Mikä oli peruskoulun päättötodistuksesi keskiarvo ja mihin ammattiin päädyit?
Kommentit (594)
Lukuaineissa tasan 10. Lääkäri.
8,9 ja sairaanhoitaja. Olen tosin alaa vaihtamassa.
6,9
Päädyin kryptomiljonääriksi.
En muista varmasti, mutta ehkä 9,7. Tutkija olen, luonnontieteellisellä alalla.
8.en päässyt alalle joka kiinnosti. 26 vakituista työpaikkaa ja kun hommat opin, vaihdoin toiseen. Uutta opin aina. Sain seikkailla, maa vaurastui ja hommaa oli jokaiselle, Ruotsissakin liki puolelle miljoonalle ja siellä ovat vieläkin, lisääntyneet, voivat hyvin.
7,3, nykyisin pappi. Luokkatoverit olisivat varmaan tikahtuneet nauruunsa jos joku olisi veikannut minusta pappia, ottaen huomioon kuinka esiintymiskammoinen silloin olin. Yliopiston tosin suoritin vasta myöhemmällä iällä ja hyvin arvosanoin, elämän myötä myös opiskelumotivaatio nousi.
Vierailija kirjoitti:
6,8. Lähihoitaja ja tradenomi.
Tämä siis lukuaineiden keskiarvo. Taideaineet 8-10.
Olen sen verran vanhempaa ikäluokkaa, etten ole käynyt päivääkään peruskoulua, mutta keskikoulun päästötodistuksen keskiarvo minulla oli siinä 8:n paikkeilla. Keskikoulun jälkeen menin kauppaopistoon ja opiskelin merkonomiksi.
Vierailija kirjoitti:
5,2.
Nyt on vähän ot. Minulla on todettu laaja-alainen oppimisen vaikeutta, keskivaikea lukihäiriö, hahmottamisen vaikeus. Ala-asteella opettajani piti minua tyhmänä, vaikka lausunto noista kaikista oli. Söi todella paljon itsetuntoani, kun pahin kiusaajani oli ope, joka oli sitä mieltä ettei minusta tule yhtään mitään. Motivaatio ei riittänyt sitten yläasteella, vaikka olisi voinut aloittaa "puhtaalta pöydältä".Minulla on lähihoitajan paperit ja nyt opiskelen töiden ohessa terveydenhoitajaksi. Myöhemmin olisi tarkoitus jatkaa joko YAMK:n tai yliopistoon, kunhan th:n työkokemusta olen saanut.
Vuosien aikana on ollut mahtavaa huomata, että en ole tyhmä kuten minulle oli sanottu. Otin itseäni ammattikoulussa niskasta kiinni ja valmistuin kiitettävän papereilla. Paljon työtä ja itseohjautuvuutta vaatii rajoitteiden kanssa, mutta edessä sitten kiitos seisoo. On hieno tunne, kun oppii uutta ja lukemansa tekstin sisäistää, jos vain tahtoa siihen on.
Hienoa, että pärjäät, mutta laaja-alaiset oppimisvaikeudethan on juuri heikkolahjaisuutta. Eli vanhaan aikaan sanottiin tyhmäksi. Mutta ehkä sinulla on ollut joitain muita lukkoja, miksi alisuoriuduit silloin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
5,2.
Nyt on vähän ot. Minulla on todettu laaja-alainen oppimisen vaikeutta, keskivaikea lukihäiriö, hahmottamisen vaikeus. Ala-asteella opettajani piti minua tyhmänä, vaikka lausunto noista kaikista oli. Söi todella paljon itsetuntoani, kun pahin kiusaajani oli ope, joka oli sitä mieltä ettei minusta tule yhtään mitään. Motivaatio ei riittänyt sitten yläasteella, vaikka olisi voinut aloittaa "puhtaalta pöydältä".Minulla on lähihoitajan paperit ja nyt opiskelen töiden ohessa terveydenhoitajaksi. Myöhemmin olisi tarkoitus jatkaa joko YAMK:n tai yliopistoon, kunhan th:n työkokemusta olen saanut.
Vuosien aikana on ollut mahtavaa huomata, että en ole tyhmä kuten minulle oli sanottu. Otin itseäni ammattikoulussa niskasta kiinni ja valmistuin kiitettävän papereilla. Paljon työtä ja itseohjautuvuutta vaatii rajoitteiden kanssa, mutta edessä sitten kiitos seisoo. On hieno tunne, kun oppii uutta ja lukemansa tekstin sisäistää, jos vain tahtoa siihen on.Hienoa, että pärjäät, mutta laaja-alaiset oppimisvaikeudethan on juuri heikkolahjaisuutta. Eli vanhaan aikaan sanottiin tyhmäksi. Mutta ehkä sinulla on ollut joitain muita lukkoja, miksi alisuoriuduit silloin.
Paljon mahdollista, mutta yhdistän osittain tuohon open sortamiseen. Käytös häneltä siis oli ihan kiusaamista, en saanut tukea tai apua koulussa. Asiasta en ikinä puhunut kuin vasta aikuisiällä.
7,9. Eipä tullut mitään. Pelkkä nolla niin kuin kiusaajat jo yläasteella tiesivät.
8,8. Insinööri.