^~Maanantaihin TAMMENTERHOT^~
Kommentit (18)
musta näyttää, että mun maha on kadonnut! Oikein säikähdin kun yhtäkkiä huomasin, että missäs mun maha?!? Piti oikein käydä peilin edessä tarkistamassa tilanne ja mitata navanympärys, joka on kyllä pari senttiä kasvanut parin viikon takaisesta. Mä vähän luulen, että masukki on pyörähtäny poikittaisesta olotilasta pää alaspäin, kun varsinki istuessa vähän painaa tonne alas. Istuessa ei muuten huomaa mahaa oikeestaan ollenkaan, mutta seistessä näkyy paremmin. Pitääki laittaa kuvaa... Hassua kyllä, kun eilen vielä maha oli oikein edessä ja osui pöytään kun istuin tässä koneen edessä ja nyt ei enää olekaan =/. Oishan se kyllä hienoa, jos nyt jo olis " oikein päin" ja vielä pysyiskin niin! Esikko kun kääntyi tohon rt:aan vasta viikolla 34... Pitää mennä kohta sängylle makoilemaan ja kokeilemaan jos sais vähän selvyyttä asiaan. On ollut masukki tänään tosi hiljanenkin, ei oo paljon potkuja tuntunu.
KummiG: ei olla puhuttu asiasta, mutta eiköhän ne kummit ole selvillä. Kahta varmaan riittää meille. Niin on esikollakin.
Olipa Taun poitsulla hurjat unet! Siis miten sen vesselin saa noin totaalisesti väsähtämään??? Meillä poika nukahti tänään pulkkaan kun tultiin tuosta anoppilasta ja oli aika hassun näköstä kun toinen retkotti selkänojan yli ja käsi laahasi maata. Sain siinä pari suppariakin aikaseksi kun kiiruhdin kotiin ennenku poitsu tippuu kyydistä =).
Alkomahoolista: oon minäkin mieheltä sauankaljaa ja siideriä maistanut ja viikonloppuna oltiin kavereiden luona ja kolmen tunnin aikana join YHTEENSÄ noin 3,5dl ihan tavissiideriä. Piti välillä laittaa uudestaan jäähtymäänkin ;) Yks miespuolinen vieras kyllä katseli mua tosi tuimasti ja puisteli päätään kun olin pullo kädessä. Meidän paikallisessa ei noita alkoholittomia edes myydä =(. Oon kyllä sitte ostanu ku on tullut vastaan muualla ihan saunajuomaksi. Yleensä kyllä juon vaan vettä saunassa.
Vauvan tarjonnasta... Luonto on siis suunnitellu niin, että parhaiten vauva mahtuu tulemaan pää(tarkemmin takaraivo) edellä. Pää kun on sitten suurin ponnitus ja muu kroppa sitten pääsee sujuvasti valahtamaan ulos eikä vauva sitten jää mistään kiinni. Perätilasynnytys vaatii enemmän tilaa, kun vauva tulee melkein kaksinkerroin. Meidän sairaahoitopiirissä ensisynnyttäjälle suositellaan automaattisesti sektiota, jos vauva on perätilassa. Uudelleensynnyttäjä saa ihan itse =) päättää, jos ensimmäinen synnytys on sujunut hyvin alateitse. Kai se on niin, että ne paikat aukeaa helpommin seuraavalle. Poikittain olevat vauvat menee kai aina sektioon. Tosin asento vielä aina tarkistetaan juuri ennen sektiota, jos vaikka olis vauveli päässyt kääntymään.
Vauvojen virheasentoja pyritään vielä korjaamaan joskus viikoilla 35-37 päältäpäin kääntämällä. Tän jälkeen katsotaan, ettei vauvalle olisi enää tarpeeksi tilaa kääntyä. En kyllä tiedä mikä on prosentuaalinen onnistumismahdollisuus, kälyllä ei ainakaan onnistunu ja vauva sitten tuli sektiolla. Tuumasi vain, että ainakin tosi kipeää se ottaa kun lääkäri velloo mahaa! Noihin virheasentoihin ei läheskään aina ole edes mitään syytä, joskus oon kuullut, että kohdun " huono" muoto vois vaikuttaa. Mun tädin esikoinen oli perätilassa ja sektioon oli varattu aika viikon päähän, kun viikolla 38+ tyttö oli kääntynyt yöllä itsekseen rt:aan ja syntyi seuraavana päivänä. Tosin täti on kertonut, että oli aika järkyttävä tapahtuma se kääntyminen, oli sattunut ihan hirveästi.
Nämä on kaikki sellasia luettuja, itse pohdittuja ja kuultuja juttuja, en mistään faktoista tiedä.
