Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lokakuiset 2006 viikkoon 44

30.10.2006 |

Kommentit (84)

Vierailija
1/84 |
30.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas vierähti yksi viikko ja meidän nuppukin täyttää huomenna 1kk!! Lauantaina tuli täyteen täydet 4 vkoa. Hui miten äkkiä aika on mennyt.

Meillä nukahtamisvaikeudet jatkuvat;(. En ymmärrä mistä on kyse, tyttö on todella tyytyväinen koko päivä, ei yhtään itkua, kätinää tms, nukkuu erinomaisesti ja on tyytyväinen siihen saakka kun tehdään iltapesut ja alkaa nukutussessio. Syö tissiä, torkahtaa ja n. 20 sekunnin päästä alkaa ähkiä ja puhkia ja kitistä. Tätä sitten eilenkin jatkui 20.30 - 00.30. Huh, miten väsynyt olin jo siinä vaiheessa! Mikään muu ei auta kuin tissi, jota tyttö kyllä imee vain huvikseen siinä loppuvaiheessa. Väsy on niin kova että koko ajan silmät lupsahtelee mutta heti kun nostaa sänkyynsä tai ottaa viereen sänkyyn niin alkaa kitinä. Sylissä pitäisi vain heijata. En ole lähtenyt tuohon keinutteluun mukaan sillä sitten saa aina olla kantelemassa. Uni tuli eilenkin sitten yks kaks ja yän nukkui taas hyvin. MIKÄHÄN TUOHON AUTTAISI?

Onko muilla tuollaisia nukahtamisvaikeuksia? SInänsä hassua kun esikoinen nukahti aina helposti mutta heräili yöllä usein, ja tämä taas ei meinaa nukahtaa mutta sitten kun nukahtaa niin nukkuu yänsä hyvin;)

Muuten tosiaan tyttö on kuin unelma. Ei minkäänlaista masuvaivaa tms.

Ahdistaa vaan nuo illat kun alkaa olla rutiini että kun iltapesut on tehty niin alkaa tuo myhkääminen ja epätyytyväisyys.

JÄLKIVUOTO loppui tuossa loppuviikosta - jee!! Viikon vähemmän kesti kuin esikoisen aikana. Mä muuten taisin päästä tosi helpolla noista jälkisuppareista kun olen lukenut monen juttuja. Mulla ne oli tosi vaisuja tai en ainakaan pitänyt niitä pahoina.

Meillä ristiäisvalmistelut ovat parhaimmilllaan! Minä teen tällä kertaa kaiken yhdessä tulevan kummitädin kanssa - saavat mummot kerrankin tulla valmiiseen pöytään. Ihanaa touhuta ja valmistella!

Nyt pitää mennä mutta oikein mukavaa viikkoa teille kaikille!

T;Nazu ja nuppu 4vkoa ja tietty esikko 1v9kk

PS: Bernuski; huvittaisko joskus tavata?

Vierailija
2/84 |
30.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nazu, teidän tyttö kuulostaa aivan samalta kuin tuo meidän pikkumies! Muutoin todella tyytyväinen mutta illalla alkaa se tissillä roikkuminen, tutti ei meillä kelpaa joten se on vain rinta joka kelpaa. Ja tosiaan nukahtaa esim syliin niin kun siirtää omaan sänkyynsä niin hetikohta alkaa se ähinä ja todellakin tissi suuhun niin nukahtaa lähes samantien!

Meillä ukko tulee torstaina sen 1 kk, tänään neljä vkoa! On se vain äkkiä mennyt tämä aika, jotenkin pelottavan nopeasti...Ristiäiset olis 25. päivä ja mitään ei ole tehty, kastemekkoonkin pitää vaihtaa ne rusetit ja nauhat. Kummit sentään on jo päätetty ja kysytty, mutta nimi on vielä hionnassa ;o) Aina kun yritän mieheltä kysellä joko se on ehtinyt miettiä niin vastaus on " een..."

Jälkivuto tekee loppuaan, onneksi, kyllä on inhottavaa kun muutenkaan en tykkää menkoista(kukapa tykkäis) ja siks ajattelinkin asennuttaa sen hormoonikierukan kun edellisellä kerralla ainakin multa jäi vuoto kokonaan pois.

