierailija
41/158 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä hoiti avioero vastaavan ongelman, toki samalla kertaa poistui minun elämästä monta muutakin ongelmaa. Nyt saan syödä ihan sitä ruokaa mitä itse haluan eikä paineita valmistaa jotakin viher-kasvis mössöä joka menee lopulta sekajätteisiin. Myös lajittelu muodostui avioliiton loppusuoralla riidan aiheeksi.

T: Nykyinen urbaani city single joka nauttii elämastä.

Oletko seiskyt vai miksi käytät itsestäsi noin uunoa nimitystä?

Vierailija
42/158 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helpointa on, kun molemmat on kasvissyöjiä. En sietäisi nirsoilevaa miestä ja lihapakotusta, tai sitä että keittiössä haisee jatkuvasti käristetty liha.

Kumpikohan se ap:n tapauksessa onkaan se nirsoilija?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/158 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te opitte, se vie vain hetken aikaa. Joka aterialle kaikkea hyvää yhteistä syötävää, ja sitten miehelle oma liha-/ kana tms.

Pääsee samalla eroon ns mössöruuista, joissa kaikki on sotkettu yhteen.

Esimerkki: muusia, uunijuureksia fetalla ja halukkaille lihapullia.

Miehelle isoin ongelma on se, että hän ei jaksa eikä halua alkaa tekemään kerralla kahta eri ruokaa. Eli jos tekee itselleen ne lihapullat ei jaksa samalla nähdä sitä vaivaa, että tekisi minulle sen eri ruoan, vaikkapa sitten ne uunijuurekset fetalla. Ap

Kai hänkin syö kasviksia? Jollei, olisi hyvä opetella. Muuten ei tule onnistumaan, vaan ruuanlaittovastuu siirtyy sinulle ja hän tekee sitten vastaavasti jotain muuta.

On myös paljon valmiita pakastekasviksia, joita voi hyvin käyttää. Esim ne uunijuurekset voi ostaa pakasteena ja laitat sitten vaikka ne itse uuniin jos se on hänelle niin vaikeaa.

Vierailija
44/158 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä hoiti avioero vastaavan ongelman, toki samalla kertaa poistui minun elämästä monta muutakin ongelmaa. Nyt saan syödä ihan sitä ruokaa mitä itse haluan eikä paineita valmistaa jotakin viher-kasvis mössöä joka menee lopulta sekajätteisiin. Myös lajittelu muodostui avioliiton loppusuoralla riidan aiheeksi.

T: Nykyinen urbaani city single joka nauttii elämastä.

Oletko seiskyt vai miksi käytät itsestäsi noin uunoa nimitystä?

Onko sinulla ennakkoluuloja 7-kymppisiä kohtaan??

Vierailija
45/158 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap itse haluaa heittäytyä hankalaksi niin varmaan sitten voi nähdä ruokasuunnittelussa enemmän vaivaa

Vierailija
46/158 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te opitte, se vie vain hetken aikaa. Joka aterialle kaikkea hyvää yhteistä syötävää, ja sitten miehelle oma liha-/ kana tms.

Miehelle isoin ongelma on se, että hän ei jaksa eikä halua alkaa tekemään kerralla kahta eri ruokaa. Eli jos tekee itselleen ne lihapullat ei jaksa samalla nähdä sitä vaivaa, että tekisi minulle sen eri ruoan, vaikkapa sitten ne uunijuurekset fetalla. Ap

Kai hänkin syö kasviksia? Jollei, olisi hyvä opetella. Muuten ei tule onnistumaan, vaan ruuanlaittovastuu siirtyy sinulle ja hän tekee sitten vastaavasti jotain muuta.

On myös paljon valmiita pakastekasviksia, joita voi hyvin käyttää. Esim ne uunijuurekset voi ostaa pakasteena ja laitat sitten vaikka ne itse uuniin jos se on hänelle niin vaikeaa.