Nyt pitää mennä sinne sänkyyn kokeilemaan josko tähän beibiin sais vähän liikettä aikaiseksi ja selviäis tuo asento...
Elina ja masukki 27+2
Olimma sitten siellä synttäripirskeissä lauantaina. Oli oikein mukavaa ja tuli jopa jorattuakin alkuillasta kun väki ei vielä ollut niin kaasuissa että uskaltauduin tanssilattialle! Loppuillasta heiluminen boolin vaikutuksen alaisena näytti olevan jo niin laajakaarista, että paras oli kun kiersi tanssinurkkauksen kaukaa.. Ruoka oli hyvää. Lähdetiin ennen yhtä jo pois ja olinkin tulomatkan (n. 80km) kuskina. Oli mieeeeletön väsy tullessa, pysähdyinkin pari kertaa huilaamaan.. Väsy tulee nykyään todella totaalisena.
Tuosta pääseekin suoraan siihen Alkoholi&Bile G:n :
En ole koko syksynä käynyt kapakassa, kesällä olin terasilla kyllä ja join alkoholittomia mehuisia drinksuja tai vettä. Ollaan käyty ulkona syömässä kyllä ja juon vettä tai holitonta olutta tai viiniä (=ihan kuin mehua..). Oon pari alkoholitinta siideriä juonut koko aikana, koska ne eivät oikeasti ole alkoholittomia.. En siis todellakaan juo alkoholia raskausaikana, en salli tupakointiakaan vieressäni nyt. Miksi ottaa mitään riskiä? Tästähän nyt saisi vaikka millaisen väännön, mutta tuo on mun tosi jyrkkä kantani aiheesta. Paikallisiin kapakoihin ei yksinkertaisesti voi mennä sankan savun takia ja sitten kun porukka on niin kaatokännissä ettei mitään tolkkua. En halua tulla tönityksi ja " halailluksi" (lue: likistetyksi baaritiskin reunaan). Olin kesällä eräässä yökerhossa jossa ei saanut ollenkaan tupakoida. Oli kyllä huippupaikka ja tosi kivaa ja porukkaakin paljon. Semmosia lisää -kiitos, koska tanssia ja biletystä vastaan mulla ei tosiaan oo mitään -raskaanakaan.
heh, huomaa ettei oo tullut paljoo korkkareita pidettyä nyt. Heräsin la-su aamuyöstä jumalattomaan suonenvetoon synttäribileiden jälkeen.. heh heh.. Onneksi tuli pe-illalla vaihdettu talvirenkaat alle, oli meinaan yöllä semmonen lumipyry tullessa että huh. Ei nähnyt mitään eteensä. Sitten hokasin taaas kerran kuinka HUONO onki korkkareilla ajaa -koskahan sitä muistaisi ottaa toisetkin kengät joukkoon..luulisi jo tällä kokemuksella..
Ainiin, ootteko muut huomanneet liikkeiden vatsassa lisääntyvät bileissä tms. tilaisuudessa? Mä huomasin lauantaina kuinka mun mahan sisältö oli todella aktiivinen koko ajan eikä heken taukoa ollut myllertämisessä. Tietysti ihmisistä lähtevä ääni, orkesterin melu ja oma jutustelu varmaan " häiritsivät" ...
Mulla on taas tällä viikolla ä-poli ja neuvola. Jee näkee taas vatsansisällön. Katotaan miten painoarvio nyt menee, toissaviikolla oli aikasta iso näille viikoille kyllä..
Mary rv.28+5
tänää käytii tytöille hankkimassa uudet kengät,Jenna sai hienot vaaleanpunaiset talvikengät ja Janette ensiaskel kengät:)huomenna käydää ostamassa tytöille pöytä ja tuolit heijän huoneeseen.
viime yö meni taas huonosti nukkuen kun vauva on nyt melkee joka yö monottanut tonne kylkiin ja tuntuu myös tonne alas että painaa päällänsä sinne ja välillä tekee kyllä tosi kipeetä ne hänen liikkeensä..
meillä vaihdettii eilen renkaat autoon ja hyvä niin kun tuolla on paikoin kyllä tosi liukasta..pitäs varmaa ostaa Jennalle pulkkakin täs josai vaiheessa nii pääsis pulkka mäkeen sitte kun on vähä enemmän luntakin:)mutta nyt syömään ja tytöille täytyy kans tehä jotai evästä:)
mansemamma ja vauva rv 30+5
tiggerin ihmetelleen rakennekynsiä ensikoissa :) minullakin on sellaiset, akryylit ja kestävämmät ovat kun omat kynnet! saan tehtyä kaikkea kynsillä ja eivätkä raavi tai ole terävät kuten omat luomukynnet voisi olla :) sellaiset kaupasta ostetut päälle liimattavat eivät ole lainkaan sama, kun rakennetut. aikas kovaa olen saanut tehdä töitä, että saisin rikki akryylikynnen :) outoa olisi olla ilman..