Nyt pitänee mennä kun tuntuu isommat taistelevan...

angie ja pipo 4 vko

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/84 |
30.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on kanssa nykyään samanlainen " ongelma" päivät nukutaan hyvin ja kun tulee ilta, niin alkaa kitinä ja vain tissittely auttaa. Edellispäivänä typy valvoi 16.00-01.30 aikas pitkä aika.sitten heräs esikoinen joka valvoi 03.30 asti. Taisin hehkuttaa liian aikaisin hyvin yönukkumisesta, niin nyt se kostautui. Jos keksitte jonkun hyvän konstin niin ilmoittakaa mullekkin!

Ristiäiset on 19.11 ja järjestelyt on kunnossa. Suunnitellut kummitkin ovat lupautuneet.

Jälkivuotoa tiputtelee edelleen vähän. Edellisestäkin kesti 5vkoa ja sen jälkeen alkoikin kolmen viikon päästä kuukautiset (vaikka imetin vuoden).

väsynyt äiti ja tytöt 2,5v ja 1kk(huomenna)

Vierailija
4/84 |
30.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä yksi juttu. Vauvan silmät rähmivät aina vaan ja sieltä tulee kunnon vihreää " visvaa" pitkin päivää et pitäiskö niihin saada jo tippa? tietäiskö joku viisaampi? Ja nyt kaiken lisäksi hänellä on kova flunssa, niin että nenästäkin tulee vihreää eritettä, syömään kyllä pystyy vaikka muuten krohiseekin kamalasti. Onkohan nämä yhteyksissä toisiinsa?

m

Vierailija
5/84 |
30.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenia täältä Pohjanmaalta,Pakkasta ja aurinko paistaa =)

Luntakin on.

Tyttö taas valvoi viime yönä,saatiin nukkumaan yhden jälkeen.

Taitaa miestä väsyttää kun herää töihin kuudelta.

Syö kans tissiä niin kauan että on tyhjät pussit jäljellä ja eilenkin annoin sitten korviketta 70 ml.Joi heti kaiken ja nukahti!

Menee nyt sitten n. 1-1,5 dl päivässä.Jännä kun ikinä ennen ei ole tarvinnut.Esikoinen veteli varmasti pari litraa päivässä maitoa ja ei tarvinnut.(vasta n.reilun 2 kk iässä) Olikin kunnon jööti poika,syntyessään 5440g ja puolivuotiaana 14750!!!

meidän kohta 3v. ei paina yli 14kg =)

Kohta kaikki lokakuiset onkin täällä,näin se vaan aika kuluu,justiinhan me puhuttiin pahoinvoinnista ym..Vieläkin haikeana kun tämä taitaa olla se viimeinen meille,yhy.Mitä luonto tekeekään mulle kun ikävöin raskautta jollain tasolla!?

Camelotille jaksuja ja haleja :)

Onnea kaikille uusille jakautuneille !Coekin taisi olla joukossa ..Ja epäilenpä että Miannikin..

Pitäis lähtä pihalle kun on piristävä ilma,alkaa pää olemaan kipeä aamuisin kun valvon niin paljon.

Wades & Natika Tasan 2 VKOA!

Vierailija
6/84 |
30.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut jo kohta 2 vkoa.

Keitetyllä vedellä oletko pyyhkinut ulkonurkasta sisänurkkaan päin?

On kyllä niin kamalan kuulosta kun röhkii välillä ja kuorsaa kun on niin tukossa :/

Itsellä ollut vuosisadan flunssa jo yli 3 viikkoa!

liittynee toisiinsa,sama isommilla lapsilla täällä.

Vierailija
7/84 |
30.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä taas pojalla on rytmi niin päin, että päivisin kitistään ja ähistään ja nukahtaminen on vaikeeta. Sylissä ja tissillä kyllä ollaan tyytyväisiä ja tosiaankin tissi suussa uni tulee.

Öisin on paljon helpompaa, nukkuu sen vajaa kolme tuntia ja syö ja nukahtaa uudestaan. Välillä omaan sänkyyn välillä viereen.

Tietysti parempi näin, että pystyy ittekkin öisin nukkumaan mutta kyllä välillä tuntuu, että päivisin on niin kiinni tuossa pojassa, että muut hommat jää.. mut ihanaa aikaahan tämä kaikesta huolimatta on:)

Aamusin olen antanut aina Jekovitin, tänään jätin sen antamatta ja täytyy hakee apteekista niitä Dee-tippoja, jospa niistä ei tulis masuvaivoja.

