Haluatko kysyä jotain terapeutilta?
Kommentit (15)
haluan tietää, mikä on koulutuksesi ja pätevyytesi?
on ylempi korkeakoulututkinto ja työskentelen aikuispuolen terapiatyössä.
ei pese hampaitaan, ei saa mitän aikaiseksi. Siis ihan kaikki kodin perussiisteys jutut. Mitään ei tunnu tekevän ilman sanomista. Kun asiasta sanoo niin on muka niin täydellinen aina tekee paljon kotihommia. "ei näe" asioita oikeassa valossa. En nyt väitä että mäkään aina näkisin, mutta kun alkaa mennä niin yli.
Miten sinua täältä voi mitenkään tunnistaa, kun terapeutteja kuitenkin on jonkin verran?
Kiinnitti huomiota tuo käyttämäsi terapeutti-nimike, joka ei mitenkään ammattisuojattu, vaan kuka vain voi kutsua itseään terapeutiksi.
Miten paljon uskot ihmisen kykyyn muuttua/ eheytyä? Muistan lukeneeni erään suomalaisen lapsipsykiatrin kirjasta, kuinka varhaislapsuuden traumat jättävät korjautumattomia jälkiä ja se tuntui lohduttomalle, vaikka paljon tietenkin voidaan psykoterapeuttisella työskentelyllä korjatakin. Millaiset rajat aivojen "traumajäljet" aiheuttavat psyykkiselle korjautumiselle?
Vaikkei kodin siisteys nyt ole mikään elämän tärkein juttu, mutta mulle vaan yksinkertaisesti ei kelpaa se että tiskit on homeessa ja lattia täynnä paskaa 6
...tai sitten sinulla ei sellaista ole.
tarkoitin, en sentään lapsipsykiatria... auts!
t. 9
Muistakaa, että terapeutiksi saa ryhtyä ja nimittää itseään kuka tahansa.
Psykoterapeutti-nimityksen käyttöoikeuden sen sijaan myöntää ainoastaan Terveydenhuollon oikeusturvakeskus, joka myös valvoo psykoterapeuttien toimintaa.
Terapeutti ja psykoterapautti ovat eri asiat.
Me miehen kanssa ollaan päädytty siihen tilanteeseen että tarvittaisiin ulkopuolista apua suhteeseemme.
Onko oikea paikka psykiatri vai psykologi vai terapeutti?
Haluaisimme keskuteluapua ja toiveena olisi useampi kerta eikä vain kerran pari.
Kiitos.
Takana mulla on avioero, henkistä ja hengellistä väkivaltaa (lahkoon olen kuulunut), insestiä...
Nykyään hyvä elämäntilanne, mutta menneisyys on alkanut vaivata todella. Miksi nyt vaivaa, kun kaikki on hyvin?? Lähes joka yö painajaisia, joissa ahdistava tunnelma ja menneisyyteen liittyviä tapahtumia.
...tuli liian kiperiä kysymyksiä, ei pysty vastaamaan, kun ei ole sitä koulutustakaan...
mutta painajaisten näkijälle voin sanoa, että sinulla on tunteita joita et ole käsitellyt lopullisesti. Et ole "sinut" tiettyjen ahdistavien ajatusten kanssa.
Tarvitset ehdottomasti tukea ymmärtääksesi itseäsi ja tunteiden kirjoa. Alitajunta ei unohda koskaan...
Unet ja painajaiset muistuttavat sinua menneestä.
Voit illalla ennen nukahtamista sanoa itsellesi"tänä yönä en halua pahoja unia"
Toistat tätä niin usein kuin se tuntuu tarpeelliselta. Näin puhut itse itsellesi parantavasti ja sanot jäähyväiset menneisyydelle. Suggestion/hypnoosin avulla ihminen voi päästä eroon möröistään.
Vierailija - 21.8.2008 18:19 (ID 592019)
Miksei se vastaa???
T: Painajaistennäkijä
Ja kuinka pitkän terapiakoulutuksen? Oletko erikoistunut johonkin? Onko sinulla yksityisvastaanotto, vai oletko julkisella puolella töissä?