Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*****Joulunpallerot maanantaihin*****

30.10.2006 |

Lumisen ihanaa huomenta!

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
30.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

terveiset äitiyslomalta! Tänään virallisesti eka päivä. Ihan kun kotiäidin päivät sen erilaisempia olis...;)

Esikoisella 2v 1,5kk kamala uhma, sai juuri hirveän kiukkukohtauksen ulkona, heittäytyi lumihankeen makaamaan ja mä jouduin kantamaan potkivan ja sätkivän ja huutavan pojan sisälle. En tiä miten selvitään talvesta ellei noi kiukkukohtaukset helpota joulukuulle mentäessä... *huoh*

Kukka, marraskuussa on vaan 30 päivää..... Pisti vaan silmään, olen itse 29.11. syntynyt....

Viime pe oli neuvola ja flunssan vaikutuksesta (juu juu) olin syönyt itselleni +900g / viikko lisää painoa! Suklaata, pizzaa ja karkkia... siinä se resepti, jos joku haluaa kokeilla :) Ja liikuntaa sohvalta jääkaapille ja takas. Nyt kun olo alkaa helpottaa ja flunssa väistyä, on kyllä pakko tsempata nämä viimeiset viikot, terveellistä ruokaa ja karkit pois. Muuten neuvolassa kaikki ok, syke 145 ja paineet jotain 70/120 ja masumitta keskikäyrällä.

Toppapuvuista. Esikoiselle olen ostanut reimateckiä, ajattelin satsata laatuun niin kestää sitten tälle pikkukakkosellekin. Viime talvena meillä oli sellainen haalari, missä karvalämmike pehvassa haalarin sisäpuolella. Oli tosi hyvä kun poitsu istui pulkassa tai lumihangessa, ei pylly pallellut. Huonona puolena on, että jos tää tulokas oliskin nyt tyttö, joutuu raukka pitämään veikan sinisiä haalareita, uusiakaan ei viitsisis ostaa kun ehjät ja hyvät vielä.... mutta kyllä mulla vanha poikaolo on edelleen... :)

nyt ruokaa laittamaan äkkiä. Palaan ip takas kuulumisiinne. Sori töksähtelevä viesti, koitin äkkiä jotain kirjoitaa kiireessä....

Äitikuu rv 34+++ jotain (edelleen viikoissa ihan sekaisin)

Vierailija
22/23 |
30.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulun leveysasteilla saadaan nauttia kauniista lumisesta päivästä ja auringonpaisteesta. Kävin aamulla tunnin lenkillä lumisessa metsässä ja oli aivan ihana kävellä omissa ajatuksissaan - ja samalla laskea supistuksia joita tuli taas 6 tunnin sisällä :( . Olen ottanut taas askelmittarin käyttöön ja vähitellen pakkolevon jäljiltä olen taas alkanut " kuntouttaa" itseäni. Viime viikolla tuli askelia 5000-8000 ja tämän viikon tavoitteena olisi päästä siihen 10 000 / päivä. Muuta liikuntaa en juuri harrasta. Kuinka paljon te muut liikutte nyt loppuajasta?

HAALAREISTA : käytän lapsílla reimaa ja lassieta ja välillä ostan sitä mitä edullisesti eteen sattuu. Kolmasluokkalaisella pojalla on housuista kuin housuista polvet puhki suunnilleen ensimmäisen viikon jälkeen ja eskarilainenkaan ei paljoa jälkeen jää. Kaupunki- ja kyläreissuja varten on pikkuisen paremmat vaatteet - ostan aika paljon käytettyinä kirppareilta kaikkea kivaa silloin kun eteen sattuu. Tyttärelle löysin viime talvena eurolla pitkän valkoisen (nilkkoihin asti) untuvatakin jossa oli värjäytymiä. Kun takin käytti pesussa ja vastoin ohjetta kuivausrummussa niin värjäymät hävisivät, vuori päästi väriä kuivuessaan. Samoin kirpparelta löytyy hyviä luistimia ja monoja. Harrastatteko te muut kirppareilla käyntiä? Itse käyn suunnilleen kerran viikossa.