Kyllä tää aika menee nopeeta, ei ole poika enää vastasyntyneen oloinen ja näköinen. Lauantaina tulee kuukausi täyteen.

Mulla on ärsyttävää tuo jälkivuoto, välillä on päiviä ettei tule oikeestaan mitään ja sitten on päiviä, että verta tulee ihan kunnolla ja tosiaankin se on ihan kirkasta verta. Välillä miettii, että onkohan tuo normaalia.. Jälkitarkastus mulla on 29.11.

Täällä sataa lunta, isommat lapset olivat ihan innoissaan kouluun lähtiessä. Mä ajattelin lähtee vaunuilla kauppaan, niissäkin poika nukkuu sillon, kun ne liikkuu. Tainnut oppia liian hyvälle..

Voimia kaikille yövalvojille!!

myttynen ja Oskari 26 vrk

Vierailija
8/84 |
30.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on pojalla rähminyt toinen silmä koko ajan, välillä tulee kellertävää paksua mönjää. Lastenlääkäri vaan sanoi tarkastuksessa, että pyyhkikää vedellä (ei tarvii keittää) ja sitten jos on niin paha, ettei aukea niin sitten tipat. Tuntuu vaan kurjalta pyyhkiä sitä pitkän aikaa monesti päivässä, kun ei siitä näytä suurempaa apua olevan.

Nuhaa ei pojalla ole.

Vierailija
9/84 |
30.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompas talvinen ilma :)

Tälle puolelle en ole vielä oikein saanut aihetta kirjoitella kun vauva ollut sairaalassa hoidossa-tähän päivään saakka :)))

Tänään siis saadaan pieni kullamuruihme kotiin. Olen NIIN onnellinen!!!

Rankka viikko ollut sairaalassa ravatessa ja vauvaa ikävöidessä kun tuolle esikoisellekin pitäisi jaksaa pitää seuraa.

Mutta aivan mahtava tunne saada lapsi kotiin.

G: Miten teillä on vanhemmat lapset suhtautuneet vauvaan? Onko ollut mustasukkaisuutta? Tuokin asia minua jännittää kun meillä on tuo 2,9v pojan koltiainen, mutta on vaan luotettava siihen että kaikki onnistuu kyllä :)

Nazu: Ihan näin mutu-tuntumalla...Auttaisiko vauvan kapalointi tuohon ähkimiseen ja ähinään, että rauhoittuisi??

Voi vitsit, nyt ei tule mitään muuta mieleen kun vaan odottaa että kello käy kahteen ja tyttö on meidän :o)

Coe olikin saanut eilen tytön ja pian saadaan kuulla Miannin kuulumiset :)

Onnea kaikille vauvan saaneille =)

Terkuin,

Camelot

Vierailija
10/84 |
30.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräsin aamulla painajaiseen; olin nimittäin TAAS raskaana. Ultrassa selvis että viikkoja oli 8+6 ja poika olis tulossa ;) Apua, täytynee rueta imetyksestä huolimatta käyttämään kumeja ettei vaan käy niin että unesta tulee totta!

Vauvalle tulee näillä hetkillä 4 viikkoa täyteen ja torstaina 1kk. Täällä tuntui olevan monta samanikäistä tänä aamuna :) Aika on mennyt kuin siivillä, aina huomaa että taas on ilta. Olen nauttinut kovasti tästä kolmannesta lapsosesta, on jotenkin sellaista kiireettömämpää vauva-aikaa kuin nuorempana...(vaikka en tietysti vanha ole vieläkään ;))

Monilla tuntui olevan iltaisin hankaluuksia, jaksamisia teille. Eikös se ole aika yleistä että vauvat ovat rauhattomia iltaisin ja syövät tiheään. Toivottavasti menee ohi nopeasti. Meillä on illat olleet toistaiseksi vielä yhtä rauhallisia ja tasaisia kuin päivätkin, vauva syö aika tarkalleen 3 h välein läpi vuorokauden ja nukkuu lähes kaikki välit. Ja syöminen ei kestä kauan, öisin varsinkin tankkaa nopeasti n. vartin yhdestä rinnasta, röyhtäytän ja hän nukahtaa. Tosin olen joutunut nukuttamaan masullaan välillä, muuten ilma kiertää mahassa ja vauva pulauttelee ja on levoton. Selvästi rauhoittuu kun laittaa mahalleen.

