Aikuiskoulutuksesta (tradenomi)
Saako aikuiskoulutuksella tradenomin paperit hankkinut yhtä hyvin töitä, kuin päiväopiskeluna opiskellut?
Ovatko siis aivan tasavertaisia työnhakijoita?
Olisin nyt aloittanut aikuiskoulutuksella tradenomiksi, mutten valitettavasti päässyt koska olisi pitänyt olla merkonomi ennestään(tai liiketalouden opintoja 30op).
Joten aloitan nyt ihan päiväopiskeluna liiketalouden opinnot.
Mietin vaan, että olisikohan mahdollista vuoden päästä siirtyä aikuisopiskelun puolelle, jotta voisi käydä töissä samalla. (Lasten kanssa kivempi, että saisi rahaakin =) Opiskelu-iltoja olisi käsittääkseni n.2/viikko, eli ei paljon. Itsenäistä opiskelua sitten ehkä enemmän???
Raha asiat vain huolettaa...
Kommentit (7)
Siinä ei tartte olla mitään opiskeltuna. Eri asia tietenkin, kestääkö kantti olla päivät töissä ja illat opsikella, jääkö lapsille aikaa. Mutta toisaalta ei niitä opintoja ole joka ilta.
No ala iltaopiskelijaksi. Siinä ei tartte olla mitään opiskeltuna. Eri asia tietenkin, kestääkö kantti olla päivät töissä ja illat opsikella, jääkö lapsille aikaa. Mutta toisaalta ei niitä opintoja ole joka ilta.
???
En nyt ihan tajunnut mitä tarkoitit? Laitoinhan, etteivät ota mua sinne nyt koska en ole merkonomi, eikä minulla ole liiketalouden opintoja 30op. Mutta vuoden päästä varmasti olisi tuo 30op täynnä, onko siirto silloin mahdollista?
Kaikissa kouluissa ei toki tätä mahdollisuutta ole.
Tuskin täällä tuota iltalinjaa on... Sen verran pieni paikka kuitenkin...=(
Osaako kukaan vielä vastata itse kysymykseen?
Ja tietty haluaisin kuulla jo valmiiksi miten rankka tuollaisessa aikuisopintolinjassa on opiskella? Paljonko itsenäistä opiskelua? Ja jos on vuosi takana päiväopiskelua, miten kauan mahtaa vielä opiskelut kestää aikuis-puolella?
-ap
Jos joku aikuisopiskelija vaikka näkisi =)
matkailun liikkeenjohdon restonomiksi (amk). Opiskelumuoto sopi hyvin, opiskelua oli koulussa n. 3-5 koko päivää/kk, ei siis iltaopiskelua töiden jälkeen (mikä minulle ei olisi sopinut lainkaan).
Osan aikaa olin opintovapaalla, ja sain aikuiskoulutustukea Koulutusrahastolta.
Neljä vuotta tutkintoon meni. Olin ollut alalla jo vuosikausia aiemmin, mutta tutkinnon myötä sain uuden homman - itsenäisempää ja huomattavasti paremmin palkattua kuin aiempi työni.
käsittääkseni aikuisopintorahaa voi saada vain, jos edellisistä opinnoista on kulunut x vuotta. Eli jos olet edellisenä vuotena opiskellut, et voi saada mitään.
Haaga-Heliassa voi ainakin päiväopiskelijat valita kurssin illastakin. Eli valinta on vapaa. Ja periaatteessa toteutus on aika samanlainen ja vaatii yhtä paljon itsenäisyyttä kuin muutkin.