15 korkean älykkyyden merkkiä ihmisessä
1. Olet yksinäinen susi.
2. Olet oppinut lukemaan nuorena.
3. Olet esikoinen.
4. Olet ottanut musiikkitunteja.
5. Olet yökyöpeli. Valvot öisin ja nukut pitkälle päivään.
6. Olet usein ahdistunut.
7. Olet vasuri.
8. Olet huolehtijatyyppi. Vatvot asioit päässäsi.
9. Olet utelias.
10. Olet sotkuinen. Asuntosi on jatkuvasti epäjärjestyksessä.
11. Olet herkkä äänille.
12. Olet hoikka.
13. Äitisi on imettänyt sinua.
14. Olet käyttänyt huumeita ja juot paljon alkoholia.
15. Olet hauska ihminen ja pystyt kertomaan hyviä juttuja, joka saa ihmiset nauramaan.
Kommentit (161)
Vierailija kirjoitti:
Kaikki introvertit luulee olevansa älykkäitä.
Jotain hyväähän siitä ahdistuksesta ja alkoholismista pitää yrittää löytää.
Jep, päihteiden käyttö onkin tosi älykästä.
Noi saattavat vaikuttaa älykkyyteen suotuisasti, mutta äitisi päätös imettää ei ole älykkyyden merkki sinussa.
Olen ollut 30 tunnin vapaaehtoisessa älykkyystestissä ja tulos: älykkäämpi kuin 90% ihmisistä. Olen myös kaunis ja hauska. Nauran ihmisten luuloille. Oleta vähemmän!
"15. Olet hauska ihminen ja pystyt kertomaan hyviä juttuja, joka saa ihmiset nauramaan."
Melkeen. Olen hauska mutta ihmiset nauravat minulle, ei jutuilleni.
Vierailija kirjoitti:
Noi saattavat vaikuttaa älykkyyteen suotuisasti, mutta äitisi päätös imettää ei ole älykkyyden merkki sinussa.
Imetys aiheuttaa hyviä fiiliksiä vauvalle, jolloin aivotkin kehittyvät paremmin.
1,3,11 ja 14. Sen takia kun en tee mitään muiden perässä. Mulle ei merkkaa mitä muut tekevät vaan elän niin kuin itse haluan. Mielestäni perheelliset, pyrkyrit ovat paljon älykkäämpiä kuin minä. Minä en voi päteä yhtään millään ja olen näkymätön noubadi. Veronmaksaja joka ei saa mitään lääkkeitä vaivoihin arvaus, terveyskeskuksesta jos joskus jotain tarvitsisi.
Lista puhtaalta mutu pohjalta. Naistenlehtien "tiedettä".
Vierailija kirjoitti:
"15. Olet hauska ihminen ja pystyt kertomaan hyviä juttuja, joka saa ihmiset nauramaan."
Melkeen. Olen hauska mutta ihmiset nauravat minulle, ei jutuilleni.
Tämmöinen hauskuuttajahan vasta todella tyhmältä näyttääkin.
11/15 kans. Vihaan sotkuisuutta enkä ole vasuri.
Vierailija kirjoitti:
Jep, päihteiden käyttö onkin tosi älykästä.
Varmaan tällä viitataan siihen että älykäs tylsistyy helposti ja hakee hieman tajuntaa laajentavaa. Onko itse tuhoisuus älykästä niin eipä se ole ei.
12/15, ei huono. ÄO:ni on jotain 120-130 välillä.
En ole vasuri, en erityisemmin dokaa enää nykyään ja hauskuus ihmisessä on subjektiivista, mutta kaikki muut osuvat.
Jotta keskustelussa olisi jotain järkeä, niin seuraavaksi pitäisi pystyä määrittelemään jokin universaali älykkyyden mittaristo, yleensähän älykkyydestä puhuttaessa keskitytään joko matemaattis-loogiseen päättelykykyyn, kielelliseen lahjakkuuteen, tunneälykkyyteen tai muuhun yhdenlaisen älykkyyden laatua mittaavaan osa-alueeseen.
Jos nuo ovat älykkyyden merkkejä olen todella huolestunut ihmiskunnan älykkyydestä.
Vierailija kirjoitti:
11/15 kans. Vihaan sotkuisuutta enkä ole vasuri.
Mulla taas
-en ole vasuri
-en ole käyttänyt huumeita
-ja olen kuopus mutta iso sisko on mensan jäsen😁
14/15. Oikeakätisyys vei täyssuoran. Tosin opettelin jo pienenä myös vasenkätisesti kirjoittamaan ja piirtämään ihan vaan huvin vuoksi.
Tosin tiedän kyllä tekemieni mensan avointen älykkyystestien perusteella, että olen reippaasti keskiarvoa älykkäämpi noilla mensa-mittareilla (matemaattisuus, tilan havainnointi yms). En luultavasti siellä top1% mensan porukassa, mutta kevyesti top5%. Koulut ja yliopistossa pari maisteritutkintoa meni samanaikaisesti vasemmalla kädellä muiden kiinnostavampien touhujen ohella.
Kun joku ihmetteli, niin joo alkoholia ja mietoja huumeitakin tullut käytettyä "viihdekäyttö"-aspektilla. Välillä ei jaksa tätä maailmaa (koska murehdin paljon), jolloin on kiva istua punkkulasi kädessä jonkun läheisen ystävän kanssa tai polttaa vähän pilveä päivän päätteeksi.
Kaikki introvertit luulee olevansa älykkäitä.