Jälkivuoto alkaa olla loppu vaikkei sitä juurikaan tullutkaan. Haavakin on parantunut erinomaisesti, paitsi eilen käytiin reippaalla kävelylenkillä tarpomassa tuolla lumessa niin johan illalla vihoitteli niin että jouduin buranan ottaan :( Täytyy muistaa ottaa kuitenkin rauhallisesti.

G: Onko joukossa kantoliinailijoita? Itse innostuin liinailusta ja tilasin hug-a-bubin ja ollaan sitä muutamana päivänä kokeiltu. Vauva tykkäs ja minusta tuntui ihanalta pitää lähellä vauvaa joka muuten nukkuu niin paljon että tuntuu etten saa tarpeeksi pitää häntä lähelläni.. Eilen luin jostakin (en muista enää mistä, netistä kuitenkin) että siinä kietaisuristikakkosessa (siis jalat sammakkoasennossa) sais pitää vasta parikuista? Opetusvideossa ei puhuttu mitään sellaista tai ainakin ymmärsin että käy ihan vastasyntyneestä alkaen? Uskallanko nyt enää pitää vauvaa siinä vai pitäskö odotella? Miten te olette kantaneet ihan pientä?

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille ja onnitteluja vauvansa vasta saaneille!

olivia-s ja tytöt 3 vkoa, 4v ja 5v

Vierailija
11/84 |
30.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wades ja myttynen: Pyyhin vauvan silmiä useita kertoja päivässä ja keitetyllä vedellä. Välillä ne on niin täynnä ettei silmiä saa auki varsinki jos on kerenny kuivahtaa.

Mä olen yrittänyt tota kapalointia, mutta meillä se ei ole auttanut. Täytyisi varmaan kapaloida itsensä vauvan ympärille;)

Camelotille paljon onnea vauvan kotiin saamisen johdosta! Meillä ei ainakaan ole ilmennyt yhtään mustasukkaisuutta päinvastoin hoitovietti on suuri (tyttö 2,5v).

Ja korjaus aikaisempaan kuopus tänään 1kk ei huomenna. Äiti on ihan sekaisin päivistä

m

Vierailija
12/84 |
30.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä kantoliinasta. Olen liinaillut esikosen ja nyt myös vauvan kanssa. Siitä sammakkoasennosta sanotaan et n. 1kk ikäisestä. Sit etuperin Buddha-asennossa n. 4kk eteenpäin, kun kannattelee päätään. Kehtoasennossa voi kantaa heti. Mun lapsista ei kumpikaan viihtynyt/viihdy kehdossa, niin olen kantanut sammakkoasennossa. (Ja ihan normaalilta esikoisen jalat näyttävät). Nyt soi ovikello ja yksi ystäväni tulee kylään.

m

Vierailija
13/84 |
30.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Camelot; ihanaa kun saatte nyytin kotiin tänään;) Paljon onnea teille! Tuosta kapaloinnista. Tyttö on kapaloituna iltapesusta lähtien ollut koko ajan ja ekat 3vkoa se tosiaan auttoi tai siis ongelmia ei ollut. Yölläkin kun nostn viereen tissille niin kapaloin neidin aina ensin että saan nostaa takaisin sänkyyn lämpöisessä kapalossa. Mutta tuohon iltaähkintään se ei auta. Onkohan kyseessä kuitenkin se että maitoa pitäisi saada lisää? Eli korvikettako kehiin?? Mutta toisaalta tyttö oli jo 2vkon ja 2pvän ikäisen 4,6kiloa joten kasvoi silloin ainakin hyvin. Ke on 1kk neuvola pitää siellä kysyä ja ottaa sitten iltaan korvike mukaan jos ei meinaa muuten nukahtaa´ja jos paino ei ole noussutkaan (epäilen).

G: Meillä esikoinen 1v9kk on kyllä ollut mustis. Miehen isyyslomajakso 2vkoa meni vielä hyvin, mutta viimeisen viikon aikana on vastaan tullut jos vaikka mitä;) Vauvaa kohtaan esikoinen on ollut tosi hellä ja tykkää suukottaa, halia jne mutta pari kolme päivää sitten keksi sitten sen että kun imetän niin tulee sohvalle ja alkaa läpsiä vauvaa ja potkia. Se on kauheaa! On pitänyt tosissaan komentaa. Toisaalta se on surullista sillä kaikkihan johtuu siitä ettei äidillä on tarpeeksi aikaa hänelle. Mutta en usko että teillä on samaa ongelmaa kun poika on jo vanhempi (siis CAMELOT). Meilläkin tyttö on vain väsyneenä hankala. Parina iltana olen ollut yksin kotona lasten kanssa kun iltatoimet ovat alkaneet ja voi sitä showta!!!! Tekemisen puutetta tältä mammalta ei ainakaan puutu.

