Näin sinusta tulee lentoemäntien ja stuerttien suosikki - olen tehnyt 4/5 asiaa, en silti ole koskaan ollut suosikki
Expressenissä (https://www.expressen.se/allt-om-resor/flyg-1/sa-blir-du-flygvardinnans…) on viiden kohdan lista, jota noudattamalla asiakkaasta tulee matkustamohenkilökunnan suosikki. Olen listasta tietämättä noudattanut listalta neljää kohtaa, mutta en ole koskaan ollut suosikki enkä saanut mitään ekstraetuja. Kaiken muun olen tehnyt, mutten vienyt lahjoja (😂) henkilökunnalle. Oletko sinä?
1. Ota selvää istumapaikastasi ennen kuin menet koneeseen.
2. Käy vessassa lentokentällä juuri ennen lentoa.
3. Käytä turvavyötä turvavyövalon ollessa päällä.
4. Älä kutsu henkilökuntaa luoksesi nappia painamalla, vaan kerro asiasi henkilökunnan kulkiessa käytävää. Terveyteen liittyvässä hätätilanteessa napin painaminen on kuitenkin ok.
5. Vie lahjoja matkustamohenkilökunnalle. Halutuin lahja on kuulemma Starbucksin lahjakortti, mutta myös esim. karkit tai huulirasva on hyvä. Jutussa luvataan, että lahjojen jakamisen jälkeen koko henkilökunta muistaa sinut ja saat kuninkaallista palvelua.
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin saan business-luokan paikkaa tai ilmaisen viinapullon yhdellä lahjakortilla tai huulirasvalla.
Oletko kokeillut? Ei sitä kuule tiedä, että miten kävisi 😁 Ehkä se huulirasva on niin haluttua valuuttaa taivaalla, että se vaituu vaikka sinne bisnes-luokan paikkaan...
Voisin ottaa paikan kymppikerhoon.
Anna siinä tapauksessa se rasva stuertille.
Eilen viimeks sain asiakkaalta lahjan.
Sinne se hävis tyyppi matkustamoon satojen muiden joukkoon.
Siinä vaiheessa kun kaikki pakolliset hommat on tehty, vois alkaa etsimään tätä lahjan antajaa.
Jos hän on riisunut esim. Hatun, huivin ja ulkotakin, voi olla vaikea löytää kyseistä tyyppiä.
En todellakaan enää myöhemmin muistanut keneltä lahjan =karkkiboxin sain.
Että joo, antakaa vaan lahjoja, ehkä kohdalle osuu joku hyvämuistisempi emo joskus.
Vierailija kirjoitti:
Eilen viimeks sain asiakkaalta lahjan.
Sinne se hävis tyyppi matkustamoon satojen muiden joukkoon.
Siinä vaiheessa kun kaikki pakolliset hommat on tehty, vois alkaa etsimään tätä lahjan antajaa.
Jos hän on riisunut esim. Hatun, huivin ja ulkotakin, voi olla vaikea löytää kyseistä tyyppiä.
En todellakaan enää myöhemmin muistanut keneltä lahjan =karkkiboxin sain.
Että joo, antakaa vaan lahjoja, ehkä kohdalle osuu joku hyvämuistisempi emo joskus.
😅
Miksi pitäisi olla joku henkilökunnan suosikki? Ihan asiallinen palvelu riittää minulle, harvoin on mitään erityistarpeita.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi olla joku henkilökunnan suosikki? Ihan asiallinen palvelu riittää minulle, harvoin on mitään erityistarpeita.
Joskus henkilökunta on niin kusipäistä, että suosikkina saa normaalitasoisen palvelun, ei-suosikkina huonoa palvelua.
Siinähän lukeekin:
Jutussa luvataan, että lahjojen jakamisen jälkeen koko henkilökunta muistaa sinut ja saat kuninkaallista palvelua.
Joten jos et ole vienyt lahjoja, et ole suosikki.