VINKKI : pinnasängyn patja : Jyskyllä oli aikuisten vaahtomuovipatjat 29 e ja pinniksen patja maksaa 35 e. Onko järkeä??? Ajattelin käydä ostamassa aikuisten patjan ja leikkaan siitä sopivan ja ompelen päällisen. Jää sitten muuhun käyttään loppupala, lapsille kelpaa leikkeihin taikka laittaa talteen ja käyttää vaikka jatkopalana kunhan naperot tarvivat pidempiä patjoja. Pojasta on ennustettu tulevan 197 cm joten jatkoille on tarvetta ainakin meillä :)

Anoppi suunnitteli joulua eilen ja kyseli laskettua aikaani. Eipä raukka vielä tiedä että en aio lähteä jouluna kotoa minnekään, kaikki ketkä " kaipaavat" seuraamme saavat haalautua meille. Viime viikolla voitin yhden tahtojen taistelun anopin kanssa, hän ei tuonut koiraansa meille hoitoon kun lähti reissuun, olen sietänyt sitä halvatun koiraa 14 VUOTTA hoidossa aina silloin tällöin ja nyt vihdoin meni anopin jakeluun että EN HALUA sitä tänne enää ikinä. Oli vienyt koiran siskonsa luo, mutta silti otti asian esille 5 kertaa puolen tunnin aikana. Saa nähdä minkalaiset herneet vetää neukkuunsa joulusta mutta pitäisi tajuta että on kohtuutonta vaatia että lähdetään ajamaan 2-4 viikon ikäisen vauvan kanssa ympäri lääniä. Nyt alkaa verenpaine kohota kun miettii tätä anoppi-aihetta.....

Mutta nyt siivoamaan...

MrsCruiser

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
30.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt taas pitkästä aikaa kirjoittelemaan, onkin vierähtänyt toista viikkoa viime kerrasta. Viikonloppuna luin vanhoja pinoja, mutten sitten jaksanut kirjoittaa. Lasten syysloma vierähti mummulareissulla ja ihan kotosalla. Täällä Oulun seudulla on tosiaankin aivan mahtava " pikkupakkaslumikeli" , ihan keväisen oloinen ilma...

Oma napa voi edelleen paksusti, torstaina ois lääkärineuvola. Viikkoja alkaa olemaan jo suht kivasti kasassa;)

Toppapuvuista joku kyseli ja meillä on ollut nyt juniorilla kahtena talvena käytössä Jonathan haalarit ja tumput. Niitä myydään ainakin Jesper junior kaupoissa, mutta mulla ei oo käsitystä onko niitä jossain muualla päin Suomea kuin täällä. Netti tietänee tämänkin asian. On oltu tosi tykästyneitä niihin haalareihin, mun mielestä ainakin yhtä hyviä kuin Reima tecit, mutta maksavat melkein puolet vähemmän.

MrsCruiser! Elämä helpottuu huomattavasti, kun ottaa ja viettää joulut issekseen. Meillä on kaikki sukulaiset yhdessä sumpussa n. 150 kilsan päässä ja joulut oli ennen tosi karseita kun kokoajan ois pitänyt mennä johonkin, syödä jossain yms. Ja yleensä anoppi sitten yritti määräillä että mihin mennään... Nyt meillä on 10. oma joulu omassa kodissa ja meitä voi ihailla täällä jos haluaa. Eli esikoisen eka joulu sukuloitiin ja sitten lopetettiin se huvi. Toinen mummo oli iloinen kun me tehdään omia jouluperinteitä jne ja toinen sitten rutisi useamman vuoden...

Aurinkoista päivää kaikille masunraahaajille ja tervetuloa uusille!

Kerkkis 31+4