Kävin kampaajalla ja muutin tyyliäni ihan täysin mutta kukaan lähipiiristäni ei kommentoinut asiaa mitenkään
Töissä sitten taas kaikki ovat huomanneet ja kehuneet muutosta hienoksi, ihan siis toimarista lähtien ja kaikki työkaverit yms.
Onko lähipiiriini kertynyt jotenkin juntteja?
Kommentit (71)
Mitä kyselet jos olet jo kerran päättänyt kuinka asiat ovat?
Minä kerroin kerran kaverilleni, että käyn muuttamassa hiustyyliäni suhteellisen radikaalisti. Kun kaveri myöhemmin näki minut, kommentti oli, että ei ole niin pahan näköinen kuin hän oli ajatellut. Ei ilmeisesti ollut kovin hyvä muutos hänen mielessään ja silmissään. :D
hirveä narsisti vaatii muilta kehuja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en kommentoi toisen ulkonäköä millään lailla, jos olen huomannut että tämä ottaa sekä hyvät, että huonot arviot vastaan arvosteluna.
Jospa lähipiiri ei uskalla sanoa mitään, koska saisi kuulla äänensävystään loppuikänsä.
Ei vaan mun lähipiiri ei ole ollut kovinkaan kohteliasta tai empaattista ennenkään. Nyt ikään kuin silmäni aukesivat taas miten normaalit ihmiset käyttäytyvät ja miten he. Eipä ole vaikea ottaa etäisyyttä ja hakea parempaa seuraa.
Jos mielestäsi lähipiiri ei ole kohteliasta väkeä, miksi edes haluat heidän mielipiteitään?
Taidat olla näitä "räväköitä" joille muiden mielipiteet on aina loukkaus.
Vierailija kirjoitti:
Mitä kyselet jos olet jo kerran päättänyt kuinka asiat ovat?
Kyllä nämä vastaukset kertovat kaiken. Siis sen mitä olin arvellutkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en kommentoi toisen ulkonäköä millään lailla, jos olen huomannut että tämä ottaa sekä hyvät, että huonot arviot vastaan arvosteluna.
Jospa lähipiiri ei uskalla sanoa mitään, koska saisi kuulla äänensävystään loppuikänsä.
Ei vaan mun lähipiiri ei ole ollut kovinkaan kohteliasta tai empaattista ennenkään. Nyt ikään kuin silmäni aukesivat taas miten normaalit ihmiset käyttäytyvät ja miten he. Eipä ole vaikea ottaa etäisyyttä ja hakea parempaa seuraa.
40v kalkkista wituttaa kun jotkut frendit ei kommentoi raitoja hiuxissa... hyvää ZuNNuNdAyTa.
- NiKKe "NeGIz" Nekatiivi, sana hallussa
mitä kehuttavaa siinä on, kun joku huijaa ulkonäkönsä epäluonnolliseksi ja yrittää huijaamalla esittää paremmannäköistä kuin oikeasti on?
pitäisikö tissihuijareitakin kehua? tosi hienot silikonimöykyt. nyt olet tosi aito.
Onpa kumma. Yleensä kuitenkin huomaavat sen verran että jos eivät kehukkaan niin sanovat että 'olet laittanut eri kampauksen' tai 'olet värjännyt/laittanut raitoja.' Siis jotenkin huomioidaan, muuten sitä voi alkaa tuntea itsensä näkymättömäksi. Toisinaan voi muutos tietenkin olla niin pieni ettei sitä muut huomioi, vaikka nyt kuulosti kyllä siltä että se muutos olisi ihan selvästi nähtävissä,,
En muista kummassa iltapäivälehdessä oli juttua miksi ulkonäköön liittyvissä kehuissa on riskinsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mielestäsi lähipiiri ei ole kohteliasta väkeä, miksi edes haluat heidän mielipiteitään?
Taidat olla näitä "räväköitä" joille muiden mielipiteet on aina loukkaus.
Olen kylläkin täysin päinvastainen kuin räväkkä. Enkä mä erityisesti edes halunnut heidän mielipiteitään mutta tuo täysi kommentoimattomuus kyllä pistää todella silmään. Ei yleensä ottaen ihmiset käyttäydy noin.
