Hirvittävä kohtalo uhkaa vantaalaista omakotitalossa asuvaa pariskuntaa: muutto asuntovaunuun!
https://www.vantaansanomat.fi/paikalliset/5348786
Tämä tulee todennäköisesti olemaan monen kohtalo tänä talvena. Tästä talvesta tulee hirvittävä omakotalojen omistajille. Moni ei selviä, se on selvä. Vanhat asuntovaunut käyvät nyt kaupaksi. Saamme Suomeenkin ulkomailta tuttuja trailer parkeja.
Kommentit (103)
Hirvittävä kohtalo? Hehän voivat viedä asuntovaunun minne tahansa muualle kuin Vantaalle. Vaikka Turkuun. Sekin on parempi.
Vierailija kirjoitti:
OMG perintörahoja on mutta ei haluta käyttää. Voi hyvää päivää..😂😂😂 noloa tää juttu
No näin mä itsekin ajattelen... Normaalista elämisestä (asuminen, ruoka, kulkeminen) pitäisi selvitä kk-tuloilla. Säästöt ja perinnöt on muuta varten.
Itsekin olen miettinyt että olisko viisinkertaistunut talven sähkölasku sellainen katastrofi johon olen katastrofirahastoani kerännyt. Ehkä, koska hintojen nousu tuli nopeasti ja yllättäen. Ehkä ei, siihen on kuitenkin ollut puoli vuotta aikaa varautua ja lämmityskausi ei ole edes alkanut vielä. Harkintaa tietty helpottaa ettei tämä lotto osunut minulle, okt:n 5snt soppari on voimassa vielä 11kk ja kaupunkiasunnon sähkönkulutus on minimaalista, siellä hinta on nyt 15snt ja tarkistus tulossa ihan just.
Kikekin uikutti iltapulussa että pitää maksaa kolmen asumuksen sähköt... Luulis että hänelläkin on pankkitiliä riittämiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Talven sähkölaskujen hinnalla ei kummoista asuntovaunua saa. Mikä tässä oli ajateltu säästämiseksi?
Suosittelen Druggeille arkijärkeä eli fleece-kerrastoa ja sisälämpötilojen laskua. Ja tyhjätkää se uima-allas.
Masentavaa lukea, kuinka noin leveästi elävillä on noin pahasti perusasiat hukassa.
Eikö tule mieleen, että heillä voisi jo olla se asuntovaunu. Mielestäni vitsailua, että muuttaisivat asuntovaunuun, koska kyllähän järkevinä ymmärtävät, ettei taloa voi kylmilleen jättää. Kyllähän sitä sähkön hinnan valtavaa nousua sopii kauhistella.
Minä jätin talon kylmilleen ja sähköt, sekä lainat maksamatta. Käteistä on jemmassa ja asumistuki alkaa juosta kunhan vouti ja pankki tekevät hommansa. Kun alkaa yksiö ahdistamaa, käyn pari viikkoa etelässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisivat laittaneet edes villapaidat päälle haastattelua varten. Olisivat näyttäneet uskottavammilta sähkönsäästäjiltä.
T. Strömsö-paita, aluspaita ja kalsarit.
Heilla paloi takkatuli kuvassa eika ulkona ole viela -30c
Suomi on niin kitkera ja katkera, ettei edes yritteliaalle yli 50v pariskunnalle suoda vanhaa taloa takalla ja uima-altaalla.
Asuin itse samanlaisessa talossa ja ne on halpoja 100km helsingista. Ei mitaan glumerluuria.
Menkaa toihin possut
Pitkän linjan vantaalaisena en oikein pidä uskottavana skenaariona sitä, että ensi talvena täällä Vantaalla päästäisiin -30 C lukemiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisivat laittaneet edes villapaidat päälle haastattelua varten. Olisivat näyttäneet uskottavammilta sähkönsäästäjiltä.
Suomi on niin kitkera ja katkera, ettei edes yritteliaalle yli 50v pariskunnalle suoda vanhaa taloa takalla ja uima-altaalla.
Asuin itse samanlaisessa talossa ja ne on halpoja 100km helsingista. Ei mitaan glumerluuria.
Menkaa toihin possutHaukut keskituloista.
Edelleen: jos aikovat säästää, niin vaatetus on ykkönen. Sisälämpötila on suurin rahanmeno tuossa tilanteessa, joten kalliit takkapuut ovat epärationaalinen ratkaisu, kun niitä kalsareita
ja villatakkejakin saa. Jos on valmis maksamaan kymmeniä tuhansia euroja välttääkseen muutaman kymmenen euron villatakin, niin silloin on turha kitistä rahojen riittämättömyydestä. Oma egohan se siellä hannaa, eikä rahat.
Jos heidän sukulaiset voisi neuloa ja lahjoittaa pariskunnalle villatakkeja ja -paitoja? Tulisivat tarpeeseen ja kun eihän niitä itse saa kaupasta ostettua, eiku--
Vantaalla on edullinen kaukolämpö. Miksi vantaalaista omakotitaloa ei ole liitetty siihen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menkaa toihin possutPitkän linjan vantaalaisena en oikein pidä uskottavana skenaariona sitä, että ensi talvena täällä Vantaalla päästäisiin -30 C lukemiin.
Kyllä se -5 C harmittaa myös, varsinkin, jos on sisälämpötila.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menkaa toihin possutPitkän linjan vantaalaisena en oikein pidä uskottavana skenaariona sitä, että ensi talvena täällä Vantaalla päästäisiin -30 C lukemiin.