[color=blue]Kommentointeja aluksi ->
Chicca [color=violet]enpä muista koskaan kuulleenikaan moisista turkisötököistä :/ Hirveetä tuhoa saaneet aikaan! Vähemmästäkin sappi kiehuis. Onko tuo vaara vanhoissa taloissa?
:D Kuulostaa ihan ku suoraan jostai amerikkalaisesta sarjasta tuo Halloween ilmiö eli että vanhemmista löytyy jos minkälaista tapausta.
[color=blue]Elin@ [color=maroon]huh mitä kähmintää oot kokenu :O tuommoseen tilanteeseen, ku joutuu niin voi olla, ett siinä menee pasmat niin sekasi yllätettynä ettei osaa torjua, vaikka sellasta ois aikonu.
[color=blue]Monttu [color=violet]ihan samaa munki on pitäny kysyä siis tuosta Vaukirjasen ilmas-tuotteista. Mä lähetin varmaan hetimmiten ku tuon kirjasen sain eka neuvolakäynnillä. Ja noup mittää en oo saanu.
[color=blue]Nyssäkkä [color=maroon]kummiasiaan puuttuen niin meillä on akalle neljä kummitusta ja mun mielestä se on ns. perinteinen määrä. Eli isä- ja äitikummi, tyttö- ja poikakummi. Siis jokainen ottaa montako haluaa, mutta mun mielestä tää on joku " vanhankansan" juttu :D
[color=blue]Ceciliah [color=violet]heh sepä tosiaan, ett kuvitteleeko jotku odottajien ottavan kännit kapakissa :D tai no iteppä oon joutunu tämmösen juorun kohteeksi, mut silti. Mä en jaksanu lauantaina sit mihinkää lähtee, mut jos tänä vkloppuna.
[color=blue]OMK [color=maroon]liikkeitten seuraamisesta, että mistä luit tuosta? Mietin, ett puhuttiinko siinä miltä viikoilta ois hyvä tarkkailla tilannetta. Musta tuntuu, ett peipi on pitkiä aikoja tosi hissukseen ja sit tiettyinä ajankohtina muksii enempi.
[color=blue]Tau [color=violet]hyvähän se on tuota yösyöntiä harjotella. Sitä ku mulle ainakin suositeltiin laitoksella, ett sit ois mistä imettää :)
[color=blue]Mary [color=maroon]mä oon huomannu peipin liikkuvan heti, jos popitan musaa kovempaa. Kemuissa en oo käyny, joten siittä ei kokemusta, mut uskosin peipin " tanssivan" enempi melussa :)
[color=blue]Holi & jorausG: [color=violet]jos tällanen virallinen on ollu niin sori multa menny ohi, mut ku niin monet kommentoineet niin täältä pesee ;D
Elikkäs mulla on periaate etten pisaraakaan ota alkomahoolia nyt. En etes liköörikarkkeja syö, vaikka tiiän joulusta tulevan taas puutteellinen sen takia. Mut ku akkaa oottaessa parin karkin jälkeen alko älytön myllerrys masussa niin sitä pienessä päässä aatteli sen humaltuneen :D :D no joo, mut siis ehoton nollatoleranssi automaattisesti. " Normaali" minä ku bilettää niin votka virtaa. Kuten [color=blue]Mary [color=violet]sanoi niin mitään tietosia riskejä ottamatta mennään.
[color=darkviolet]Eilen sitten siirrettiin pakaste kuistille. Tietokone sai makkarista lähöt eli nyt tässä olkkarissa istuskelen. Lipasto on makkarin akkunan alla, mut en jaksanu tänään viel paneutua peipin vaatteitten laittamiseen. Oli jotenki nuutunu olo, ku eilen kyykki iltasella ja pyyhki pölyjä. Vihon viimestä hommaa silityksen jälkeen.
Orpo olo vaan meinas iskee, ku ukko veti puhelinpiuhan akan huoneesta tähän koneelle. No eipäs olleet kaistaukot kytkeneet muuta ku meiän makkaria koskevan rasian. Ukko kyllä kytki pistorasian takaa, mut jätti sit tälle päivää yläkertaan ramuamisen mis on päärasia koskien kaistakytkentöjä. Eli siksi vasta nyt pääsin koneelle.
Missä muuten [b]Ardisia ja Lydi@ [/b]luuraa?? Kavoksissa ainaski mun mielestä olleet muutaman päivän.