Vierailija kirjoitti:
Onpa kumma. Yleensä kuitenkin huomaavat sen verran että jos eivät kehukkaan niin sanovat että 'olet laittanut eri kampauksen' tai 'olet värjännyt/laittanut raitoja.' Siis jotenkin huomioidaan, muuten sitä voi alkaa tuntea itsensä näkymättömäksi. Toisinaan voi muutos tietenkin olla niin pieni ettei sitä muut huomioi, vaikka nyt kuulosti kyllä siltä että se muutos olisi ihan selvästi nähtävissä,,
Tämä näkymättömyyden tunne juurikin! En tiennyt mitä haen mutta tämä kokemus omien ystävien kanssa on todella vaivaannuttavaa. Kun sitten taas ihmiset joiden kanssa olen vähemmän läheisempi, viitsivät kohottaa mielialaani.
Ap tuntuu sopivan hyvin ikävään lähipiiriinsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taidat olla näitä "räväköitä" joille muiden mielipiteet on aina loukkaus.Olen kylläkin täysin päinvastainen kuin räväkkä. Enkä mä erityisesti edes halunnut heidän mielipiteitään mutta tuo täysi kommentoimattomuus kyllä pistää todella silmään. Ei yleensä ottaen ihmiset käyttäydy noin.
Lähipiirisi käyttäytyy jopa narsistisesti etkä oikeastaan edes kaipaa heidän mielipiteitään, mutta mökötät kuitenkin kun niitä ei tule? Kuulostat niin hankalalta, että näinköhän ne työpaikallakaan ovat ihan rehellisiä.
Vierailija kirjoitti:
mitä kehuttavaa siinä on, kun joku huijaa ulkonäkönsä epäluonnolliseksi ja yrittää huijaamalla esittää paremmannäköistä kuin oikeasti on?
pitäisikö tissihuijareitakin kehua? tosi hienot silikonimöykyt. nyt olet tosi aito.
Kampaajalla käyminen on nyt jonkun mielestä "ulkonäön huijaamista epäluonnolliseksi"! Mä meen kohta suihkuun ja pesen hiukset. Sekin on varmaan huijaamista? Ja sen jälkeen puhtaat vaatteet: ihan kamala ihmiskunnan petkuttaminen!
Kotikasvatus, jätä väliin kehu ulkonäöstä. Ikinä ei voi tietää mitä on muuttuneen ulkonäön taustalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä näkymättömyyden tunne juurikin! En tiennyt mitä haen mutta tämä kokemus omien ystävien kanssa on todella vaivaannuttavaa. Kun sitten taas ihmiset joiden kanssa olen vähemmän läheisempi, viitsivät kohottaa mielialaani.
Muut ei ole vastuussa sinun mielialasta vaan sinä itse. Jos et itse näe itsessäsi mitään hyvää muiden sanat ei voi sitä korjata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taidat olla näitä "räväköitä" joille muiden mielipiteet on aina loukkaus.Olen kylläkin täysin päinvastainen kuin räväkkä. Enkä mä erityisesti edes halunnut heidän mielipiteitään mutta tuo täysi kommentoimattomuus kyllä pistää todella silmään. Ei yleensä ottaen ihmiset käyttäydy noin.
Lähipiirisi käyttäytyy jopa narsistisesti etkä oikeastaan edes kaipaa heidän mielipiteitään, mutta mökötät kuitenkin kun niitä ei tule? Kuulostat niin hankalalta, että näinköhän ne työpaikallakaan ovat ihan rehellisiä.
En mököttänyt. Olen oikeasti työpaikallani pidetty ihminen niin oli todella suuri järkytys huomata (taas) että lähipiirini henkilöt eivät suhtaudu minuun samalla tavalla kuten kaukaisemmat töissä tutut ihmiset. Usein kaveriporukoissa on nokkimisjärjestystä yms niin on ilmeisen selvää mihin kohtaan minä kuulun.
Työpaikalla smalltalk on pakollista.
Lähipiiri näkee sinut muutoksesta huolimatta samana ihmisenä. Se voi olla joko hyvä tai huono asia. Hyvä siinä mielessä, että olet aina rakas huolimatta siitä miltä näytät. Huono siinä mielessä, ettei sinua koeta persoonana, vaan henkilönä, joka kuuluu arkeen yhtenä osasena.
Ja kyllä, hyvillä työpaikoilla osataan antaa aitoja kehuja. Huomioida ihminen persoonana. Huonoilla työpaikoilla murjotetaan omassa poterossa antamatta missään kohtaa positiivista palautetta oli kyse sitten töistä tai muusta.