Syö erillisenä lisukkeena. Mutta ei halua, että vaikka jauhelihakastikkeen seassa on jotain munakoisoa. Ap

Vierailija
47/158 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sinä teet omalla vuorollasi kasvisruokaa ja lisukkeeksi pihvin /makkaran miehelle. Mies tekee omalla vuorollaan liharuokaa, mutta omalla pannulla liha ja lisää lihan vasta omaan puoliskoonsa. Sinulle kasvisproteiiniä, jos tarpeen.

Siis jos mies tekee spaghettia ja jauhelihakastiketta, niin mitä minä sen spaghetin kanssa siis söisin? Mies sanoi, että ei aio tehdä kerralla kahta eri kastiketta. Ap

Tee joskus kerralla iso satsi kasviskastiketta ja pakasta annosrasioissa. Sama juttu siinä jauhelihakastikkeessa, sitäkin voi pakastaa ja mies käyttää silloin kun sinä teet kasvisruokaa.

Tai sitten voit käyttää purkkikastiketta tai vaikka pestoa. 

Vierailija
48/158 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap itse haluaa heittäytyä hankalaksi niin varmaan sitten voi nähdä ruokasuunnittelussa enemmän vaivaa

Minä olen perheenäiti, joka tekee ruokaa koko perheelle. Otan kyllä huomioon muidenkin toiveet ruuan suhteen ja teen aterioille hieman valinnanvaraa.

Eli minusta vaikka joku tekee ruokaa, ei sen tarvitse tarkoittaa, että on yksin määräysvalta, mitä kaikki syövät.

Vierailija
49/158 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten kasvissyöjä syö pelkkää muusia ja uunijuureksia fetalla (olettaen että syö juustoa), vaikka voisi syödä jotain hyvääkin kasvisruokaa, se vaan pitäisi alusta lähtien tehdä kasvisruoaksi.

Vierailija
50/158 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin ollut monta vuotta kasvissyöjä ennen kuin sekasyöjä-mieheni tapasin. Hän oli alusta asti kiinnostunut asiasta, ja ollaan aina yhdessä syöty ja kokattu vain kasvisruokaa. Toki mies ostaa leikkelettä leivän päälle ja syö töissä/kyläillessä/ravintolassa liharuokia, mutta kotona syödään samaa. Eikä ole kertaakaan asiasta edes valittanut :D

Todella helppoa ja ihanaa, kun asiasta ei tarvitse vääntää kuten exien kanssa, joiden mielestä "ei se voi olla hyvää kun siinä ei ole lihaa". Yksikään suhde ei kyllä ruokavalion takia päättynyt, vaan ahdasmielisyyttä ilmeni myös muissa jutuissa.

Vierailija
51/158 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syö erillisenä lisukkeena. Mutta ei halua, että vaikka jauhelihakastikkeen seassa on jotain munakoisoa. Ap

Ei, vaan munakoisot paistetaan eri pannulla. Jauheliha toisella. Samat kastikeainekset päälle kumpaankin. Sinun täytyy nyt neuvoa alkuun, mutta kuulostaa, että olette kumpikin yhtä urpoja ja ei tule onnistumaan. Osta eineksi.

Vierailija
52/158 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sinä teet omalla vuorollasi kasvisruokaa ja lisukkeeksi pihvin /makkaran miehelle. Mies tekee omalla vuorollaan liharuokaa, mutta omalla pannulla liha ja lisää lihan vasta omaan puoliskoonsa. Sinulle kasvisproteiiniä, jos tarpeen.

Siis jos mies tekee spaghettia ja jauhelihakastiketta, niin mitä minä sen spaghetin kanssa siis söisin? Mies sanoi, että ei aio tehdä kerralla kahta eri kastiketta. Ap

Papuja tomaattikastikkeessa? Pastasalaatti kananmunalla?

Tee omalla vuorollasi sen verran reilummin että jää miehen kokkauspäiville tai pakkaseen. Vähän vaatii suunnittelua että tiedät mitä mies aikoo kokkailla seuraavina päivinä ja sulla on siihen protskut valmiina.