AUH!! Takamus jumittu, ku könötin hankalasti tässä jakkaralla. Muutenki tänään menny istumalihaksia koetellessa, kun tuli tehtyä kaulaliinaa ja jökötettyä sen takia persiillään. Sit kävi yks naikkonen tekemässä tilastokeskukseen galluppia kotitalouksien menoista. Heh :D nyt pitäs pari viikkoo laittaa kaikki menot ylös. Hirvittää, ku ite tajuaa kuinka paljon sitä tuhlaa. .
Nyt pitää saaha jotai murua rinnan alle. Jääkaapille mars mars!
Z ja peipi 27+3
Kuulumisia täältä pitkästä aikaa. Pinoja olen käynyt lukemassa mutta vastaamiset ovat jääneet vähälle armottoman väsymyksen takia. Meillä on esikoinen nukkunut vähän huonosti öisin ja se on verottanut iltakoneilua :) Nyt on koisunnut pari yötä taas paremmin onneksi...
Bile ja juomis G: Alkoholitonta siideriä olen juonut muutaman saunan päälle ja siskon häissä join puoli lasia kuohuviiniä. Baareissa en muutenkään käy eikä nyt tee edes mieli mennä sinne tupakansavuun haukkomaan henkeä.
Liikkeistä: Masussa mennään välillä kovaa ja välillä hiljempaa. Nyt juuri oli tässä muutaman päivä että piti oikein iltaisin laskea likkeet mutta nyt on taas vauhti päällä. Ei tuota liikkumista hirmusti huomaa jos ite ole jotain tekemässä. Mulla ainakin levossa ian käy masu jytisemään ja tutisemaan. Esikon aikana laskin joka ilta ne 10 liikettä nyt en ole laskenut määriä mutta sen verran tarkkaillut että joka päivä jotain liikettä on tullut.
Vau' kirjasta meille tuli esikoiselle silloin se aloituspaketti. Nyttemin emme kuuulu enään siihen kerhoon enkä ajatellut täll etoiselle sitä enää ottaa. Ihan kivoja kirjoja sielät kyllä tuli niitä on ahkerasti luettu.
Mukavaa viikkoa kaikille !
t: vupii ja tiuhti rv30+2
ihana vkloppu kun luntakin täällä mukavasti jo maassa :) näkyy satelevan lisää nyt aamusta.
( . ) on aika hiljainen ollut potkuissaan viimepäivinä. odotin, että liikkeet voimistuisi, mutta samanlaista " jytke" tunnetta vaan. öisin vilkastuu liikkeissään. istukka edessä sivulla joten liekö vaikuttaa. niin hommattiin se vakuutuskin vauvalle :)
ihmeellistä kirvelypistelyä ilmaantunut tuonne alas.. ekaksi ajattelin pissiittiä, mutta kipu tuntuu siinä häpyluulla ja sivuissakin. mitäköhän mahtaisi olla? huomenna käyn antamassa näytteen labraan.
rv27+2
Uskaltauduin aloittamaan pinon, vaikka en osaa linkittää edellistä pinoa.
Täällä on oltu hereillä jo ennen kuutta. Kivasti aikaisti tuo kellojen siirtäminen pojan heräämistä =/
Lauantaina kierreltiin parilla kirppiksellä ja poika väsähti siinä reissussa niin, että nukahti n. 15.30 ja ei herännyt sitten millään, ennen kuin kolmen aikaan yöllä! Siinä tunnin verran valvoi ja nukahti uudelleen. Nukkui sit Ja ihan hyvä kirppisreissu oli. Pojan vaatteisiin meni 18e ja saalis oli 3 takkia, 7 paitaa, collegepuku ja kurahousut. Itelleni löysin Anitan tukivyön vitosella ja on kyllä tosi hyvä!
Toisilla se on ollut myrskyinen viikonloppu! Täällä ei kyllä myrskynnyt. Hieman kovempi tuuli vaan ja vähän satoi räntää/lunta.
Onneks Nenn perheineen selvis säikähdyksellä myrskyrysäyksestä!
Birgit2: Mites teillä sujui Joensuun reissu?
Chicca: Tsemppiä taisteluun ötököitä vastaan! Jopa oli porukkaa teillä päiväkodin juhlissa, huh! =/ Uskomatonta käytöstä!
Monttu kyseli vau`kirjan kupongin lähettämisestä... Lähetin sen silloin heti, kun käsiini sain eli toosi kauan sitten =) No, silloin alkuraskaudesta, mutta en ole sieltä mitään saanut. Olin jo ihan unohtanutkin koko asian!
Onko siis kukaan saanut sieltä omaa pakettiaan?