Mä olen asunut Vantaalla jo silloin, kun tämä oli vielä Helsingin maalaiskunta. Mutta tammikuussa 1987 oli kolmen viikon ajan yli 30 asteen pakkasia. Muistan tämän siksi, että esikoinen oli silloin vauva.
Olen todella väsynyt näihin juttuihin. Mitä tällä ajetaan takaa? Olen itse pienipalkkainen ihminen ja aina joutunut asumaan vuokralla. Ok talosta on vain saanut haaveilla ja jatkuvasti on näitä juttuja missä kivaa elämää viettäneitå säälitään? Samalla haukutaan kuinka sossunelättien ei tarvitse olla huolissaan. Joo ei mutta ei voida omistaakaan mitään ja elämä on ollut köyhää aina. Voi kyynel kun joutuvat pitämään uima- altaan kylmänä... oikeasti elintasoerot ovat kyllä huomattavat ihan pk alueen sisälläkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen asunut Vantaalla jo silloin, kun tämä oli vielä Helsingin maalaiskunta. Mutta tammikuussa 1987 oli kolmen viikon ajan yli 30 asteen pakkasia. Muistan tämän siksi, että esikoinen oli silloin vauva.
Kyllä ilmastomuutos on aiheuttanut että tuollaiset talvet ovat entistä epätodennäköisiä, eivät mahdottomia mutta hyvin epätodennäköisiä.
Itse veikkaan että tulee aika lämmin marras-joulukuu sitten yksi tiukka pakkasjakso tammikuussa jonka jälkeen helpottaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen todella väsynyt näihin juttuihin. Mitä tällä ajetaan takaa? Olen itse pienipalkkainen ihminen ja aina joutunut asumaan vuokralla. Ok talosta on vain saanut haaveilla ja jatkuvasti on näitä juttuja missä kivaa elämää viettäneitå säälitään? Samalla haukutaan kuinka sossunelättien ei tarvitse olla huolissaan. Joo ei mutta ei voida omistaakaan mitään ja elämä on ollut köyhää aina. Voi kyynel kun joutuvat pitämään uima- altaan kylmänä... oikeasti elintasoerot ovat kyllä huomattavat ihan pk alueen sisälläkin.
Kunhan piti olla esillä. Piilomainosta yritykselle.
Kerrostaloissa on myös hankalaa, koska lämmitys ei mene tosiaan päälle kuin vasta pakkasella tai 0 aste. Asunnot kuitenkin jäähtyvät ja kipeänä se on pelottavaa jos palelee muutenkin ja alkaa täristä. Ne ihmiset ovat pulassa joilla ei ole lämmikettä ja jos asuu yksin. Taitaa vesikin maksaa nykyään, mutta pakko pyykätä.
Niillähän on takka. Miten eivät pärjää kun toisessa ketjussa hehkutetaan miten se takka lämmittää koko talon eikä sähköä kulu ollenkaan?
Vierailija kirjoitti:
Kuolee jokonhäkämyrkytykseen, tai keuhkosyöpään joka tulee naapureiden takanpolton pienhiukkasina. Asuntovaunujen ilmanvaihto ei ole asumiseen tarkoitettuja.
Ihan samoista aukoista se ilma sielläkin tulee sisään.
Vierailija kirjoitti:
Onpa harvinaisen ruma talo, herrasiunaa, polttaisivat maantasalle.
Ihan tänne asti haisee home kun katselee noita kuvia.
Vierailija kirjoitti:
"Meillä on vähän perintörahaa säästössä, mutta ei niitä haluaisi sähkölaskuun laittaa, hän toteaa."
No voi kyynel, sääliksi käy. Not.
Kateus vie kalatkin vedestä...tai miten se menikään.
Onko tällä palstalla pelkästään p...aukisia betonikuutiossa toisten (tukien) kustannuksella eläviä vassareita?
Voipi teilläki tuet tulla pienemmiksi ku hakijamäärä tulee kasvaa?
Vierailija kirjoitti:
Kerrostaloissa on myös hankalaa, koska lämmitys ei mene tosiaan päälle kuin vasta pakkasella tai 0 aste. Asunnot kuitenkin jäähtyvät ja kipeänä se on pelottavaa jos palelee muutenkin ja alkaa täristä. Ne ihmiset ovat pulassa joilla ei ole lämmikettä ja jos asuu yksin. Taitaa vesikin maksaa nykyään, mutta pakko pyykätä.
Silloin jotuu lämmittämään sähköllä. Vaikka sähkön hinta onkin noussut, kannattaa harkita sen huoneen lämmittämistä, jossa viettää aikaansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ilmastomuutos on aiheuttanut että tuollaiset talvet ovat entistä epätodennäköisiä, eivät mahdottomia mutta hyvin epätodennäköisiä.
Itse veikkaan että tulee aika lämmin marras-joulukuu sitten yksi tiukka pakkasjakso tammikuussa jonka jälkeen helpottaa.
Ääri-ilmiöt voivat lisääntyä, kesällä kovia helteitä, talvella kovia pakkasia.
Jotenkin sitä olettaisi, että menestyksen edellytyksiä ovat neuvokkuus, rationaalisuus ja kyky ohja raha sinne missä siitä on eniten hyötyä. Noh, ei kai sitten.