Vierailija
53/158 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikki syö kasviksia, turha niitä on heille tyrkyttää.

Vierailija
54/158 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten kasvissyöjä syö pelkkää muusia ja uunijuureksia fetalla (olettaen että syö juustoa), vaikka voisi syödä jotain hyvääkin kasvisruokaa, se vaan pitäisi alusta lähtien tehdä kasvisruoaksi.

Muusi -uunijuurekset fetalla, aivan loistava ruoka. Jos haluaa, voi uunijuuresten sekaan laittaa vaikka kikherneitä. Nyt on vain päätetty, että ei onnistu.

Vierailija
55/158 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen perheenäiti, joka tekee ruokaa koko perheelle. Otan kyllä huomioon muidenkin toiveet ruuan suhteen ja teen aterioille hieman valinnanvaraa.

Eli minusta vaikka joku tekee ruokaa, ei sen tarvitse tarkoittaa, että on yksin määräysvalta, mitä kaikki syövät.

Ap:han täällä itse valittaa kun mies ei tee hänelle vegekastiketta. Heidän perheessään ruokien tekeminen on onnistunut vaivattomasti aiemmin ennen ap:n nirsoilua. Jos ei miehen jauhelihakastike kelpaa niin tehkööt omansa

Vierailija
56/158 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä kumpikaan ei ole kasvissyöjä, mutta teemme silti molemmat omat ruokamme. Toimii oikein hyvin. En ymmärrä, mikä siinä on vaikeaa monelle.

Samoin meillä. Joitain minun tekemistä ruuista kelpaa ja sitten teen sitä vähän enemmän mutta muuten tehdään omat ruuat tai lämmitetään äitien tekemää einestä. Käymme yhdessä ruokakaupassa kerran viikossa eikä ole mitään ongelmaa ollut koskaan. Omien mieltymyksien lisäksi minä kerään perustarvikkeet ja ennen kassoja katsotaan puuttuuko jotain tärkeää. 

Vierailija
57/158 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap:han täällä itse valittaa kun mies ei tee hänelle vegekastiketta. Heidän perheessään ruokien tekeminen on onnistunut vaivattomasti aiemmin ennen ap:n nirsoilua. Jos ei miehen jauhelihakastike kelpaa niin tehkööt omansa

Mutta tekeekö siis mies sitten minun ruoanlaittovuorolla aina itse itselleen jonkun lihakastikkeen, kun minun vegekastike ei hänelle kelpaa? Eli molemmat tekee jatkossa aina omat ruokansa?

Ap

Vierailija
58/158 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muusi -uunijuurekset fetalla, aivan loistava ruoka. Jos haluaa, voi uunijuuresten sekaan laittaa vaikka kikherneitä. Nyt on vain päätetty, että ei onnistu.

Kuulostaa oudolta syödä uunijuuresten kanssa perunamuussia, mutta kai se sitten käy.

Vierailija
59/158 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On jo pari kertaa kuultu että mielestäsi ap (ja kaikki kasvissyöjät) on nirsoilijoita. Juokseppa nyt vaikka tuonne toiseen suosittuun keskusteluun missä voit jutella kaltaistesi ikisinkkujen kanssa naisten muistakin ongelmista, niin me perheelliset tässä voidaan jatkaa keskustelua pariskuntien ruokailun järjestämisestä. Hus hus peikko.

Vierailija
60/158 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän ongelmaan liittyy siis keskeisesti se, että tulemme eri aikaan töistä kotiin, välillä toinen aikaisin, välillä toinen, ja ruoanlaittovuorot on jakautuneet suunnilleen siten, että aiemmin kotiin tuleva on laittanut ruoan, jotta myöhään töistä tuleva ei joutuisi väsyneenä alkamaan myöhään laittamaan itselleen ruokaa, vaan ruoka olisi valmiina. Ap