Lasten konserteista on ollut juttua: Meillä on Titi-nalle cd + pari dvd:tä, mutta ei vaan kolahda tuohon poikaan. Ei ollut sit vaikee valita, että kumpaan konserttiin viedään, kun tänne on tulossa Fröbelin palikatkin soittamaan =) Fröbelin palikat on pojalle ihan ykkösjuttu, niitä kuuntelee, kattelee ja lauleskelee. Hakee lapion, mailan tai haravan aina itelleen kitaraksi tai bassoksi ja leikkii olevansa Mats tai Timo =D
Mukavaa viikkoa kaikille tammenterhoille!
-tau- 28+2
Eli nukkuin sitten puol seitsemään aamulla tuo poika...
Tämmöstä tää on, kun keskittyy kahteen asiaan kerrallaan... Kirjoittamiseen ja pojan juttuihin!
-Tau-
[color=#800000]Viikonloppu oli ja meni..kuinka ne onkin aina niin nopeia ja viikot hitaita?[/color]
[color=#228B22][b]nenn[/b]illä näytti olleen jännittävät paikat javoi hyvänen aika [b]chicca[/b]n urakkaa! en karehdi! Voimia " pakastukseen" !![/color]
[color=104E8B]Tukisukkikset on nyt saanut täällä hyvää kannatusta,joten pitääpä alkaa itellekki niitä metsästää!
Viikoloppuna oli pakko lähtee lasten talvikampe ostoksille,kun se tännekkin sitä lunta ja pakkasta lykkäs lauantaina..Tytölle piti ostaa t.housut,hanskat ja kengät. Pojalle Takki,t.housut,kengät ja hanskat ja juniorillekkin uusi haalari ja toppahanskat.. Osan löysin ale rekeistä silti meni 130 ¿ rahaa..color]
[b]( . )Ei kuulu kummempaa, täälläkin vauva on eniten siinä asennossa,että kroppa on mun sydämen puolella..
Ukko läks yöllä taas reissu työhönsä ja kun kello herätti yöllä klo 2,heräs himpulakin jumppaamaan,arvatkaa saiko hevillä enää unta?? no ei,eikä ees rokilla, hah hah haa..huonoa huumoria..[/b]
[color=8B2252]Selkes muuten viikonloppuna syy,miksi juniori on ollu yli viikon öisin niin levoton, silläpä on yhtäaikaa puhkeemas ylhäälle ja alhaalle poskihampaat,ihme jos kiusaavat![/color]
nyt uutta kaffia keittään,soon moro!
[b]Maria ja himpula 29+1[/b] [size=3][color=CD6889]♥[/color][/size]
tukisukat: minä riensin työmaalla jo 19v. tukisukat jalassa ja samanikäiset saivat hyvät naurut " mummelisukistani" .. totuin käyttöön hyvin, kun töissä tuli kipiteltyä kovasti :) niin ja ne omanikäiset eivät siis olleet edes samanlaisessa työssä.
Nyssäkkä: minä olen taas " oikeassa elämässäni" skitsoilija :) raskaus saanut mieleni rauhalliseksi ja mieskin aluksi kummasteli, kuinka leppoisa heppu minusta on tullut nyt. (minä olen tähän mennessä mm. vetänyt aurajuustoa muutamasti kuumentamatta ja maksalaatikkoon on tullut suorastaan himo).
TanssiG: kesällä kävin terasseilla ja heinäkuussa viimeksi baarissa. sain kyllä niin tuimat ilmeet ihmisiltä, ettei tosikaan! :) etenkin (alkoholitonta) paukkuani katselivat enimmäkseen. ei kai ne tosissaan kuvittele, että menisin julkisesti vetämään kännit jos niin aikoisin?? no tällä viikolla olis yksi saunailta, mutta en lähde ulos. en jaksa.
nyt pääseekin hyvään aiheeseen eli juotteko alkoholittomia siidereitä/oluita? minä juon niitä oluita jotka ovat siis ihan 0%. joskus mies on sekoittanut tuoppiin mauksi ykkösoluttakin. välillä olen ottanut kotikaljaa, jossa siis 2,2%. vähänkö töissä v** kun samanikäinen pimuli oikein tyrkkäsi juttujaan kännäilyistään ja kyseli tekeekö jo minun kovasti ulkoelämään mieli. ei uskonut vaikka kuinka väänsin rautalangasta monesti, että ei kyllä tee. muutenkin välillä vaikea mahduttaa muutamien ikäisteni kalloon, että toiset vakiintuvat aiemmin.
Turun seudulla vältyttiin suuremmalta myrskyltä, ei tullut lunta eikä pahemmin tuullut, tv:kin toimi koko ajan ja se on paljon täällä meillä korvessa, kun yleensä kovalla sateella/tuulella häviää kuva täysin...