Tytön nukkuisivat molemmat mutta en silti itse mennyt nukkumaan vaikka väsy painaa. Tyhmä minä!! Täällä sitä vaan netissä pyöritään.

Nazu

Vierailija
14/84 |
30.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva on aivan ihana ja tyytyväinen oloonsa... nukkuu ja syö.

Ei oikein osaa vielä muuta tehdä kun katsella ja ihmetellä poikaa. Isommat sisarukset (4v, 6v ja melkein 9v) ovat innoissaan ja mustasukkaisin vauvasta taitaa olla koira :)

Miten muilla koirallisilla muuten on hauvat suhtautunut uuteen tulokkaaseen?

Oma olo on vielä pikkasen heikko... pyörryttää ja heikottaa mut eiköhän tää tästä kun muistaisin pupeltaa ahkerasti rautatabletteja, onneksi mies on vielä tämän ja ensi viikon isyyslomalla.

Jotenkin niin onnellinen ja rauhallinen olo kaiken sen raskausajan ketutuksen jälkeen :)

Onnittelut vielä kaikille vauvautuneille ja erityisesti camelotille, ihanaa että saatte rinsessan kotio!

merileijona ja pieni suuri mies 5vrk

Vierailija
15/84 |
30.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on aika mennyt niin joutuin, etten ole ehtinyt oikein kirjoitella. Vauva on rinnalla aika paljon, mutta nukkuu myös pitkiä unia. Tuntuu vaan, että hereillä ollessa viihtyy ain sylissä ja tissillä. Pari yötä on mennyt huonosti, mutta muut yöt vauva on nukkunut parilla syötöllä.

Tänään oli eka kertaa sellainen hetki, että vauva oli aika pitkän tyytyväinen sängyllä ilman syliä. Ehdin tehdä vähän hommiakin ja vauva vaan potkiskeli tyytyväisenä hereillä. Muuten on tosiaan pitänyt hereillä ollessa kanniskella tai imettää.

Tuntuuko muilla vasta synnyttäneillä, että pää olis vähän pökkerössä? Musta tuntuu aina aluksi siltä, kuin eläisi hidastetussa filmissä. Ajatuksetkin kulkee jotenkin verkkaisesti. En vaan muista, että kuinka kauan tätä kestikään viimeksi, olikohan se viikon vai kuukauden..

ONNEA kaikille vauvan saaneille! Täytyy käydä vielä tuolla odotus puolella lukemassa uusimmat uutiset.

Nyt soi puhelin, joten palailen taas myöhemmin.

Pixelina ja tyttö 6 vrk

Vierailija
16/84 |
30.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vihdoin aikaa kirjoitella pieni pätkä. Iskä siis meni tänään isyyslomalta töihin ja tulee sitten vasta aamulla seiskan jälkeen. Saa nähdä, miten osataan pikkumiehen kanssa nukkua ihan kaksistaan ;)

Nazu: meillä ei iltaisin nukahtamisongelmaa ole ollut, mutta parhaan ystäväni kuopuksella oli ns. ilta-koliikkia. Eli kolmekuukautiseksi asti joka ilta vain itki ja itki, eikä siihen oikeen muu auttanut kuin sylissä kiikuttelu. Alkoi siis aina iltaisin 20-21 ja jatkui sinne 24-2 asti yöllä. Sen jälkeen nukkui aamuun asti. Tai siis söi siinä välillä, mutta nukahti kuitenkin. Ja päivisin ei siis yhtään mitään kiukuttelua tms... Toivottavasti teillä kuitenkin on vaan ihan ohimenevä vaihe tuo!

Camelot: ihanaa kuulla, että vihdoin saat pikkuisen kotiin! Tai siis olet jo tainnutkin saada, kellohan on jo noin paljon...

G: meillä 2 koululaista ovat lähinnä esitelleet pikkuveljeään kavereille, ja kehuskelleet asialla. Muuten siis vauva nyt vaan on kotona ja se siitä. Eskarilainen taas on koko ajan hoitamassa ja vahtii, ettei vieraat vaan mene liian lähelle. Varsinkaan meidän 3-v kummityttö :) Pelkää varmaan, että saattaa omia itselleen, kun hänellä ei ole kuin sisko. Tämä meidän poika on sitten hänellekin " veli-vauva" . Aikas sööttiä!

