Näin toimii ystävä, tuntuu tosi kamalalta
Koen päivittäin voimakkauta traumaoireita enkä pääse näistä yli noin vain.
Eilen oireilin hiukan ja ystäväni esti sen tehokkaasti.
Tunnelma olisi mennyt kuulemma pilalle.
No, ei se olisi kestänyt kuin pari kolme minuuttia jos olisin saanut oireilla sitä mikä olisi ollut tulossa.
Kommentit (25)
Eikö se ole vain hyvä, ettei oireita tullut?
Oletko kertonut asian ystävällesi? Entä onko hän jo aiemmin tuonut esiin samansuuntaisia ajatuksia oireistasi? Sinuna selvittäisin, kokeeko ystävä oireesi (joita et tässä kuvaillut lainkaan) jotenkin ahdistaviksi, epämukavaksi ihan syystä vai onko hänellä muuten vain tarve rajoittaa käyttäytymistäsi. Jos traumaoireesi ovat hyvin näkyviä/kuuluvia, ystävä ei ehkä tiedä miten päin olisi ja voiko auttaa jotenkin. Keskustelu aiheesta voisi valaista molempien ajatuksia ja tuntoja toiselle.
Tästä jäi myös epäselväksi, miten ystäväsi esti oireet? Monesti trauma voi oireilla niin vahvasti, ettei niitä oireita etenkään ulkopuolinen pysty kontrolloimaan, kun ei välttämättä oireileva itsekään. Jokin kertomuksessa ei täsmää tai ehkä jätit jotain kertomatta?
Epämääräistä. Älä ole ystävän seurassa, jos ei toimi niin kuin sinä haluat.
Vierailija kirjoitti:
No nii-in! Luulisi, että tuossapa vasta hyvä ystävä, kun estää oireet...?
Ehkei ap:n kannata pitää ystäviä, jotka pitävät oireet poissa...?
Onhan päivänselvää, että vain ap:n tunnelmilla on väliä.
Vierailija kirjoitti:
Oletko kertonut asian ystävällesi? Entä onko hän jo aiemmin tuonut esiin samansuuntaisia ajatuksia oireistasi? Sinuna selvittäisin, kokeeko ystävä oireesi (joita et tässä kuvaillut lainkaan) jotenkin ahdistaviksi, epämukavaksi ihan syystä vai onko hänellä muuten vain tarve rajoittaa käyttäytymistäsi. Jos traumaoireesi ovat hyvin näkyviä/kuuluvia, ystävä ei ehkä tiedä miten päin olisi ja voiko auttaa jotenkin. Keskustelu aiheesta voisi valaista molempien ajatuksia ja tuntoja toiselle.
Tästä jäi myös epäselväksi, miten ystäväsi esti oireet? Monesti trauma voi oireilla niin vahvasti, ettei niitä oireita etenkään ulkopuolinen pysty kontrolloimaan, kun ei välttämättä oireileva itsekään. Jokin kertomuksessa ei täsmää tai ehkä jätit jotain kertomatta?
Sanoi ettei saa tunnelma muuttua, kaikki pitää olla hyvää.
Kyseessä oli lievä oireilu.
Mitä ovat traumaoireet? Johtuuko vain siitä että on mt-potilas?
Mee hakeen lääkkees! Heti paikalla.
Vierailija kirjoitti:
Mee hakeen lääkkees! Heti paikalla.
Sammoo mieltääääää HOIIII
Vaativa tyyppi! Ota lääkkeesi ennen lähtöä tapaamiseen tai peruskoulun se!
Hänellä ne suuremmat ongelmat sitten on jos ei kestä sitä että hoidat itsesi kasaan. Kannattaa ottaa etäisyyttä jos ystävyydessänne ei ole tilaa olla oma itsensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoi ettei saa tunnelma muuttua, kaikki pitää olla hyvää.
Kyseessä oli lievä oireilu.
Hänellä on heikko itsesäätely ja sairaalloinen kontrolloinnin tarve. Läheisriippuvainen ehkäpä koska kaikkien pitää olla helppoja jotta hän voi hyvin.
Millaisia oireesi olisivat olleet tai millaisia ne yleensä ovat?
Ystäviä tulee ja menee. Ehkä ystäväsi on itse ahdistunut sinunn? Kukaan eitoisten ongelmia ahdistuksia loputtomin jaksa kantaa on Fakta. Itse olin se nainen jolle kasattiin muiden ogelmat ystävyden nimissä.Otin oman elämäni haltuun ja jätin ne ongelma ihmiset takseeni,vaikka olivat vuosi kymeni oleet elämä.Mutta lähestyivät vain kun ongelmia, traumoja tai rahattomus, eivät heidän hyvinä päivinä muistanet minua!.. Voin Todella Hyvin Nykyisin ,ilman sylisyden tuntoa!Sillähän ihmisiä sidotaan syyllistämällä herkän ihmisen mieltä ja pidetään roska autona.
Voi kamalaa! Hirveetä!
Päivittäiset oireilut astetty.
Minä niin sympatiseeraan sinua raukkaa 😂
Siis et halua että joku pystyy estämään oireesi? Itselläni on paha ahtaanpaikan kammo ja olisin vain iloinen jos joku saisi sen katoamaan silloin kun se iskee. Mutta tietysti jos haluat että saat oireilla rauhassa kerrot sen ystäville ja joille se on liian vaikeaa katsoa sivusta niin voivat otta etäisyyttä.
Siis? Tuohan kuulostaa hyvältä ystävältä. Itse olen iloinen jos joku saa oireiluni estettyä.
Vierailija kirjoitti:
Tavallaan.
Vierailija kirjoitti:
Siis? Tuohan kuulostaa hyvältä ystävältä. Itse olen iloinen jos joku saa oireiluni estettyä.
Niin, tämä vaan jatkuu ikuisesti.
Erikoiset oireet kun niitä ei tule jos kielletään pilaamasta tunnelmaa.
Hyppää korkeammalle niin ylitys helpottuu.