Mä en edes muistanut täyttää tuollaista vau' kirjan lipuketta, kaivoin opuksen äsken esiin ja ajattelin että jos laittaisin sen nyt postiin... jos täällä kukaan ei ole vielä sitä lahjaa saanut niin katotaan mitä tapahtuu kun näin " myöhään" sen laittaa. Siellä oli isän puolella myös jokin ilmainen kirjatilaus-juttu ja siellä luki erikseen että kirjapaketti saapuu n.2viikkoa lasketun ajan jälkeen. Ettei tuossa toisessa olisi sama?
Nyssäkkä kyseli kummeista: meille on tulossa viisi kummia, mutta tavallaan kaksi heistä on " pääroolissa" , sillä veljeni ja hänen vaimonsa jotka asuvat jenkeissä ja näemme heitä ehkä muutaman vuoden välein on pyydetty (en tiedä pääseekö tämä vaimo " viralliseksi" kummiksi kun hän on japanilainen ja kuuluu toiseen uskontoryhmään, en nyt muista mihin...),mutta he ovat tavallaan vain nimettyinä eivätkä paljon lapsen elämään vaikuta. " virallisiksi" kummeiksi tulee meidän tuttava pariskunta joiden kanssa vietetään paljon aikaa, he ovat nämä luottohenkilöt joita vauva tulee paljon näkemään. Viidennneksi kummiksi haluan oman pikkusiskoni joka on kehitysvammainen, eli hänet haluan siksi kun on ainutlaatuinen mahdollisuus ja uskon että on tärkeä asia hänelle.
Töihin tänään raahauduin kun en viime viikolla saanut lääkäri aikaa ja th pystyi kirjoittamaan vain sen 3pv. Tänään soitin heti aamulla lääkäriin kun ei tästä tule yhtään mitään, muutaman tunnin jalkojen päällä seisomisen ja muutaman laatikon siirtelyn jälkeen (about 10kg) alkoi taas supistamaan ja tiedän että kotona sen saisin melkein heti menemään ohi kun pääsisi pitkäkseen, mutta töissä se ei ole mahdollista. Sain lääkäriajan klo.11.30, josko sitten olisi paljon viisaampi...
Meidän pikkuinen potkii ja paljon!!! Viime yönäkin innostui oikein kunnolla ja pelkäsin että koska sieltä tulee jalka läpi =). Yksi mikä ei ole mukavaa on se kun vauva potkii tosi alas mahan alle, ihan kohdun alareunaan. se on sellainen kova vihlaiseva kipu. taitaa tulla äitiinsä kun ei pysy sekuntiakaan paikallaan. nauratti kun jostain luin että vauvan liikkeitä on hyvä välillä seurata ja potkija olisi hyvä tulla ainakin 10 kahdessa tunnissa... meillä tulee varmaan 20 vartissa =). Välillä ajattelee jo niin päin että onko hänellä kaikki hyvin kun niin paljon potkii, jos on jotain hätäistä kerrottavaa että nyt ahdistaa, heheh!
Joku (anteeksi kun en muista kuka) täällä kertoi ahmivansa satsumia; täällä ilmoittautuu toinen!!! Kaupan kilon pussi ei montaa päivää kestä, päivässä menee varmaan lähemmäs 10kpl!! Kerroin tästä äidilleni ja hän nauroi että hänellä oli sama homma kun odotti minua, töissä oli sanottu hänelle että on kumma jos sieltä ei synny mandariinia kun aina söi niitä =). varmaan tullut geeneissä....
Täällä on puhuttu perätilasta ja raivotarjonnasta, mulle aivan uusia ja vieraita asioita... En edes tiedä milloin vauvan pitäisi kääntyä tuolla vatsassa. Täytyy varmaan kysellä neuvolassa ja tänään muuten onkin jo ensimmäinen synnytysvalmennus, siellä varmaan saa aika paljon tietoa tulevasta koitoksesta...
Mukavaa viikonalkua kaikille!!!