Meillä ristiäiset on sitten 11.11. ja vihdoin tänään luultavasti päästiin lopulta yksimielisyyteen nimestä. Täytyy vielä huomenna varmistaa, ennen kuin tilaan ne servetit. Oli muuten tosi hyvä vinkki, kukahan sen nyt sitten kertoikaan... Täytyy varmaan vaan pitää ne servetit mun käsilaukussa siihen asti, kunnes on kahvittelu. Me kun ei haluta kertoa nimeä kenellekään, ennen kuin pappi sen ääneen sanoo. Anoppi tosin taitaa taas kuolla uteliaisuudesta, mutta eiköhän se siitä toivu...

Liinailusta joku kyseli (en tietenkään enää muista, että kuka). Mäkin laitoin eilen siitä kyselyä, kun kovasti haluaisin opetella tällä kertaa käyttämään sellaista. Mulla siis vaan on tuo vauva-lehden tilaajalahja ja sen mukana tulleet ohjeet oli jotenkin hankalia. Ei kenelläkään olisi vinkkiä, jos vaikka netistä löytyisi ohjeita sen käyttöön?

Mutta nyt täytyy kipaista tuohon melkein naapuriin kaverin luo iltakahville, on kuulemma tehnyt oikein piirakkaa sitä varten. NAM! Se siitä painon vahtimisesta sitten...

Tuittuli ja " Lenni" 2vko 5vrk

Vierailija
17/84 |
30.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä arki sujuu ihan ok:sti =) Yöllä syödään 2 krt ja nukutaan noin 3 tuntia siinä välissä.

Poika syö tissiä, muttei jaksa lutkuttaa niin kauaa, että saisi tarvittavan määrän ruokaa....niinpä yhden kitinäillan jälkeen kokeilin korviketta ja JO loppui kitinät=) Maitoa kyllä näyttäisi tulevan, mutta poju vaan tykkää nukahtaa tissille=) Olen lypsänyt hänelle yötä varten ja antanut sitte pullosta.

Hänhän oli osastolla tarkkailussa ensimmäisen viikon ja siellä tottui pulloon ja korvikkeeseen....

Ahaa...Nyt pitää mennä....pikku-mies heräsi...nukkui 2h45min=) Ja nyt tissin ja pullon kimppuun!! Annan nyt suosiolla tissin jälkeen 50ml pullosta.

Palaillaan!!

T. Je_Ni & Pikku-Isäntä 2vkoa ja 3 pv

Vierailija
18/84 |
30.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime viikon pino oli niin pitkä, etten saanut aikaiseksi paneutua siihen kunnolla. Varmaan kohta vois jo aloittaa päivittäiset pinot, kun suurin osa on jo varmaan vauvautuneita? Mutta nyt siis jaksoin lukea kaikki jutut ja jotain jäi jopa mieleenkin;)

KAPALOINNISTA: Meillä toimii ihan kybällä, kummasti tyttö rauhoittuu kun pääsee turvalliseen pakettiin. Välillä käärin ihan vaan peittoon, mutta menin ja hankin myös oikein kapaloliinan, netistä tilasin ja maltaita maksoin:p On kyllä ollut tosi hyvä hankinta, muuten ei mitään olla ostettukaan kun esikoistytöltä on vielä kaikki tallessa. Niin, ja KANTOLIINAN hommasin myöskin (käytettynä) mutta en ole vielä oppinut käyttämään moista. Ohjeita löytyy ainakin www.kantoliinakanava.fi. Siellä on myös lista liinatukihenkilöistä, joihin voi ottaa yhteyttä jos ei itsekseen pääse asiasta jyvälle.

