Mitä ruokaa teillä on tänään?
Kommentit (127)
Vierailija kirjoitti:
Lohta. En tykkää itse erityisemmin, mutta koska on terveellistä, niin laitan joskus ja lapset syö. Meillä iso perhe ja pitää olla yli kilon vonkale, joten kalliiksi tulee.
"Yli kilon vonkale" Oijoi, loheksi se on sintti.
Minä tykkään lohesta, lisäksi se on hyvin helppo valmistaa, jos ostaa ruodottoman fileen. Tai on niissä rutoja hiukan, C-leikatuissa ainakin muutama ruoto, niitä voi katsellen ja tunnustellen hakea paremmalla tai huonommalla menestyksellä.
Olen kyllä aikaisemmin ostanut koko lohiakin, sellaisia n 3,5kg, ja fileoinut itse. Silloin joskus, kun lohi oli halvempaa. Suomessa valitettiin, että norjalainen lohi on liian halpaa verrattuna kotimaiseen kalaan. No, norja korjasi asian ja nosti tänne myytävän lohen hintaa. Tämä siis ennen tätä nykyistä hintarallia.
Nyt on pakastimessa n 2,5kg lohta kahdelle.
Kilo lihapullia ja kattilallinen perunoita. Isä ja kaksi teinipoikaa. Lihapullat on sitten tehty ite.
Poronkäristystä hieman tuunattuna, vieraat ei tosin meinaa uskoa että Rudolf the Raindearia juuri valmistelen pannulle...
https://gemtrade.fi/product/upea-valkehtiva-ranneketju-18k-kultaa-19-cm/
meille lohi kelpaa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lohta. En tykkää itse erityisemmin, mutta koska on terveellistä, niin laitan joskus ja lapset syö. Meillä iso perhe ja pitää olla yli kilon vonkale, joten kalliiksi tulee.
"Yli kilon vonkale" Oijoi, loheksi se on sintti.
Minä tykkään lohesta, lisäksi se on hyvin helppo valmistaa, jos ostaa ruodottoman fileen. Tai on niissä rutoja hiukan, C-leikatuissa ainakin muutama ruoto, niitä voi katsellen ja tunnustellen hakea paremmalla tai huonommalla menestyksellä.
Olen kyllä aikaisemmin ostanut koko lohiakin, sellaisia n 3,5kg, ja fileoinut itse. Silloin joskus, kun lohi oli halvempaa. Suomessa valitettiin, että norjalainen lohi on liian halpaa verrattuna kotimaiseen kalaan. No, norja korjasi asian ja nosti tänne myytävän lohen hintaa. Tämä siis ennen tätä nykyistä hintarallia.
Nyt on pakastimessa n 2,5kg lohta kahdelle.
Taidat nyt sekoittaa lohen johonkin haukeen tai kirjoloheen, joilla kummallakaan ei ole mitään tekemistä Lohen (Salmo salar) kanssa, ei missään myydä 3.5 Kg lohia, sellainen olisi edelleen ihan sintti. Oikean pyyntikokoisen lohen painoa alkaa tuolta 5 kilon paikkeilta, kymmenen kiloa ei vielä mikään erityisen iso.
https://gemtrade.fi/product/upea-valkehtiva-ranneketju-18k-kultaa-19-cm/
Keitetyt perunat ja poronkäristystä.
Bolognese ja perinteinen jauhelihakastike.
Mistä niitä luomuja saa, miltä ne näyttävät? Pitääkö ne kuoria, keittää tai mitä niile tehdään, ennenkuin niistä voi tehdä makkaroita? Sieniä kasvaa metsässä, mutta luomuja? En usko, olen kyllä kulkenut metsässä muutamassa maassa, enkä missään ole tietääkseni nähnyt luomuja. Onko ne jotainsaman tapaan kasvavia kun juurekset, sikkoinhan niitä ei hoksaa, jos ei tiedä.