-Outi ja pikkueepo 29+5
Ja äippäpolilta terkut, kävin äsken kontrollissa tuon istukan paikan suhteen ja aika turha reissu oli. 3vkoa sittenhän keskiraskauden lääkärintarkastuksessa mut samalla ultrattiin ja istukan katsottiin nousseen kohdunsuulta pois, mutta pyysivät vielä soittamaan, että perunko tuon alkuvaiheen NP-ultrassa saadun lähetteen. Sairaalasta olivat sitä mieltä, että tulen kerta on varattukin, mutta äsken sitten kätilö ultraili (harjoitteli) ja koska tunnusti tuon olevan uutta hänelle, niin pyysi lääkärin vielä kurkkaamaan seuraavaksi. Lääkäri oli sitä mieltä, että ihan turhaan olen tullut, lääkärihän on asian tarkistanut muutama viikko sitten!? No niin.... ja tästä soitin heille viime viikolla, mutta tuolloin vastaus oli, että " jos jotain tulee, niin onpa synnytyslääkäri itse asian tarkistanut" . Just joo... Noh, sentään ei maksanut tuo kätilön harjoittelema ultraus mitään ja kasvonpiirteet näkyivät jo aika selvästi. Isänsä poika siellä! (tuo on siis veikkaus, ei olla kysytty sukupuolta, mutta poikana olen koko ajan pitänyt, mistä lie johtuu)
Alkoholista & pirskeistä: Mä olen aina sillointällöin käynyt baarissa muitten mukana, oon yleensä jotain holitonta juonut, esim Nikolai -olutta ja lähtenyt hyvissä ajoin kotia, ennen kuin se pahin väkimäärä tunkee paikalle. (eli joskus yhden jälkeen viimeistään katoan) Joskus ruuan kanssa olen ottanut pienen määrän punkkua lasiin, tai juonut joskus puolikkaan saunaoluen, mutta siinäpä nuo... Lauantaina viimeksi järjestin ukkelille synttäripirskeet ja juotatin täällä muita, oli sapuskaa ja boolia tarjolla. Toiset lähtivät baariin, mutta enää en kyllä mukaan jaksanut, eikä mieli edes tehnyt. Sänky kutsui oikein makoisasti... Mutta kyllä mä isoissa porukoissa edelleen viihdyn, että kiva kun jaksoivat täällä juhlia. (ja ukkelit kännispäissään ihmetellä mun vatsaa)
Tällä viikolla onkin sitten muutto edessä!! Huomenna saadaan avaimet ja tarkoitus olisi pitkin viikkoa viedä tavaroita sinne väliaikaiseen (4kk) vuokra-asuntoon. Viikon päästä maanantaina pitää olla tämä sitten viimeistään tyhjä.
(.) Nyt on alkanut väsyttää aika paljon.. Tähän asti mennyt aika hyvin, mutta nyt uni painais koko ajan. Töitä olisi vielä 5vkoa jäljellä, eli 5.12. alkaisi äippäloma. Saa nähdä olenko loppuun saakka... *haukotus* Alavatsaakin nykyään aristaa yön jälkeen, se on jotenkin ihan puuduksissa. Onko muille tuttua?
Nyt tää lähtee hoitelemaan kaupungille asuntoasioita...! Ja kiitti Vau -lehden kupongin postittamisen muistutuksesta, unohtunut ihan kokonaan. Laitankin sen samantien itsekin menemään! :) Ja kuullut olen, että ne huomioi sen LA:n sen postittamisen suhteen...
Omppu + Möhkö 29+1
Ei tuo kellojen siirtäminen ainakaan helpottanut väsymystä, tyttö heräsi tänään sit jo 5.45 :) ja arvatkaas väsyttääkös tätä äitiä nyt?
Ja (. ) kävi viime yönä sellainen myllääminen että ihan kuin alkais asukilla olemaan jo ahdasta. Liikkeet oikein sattui kun maha veny niin paljon.
LUNTA tuli siis vihdoin kunnolla tänne meillekin!! Jihuu! Kyllähän se varmaan sulaa pois mutta kuitenkin.
Tänään pitäis mennä ostamaan uudet talvirenkaat. On siis jo tilattu saadaan ne tänään alle!
Alkoholiton siideri kyllä minullekin maistuu silloin tällöin saunassa, se vain on niin hyvää. Parempaa kuin tavallinen sidukka ;) Tavallisesti kun en muutenkaan juo oikeastaan koskaan alkoholia, niin nyt sit kannan tuota alkoholitonta sidukkaa kotiin harvase viikko. Ukko välillä nauraakin että johan olet ruvennut " ryypiskelemään" ;)
Siis mikä ihmeen VAU kirjan lappu teillä kaikilla on???!!?!?
mäki haluuun :)
palaillaan taas äityli ja möhis 27+5
lunta tulee täällä nyt koko ajan. onneksi eilen vaihdettiin ne nastat tuon auton alle. tai mies vaihtoi, mä sain vaan rasvailla niitä pultteja, ja irroittaa pölykapseleita.
viikonloppu menikin ihan hujauksessa. tästä aiheesta on ollut puhettakin niin mekin lauantaina oltiin yhden kaverin luona ja sit mentiin vielä treella irkkubaariin, että mies ja kaveri pääsi parille. minä nautiskelin illan alkoholittomasta siiderista, vaniljakolasta ja tuoremehusta, olin kuskina.