PIXELINA kyseli pökkelöstä olosta. Muistan hyvin tunteen esikoisen alkuajoilta, mutta nyt sitä ei jostain syystä ole tullut lainkaan:o Mikä on tietenkin kiva juttu, sujuu arki paljon paremmin. Muutenkin elämä rullaa eteenpäin uskomattoman hyvin, tuntuu kuin tuo pieni olisi ollut meillä aina ja kuitenkin vasta 11vrk sitten tuli tähän maailmaan. Tähän saakka tyttö on ollut aivan käsittämättöän helppo tapaus, syö ja nukkuu hyvin (öisin jopa 5-6 tunnin siivuja!) ja on kaikin puolin tyytyväinen vauva:) Ollaan ulkoiltu jonkun verran ja kaupungilla käyty pariin otteeseen ja kylässäkin kerran. Hyvin ollaan pärjätty kahden kanssa, vaikka se etukäteen vähän jännittikin. Isosisko 2v on ollut uskomattoman hellä pientä siskoaan kohtaan, jotenkin ymmärtää että vauva ei ole mikään lelu. Sylissä haluaisi pitää koko ajan ja olenkin niin antanut tehdä aina jos vauva ei nuku tai syö. Normaalia (huoh) 2-vuotiaan uhmaa ja muut temppuilua kyllä harrastetaan päivittäin, mutta pääpiirteittäin esikoinen on suhtautunut ja sopeutunut paremmin kuin ikinä uskalsin toivoakaan.

Nyt pieni nukkuu tässä sylissä em. kapalossa tutti tiukasti suussa. Meille on ollut tärkeää että vauva oppii syömään tuttia, sillä esikoinen aikoinaan kieltäytyi siitä täysin. On tilanteita, joissa uskon tutin olevan suureksi avuksi. Pullostakin tämä vauva ainakin toistaiseksi on suostunut juomaan, multa kun tulee maitoa ihan hirveät määrät ja olen lähes päivittäin joutunut pumppaamaan. Isi on sitten pari kertaa syöttänyt tytön kun ollaan oltu esikoisen kanssa kahdestaan ulkoilemassa tai asioilla. Muuten on riittänyt rinta, yhden puolen syö aina kerrallaan. Päivällä tyttö syö 2-3 tunnin välein, illalla saattaa tankata vähän tiuhempaankin.

Eli kaikin puolin tyytyväinen saan olla -ja olenkin:)

Lillis ja pieni 11vrk

Vierailija
19/84 |
30.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

käykää kurkkaamassa www.kantoliinakanava.fi sieltä löytyy paljon hyödyllistä tietoa kantoliinoista. Esim. sidonnat kuvakuvalta : ) Lisäksi kunkin sidonnan/asennon suositusiät ja -liinat. Se Vauva-lehden mukana tullut kudottuliina on aika haasteellinen aloittelijalle (sopii paremmin painavammalle lapselle) Trikoinen liina (esim Hug-a-bub) on hyvä vastasyntyneelle.

Mukava että moni on kiinnostunut liinailusta : )

Vierailija
20/84 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arhg, esikoinen heräsi jo kuudelta kun mies lähti töihin!!!

Eilen vauva nukahti nyt sitten hyvin, imetyksen jälkeen yöllä oli sitä kähinää, mutta ei onneksi tolkuttoman kauan.

LILLIS; kerroit että teille on tärkeää että vauva syö tuttia. Meillä esikoinen oli kova tutin syöjä ja tutista vierottaminenkin oli todella helppoa 1v3kk iässä ja kaikinpuolin tutti oli hyvä juttu esim. hampaiden puhjetessa, automatkoilla jne. Nyt tämä uusi vauva ei suostu syömään tuttia ei sitten millään. Eilenkin otin oikein asiakseni opetella ja opettaa vauvaa syömään tai imemään sitä ja n. 2 minuuttiia jo onnistuíkin, muttei illalla tai yöllä millään.Muuten rauhallinen tyttö huutaa kuin syötävä jos liian kauan yrittää. Silti haluaisin niin että tutti alkaisi kelvata sillä mulla rinnat ei kauaa kestä tuota huvituttelua!

Mukavaa että JE-Nikin pääsit mukaan tälle puolelle!

Meillä tyttö muuten eilen viihtyi jo jonkin aikaa sitterissä että sain keittiötä siivottua. Melkeimpä tähän asti neiti on hereillä ollessaan vain syönyt. Ikää jo 1kk ja tosi vähän on neiti hereillä,) Rauhallinen tapaus on. Mun isä eli tytön pappa ei ole nähnyt neitiä hereillä vielä lainkaan vaikka melkein joka päivä tässä käyvät;)

Nyt pitää varmaan vaihtaa päivävaatteet tuolle touhulan tiinalle, joka parasta aikaa sotkee minkä kerkiää tätä työhuonetta ja puhua pälpättää tauotta!

Nazu ja tytöt 1v9kk ja 1kk