Käytättekö soijarouhetta ruokiin?
Onko halvemmaksi kuin liha tullut ruunvalmistus?
Kommentit (42)
Pastaruokien kanssa minusta hyvää, pitää tietenkin maustaa. Esimerkiksi soijarouhekastike pastalle ja soijaroihemakaronilaatikko ovat hyviä ja edullisia.
Olen testaillut. Maistuu pahvilta, joten käy parhaiten jauhelihan jatkeeksi, kuten jo mainittiinkin.
Joku tulee nyt sanomaan, että jos maistuu pahville, en osaa maustaa sitä, mutta kun sitä kitkerää sivumakua ei saa millään pois.
Hyi. En. Mikään ei pilaa ruokaa niin kuin soija tai tofu.
Millä saatte sen koostumuksen kuntoon? Miten se siis pitäisi turvottaa ja paistaa, että olisi kuin jauhelihaa. Kaikki aina väittää, että ei erota jauhelihasta, mutta en ole yhtä ainutta kunnollista soijasta tehtyä jauhelihakastikkeen korvaajaa syönyt. Hieman samanlaisia olleet, kun jauhelihakastikkeeseen jauhelihan olisi korvannut murskatuilla nuudeleilla. Miten siihen saadaan se käristetty pinta, joka syntyy rasvassa paistettuun jauhelihaan ja saa saman suuntuntuman!
Vai ettekö vaan välitä?
Soija rouhe sisältää estrogeneja, jote ei sovi hetero miehille/pojille paitsi, jos haluatte näistä naisellisi iso pyllyisiä nyhveröitä...
Vierailija kirjoitti:
Millä saatte sen koostumuksen kuntoon? Miten se siis pitäisi turvottaa ja paistaa, että olisi kuin jauhelihaa. Kaikki aina väittää, että ei erota jauhelihasta, mutta en ole yhtä ainutta kunnollista soijasta tehtyä jauhelihakastikkeen korvaajaa syönyt. Hieman samanlaisia olleet, kun jauhelihakastikkeeseen jauhelihan olisi korvannut murskatuilla nuudeleilla. Miten siihen saadaan se käristetty pinta, joka syntyy rasvassa paistettuun jauhelihaan ja saa saman suuntuntuman!
Vai ettekö vaan välitä?
Siitä on todella kauan kun olen syönyt jauhelihaa enkä kaipaa samanlaista suutuntumaa. Itse valmistan soijarouhekastikkeen niin, että turvotan rouhetta vedessä kymmenisen minuuttia jos jaksan ja paistan sen jälkeen hetken mausteiden kanssa pannulla, mutta usein vain heitän rouheen kastikkeen sekaan ja annan sen turvota siellä minkä turpoaa. Sinulle sopisi ehkä paremmin härkis, mutta se on kalliimpaa.
Soijarouhe täynnä kasviestrogeenejä, miehille kasvaa tissit.
Älkää ainakaan raskaana olevat syökö. Aiheuttaa poikasikiölle pysyviä ongelmia, kuten muovinpehmentimetkin.
Vierailija kirjoitti:
Olen testaillut. Maistuu pahvilta, joten käy parhaiten jauhelihan jatkeeksi, kuten jo mainittiinkin.
Joku tulee nyt sanomaan, että jos maistuu pahville, en osaa maustaa sitä, mutta kun sitä kitkerää sivumakua ei saa millään pois.
Mä liotan sitä rouhetta ja huuhtelen niin pitkään että väriä ei enää lähde. Imeytyy mausteet ja lähtee tuo sivumaku.
Todellakin käytän. Kannattaa kokeilla eri tavoilla sen valmistamista ja maustamista. Soijabolognese ihan hyvää, kun sen maustaa mieleisekseen.
Käytän soijarouhetta lähinnä spagettikastikkeessa, tortillojen ja burritojen välissä, ja sit ihan perus keitettyjen makaronien ja ketsupin kanssa.
Joo. Olen tehnyt soijarouheesta makaronilaatikkoa, lasagnea ja kaalilaatikkoa. Paistan ensin kuivana pannulla öljyssä ja lisään hiemam vettä.
kyllä pitkäaikaiskäyttäjänä luulisin että tulee paljonki halvemmaksi. Olen toimeentulotuella joten saldo on kovassa kytiksessä että en täysin hatusta vedä. Itse valmistan niin että nakkaan soijarouheen veteen jossa on jo muut jutskat kiehumassa ja annan imeä nestettä ja makua. Ei sille muuta tarvi. Ja onko se täydellisen harhauttava versio jauhelihasta? eip, eikä tarvikaan olla. Niin, ja se kandee huomioida, että soijarouheessa ei oo rasvaa ollenkaan samanlailla kuin jauhelihassa.
Totta kai se tulee halvemmaksi kuin jauheliha, kun paketti maksaa reilu 3e ja siitä saa kymmeniä annoksia. Mä en allekirjoita sitä, että sitä ei erottaisi jauhelihasta, erottaa kyllä, mutta hyvin maustettuna se on kuitenkin ihan hyvän makuista. Tomaattipyrettä kannattaa laittaa, mielestäni se taittaa hyvin sitä soijan makua. Ja ei liotusta, vaan kuivana pannulle rasvan kanssa ja sitten pikkuhiljaa vettä kunnes koostumus on sopiva.
Eeeei. Lidlistä kilon loota jauhelihaa 6 euroa. Ei tarvitse korvikkeita.
Vierailija kirjoitti:
Eeeei. Lidlistä kilon loota jauhelihaa 6 euroa. Ei tarvitse korvikkeita.
kai suurin osa käyttää siksi kun haluaa, ei siksi kun tarvitsee
Käytän todella paljon, tofua ja soijarouhetta. Olen itse kasvissyöjä joten senkin takia. Myös perheelleni teen sitä paljon. Vanhimmat parikymppiset poikani ovat myös syöneet elämänsä aikana paljon tofua ja soijarouhetta ja ovat kyllä hyvin miehekkäitä. Pitkiä, solakoita ja lihaksikkaita. Ei kyllä mitään naisellisia piirteitä. Eikö tuo myytti ole todettu vääräksi monissa tutkimuksissa, että miehet ei sais syödä soijaa.
Voi sillä jauhelihaa jatkaa. Soijarouhepihvit on tosi hyviä.