tänään oon ehtinyt salilla jo käymään. olin siellä jo puoli kasilta, kun ei oo ihan toi sisäisen kellon kääntäminen vielä onnistunut, herättiin kuudelta. huomisesta tulee taas touhupäivä (sali, hamppulääkäri, äitin luo, työkavereiden kanssa leffaan ja syömään)
(.) ei kummempia. muksahdukset tuntuu säännöllisesti. parhaiten huomaa aamulla varhain tai sit illalla. kovasti yritän tunnustella että kuinka siellä makoillaan, mut en mä erota et missä se pää tai ne jalat on yms. tosin sen totesin viikonloppuna et toppahousut on kyllä poissa käytöstä simppiksen syntymään asti. vetoketjun saa puoleen väliin vedettyä, mut sit siihen tupsahtaa tollanen pallo päälle;) talvitakkeja on onneks hyvä valikoima, osa reilumpia ulkoilutakkeja, et siinä ei pitäis ongelmaa tulla.
ceciliah: oon tykästynyt siihen kopparbergin alkoholittomaan sidukkaan, parempaa kun holilliset limu-sidukat. eli sitä tulee ostettua silloin tällöin. maistoin jotain kuivaakin sidukkaa, mut siitä en innostunut. olutta en juo koskaan, en holillista enkä holitonta.
vau-kirjan lipukkeesta. mä kans aatelin silloin heti kirjan saatuani sen postittaa. mut sit kattelin et siinä oli ne päiväykset jotenkin mennyt. jokuaika sitten kävin niitten nettisivuilla, ja sieltä sai tuollaisen paketin kans tilattua. ei oo tullut vielä. äityli: ootko saanut neuvolasta sellasen vau-kirjan odotus-kirjan? siellä sisällä on sekä isän että äidin puolella tuollaiset kupongit. jos et oo neuvolasta saanut, kannattaa kysyä, on ihan ok tuntuinen kirja, siitä on kiva seurata mitä tapahtuu.
toivottavasti outi pääsee saikulle, ei ole kiva töissä suppareista kärsiä...
perä- ja raivotilasta. riiippuu aika paljon vauvasta milloin kääntyvät. simppis oli raivotilassa jo rv 29, mut kyllähän hällä on tilaa myllätä. jollei vauva meinaa ittestään kääntyä raivotilaan loppuraskaudessakaan, voidaan sitä äippäpolilla tms yrittää kääntää. kertokaapa muutkin jotka tietää enempi.
ompulla oli " turha" äippäpolikäynti. no näit ainakin muhkun:)
siinäpä ne olennaisimmat. palaillaan
tigru ja simppis 31+3
Ukko tuli käymään kotona, niin saa täs vähän aikaa huilahtaa kahvikupposen ääressä koneella. Poika pitäs kyllä yrittää saada päiväunille, kun on niin kärttynen ollut koko päivän ja voisinpa torkahtaa itekin hetkisen.
Ulkona alkoi puolen päivän maissa pyryttää lunta, jeee!
Poitsun kanssa käytiin kirjastossa lukemassa ja lainailemassa pitkästä aikaa ja kaupassa pyörähdettiin kanssa.
Ceciliah: Lehmossa käytiin Mll:n kirppiksellä ja sit Joensuun uusiot kävästiin. Muualle ei sit enää ehditty.
OMK80: Toivottavasti sait lisää saikkua, että saat lepäiltyä!
KummiG: Meillä on pojalla 2 kummia. (Laatu korvaa määrän ;D) ja tälle kakkoselle aateltiin kanssa kahta. Pitäs vaan vielä keksiä, et ketä pyytää.
Tanssahtelu- ja juomakeskusteluun: Oon vissiin ihan kalkkis, kun en oo 4,5 vuoteen käynyt baareissa, enkä ottanut alkoholia. No en alkoholitontakaan siideriä tai olutta. Nuorempana olin jatkuvasti hoilaamassa karaokea baareissa, mut nyt tyydyn häiritsemään vaan silloin tällöin naapureita tässä kotona. Jonnekin vaan kadonneet nuo menohalut.
( . ) Huomenna on neuvola, sitä sf-mittaa käyn tarkistuttamassa. Ei kyllä kiinnostais yhtään sen th:n juttusille mennä, kun se on mikä on.
Mulla on muuten palannut kuvioihin alkuraskaudesta tuttu YÖNÄLKÄ! Ei auta vaikka mitä söis iltapalaksi, niin aina jossain vaiheessa yötä herään nälän tunteeseen ja on pakko nousta syömään hedelmää, jogurttia tms, että pystyy taas nukkumaan ja sit taas aamulla on ihan hirmunälkä!
-tau-