Mitä ruokaa teillä on tänään?
Kommentit (127)
Kalapihvejä, mäiskyperunoita, keitettyjä punajuuria ja pensaspapuja.
Kananjauhelihaa ja pastaa, itse syön valkuaisaineena raejuustoa. Tuon tarkemmaksi en ole vielä haarukoinut. Varmaan joku kastike tai jauheliha-kasvispaistos.
Olen yksin mökillä ja mietin jaksaisinko hakea salaattiainekset kyläkaupasta vai söiskö vain purkkihernekeittoa.
Muu perhe on kotona ja varmaan hakee jotain pikaruokaa tai eineksiä.
Tein aamupäivällä illaksi quiche lorraine -kinkkujuustopiirakan. Se on niin tuhti, että saa riittää päivän ainoaksi lämpimäksi ateriaksi.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Koska olemme jo syöneet lounaan, niin illaksi olisi lämmintä tomaattisalaattia burrata-juustolla ja balsamicokastikkeella, lisänä chiabatta-leipää ja italialaista valkoviiniä.
Mies hakee töiden jälkeen valmiit sushit ja valkoviiniä sekä lapsille viikonlopun kunniaksi limsaa. Minä jo lounastauolla hain illaksi lasten lempparikarkkeja ja aikuisille suklaata.
Vierailija kirjoitti:
Mies hakee töiden jälkeen valmiit sushit ja valkoviiniä sekä lapsille viikonlopun kunniaksi limsaa. Minä jo lounastauolla hain illaksi lasten lempparikarkkeja ja aikuisille suklaata.
Tuli ehkä vähän oksennusta suuhun.
Lounaaksi lämminsavulohisalaattia, mutta illalla tiedossa Raclette-ilta! Perinteisellä sveitsiläisellä tavalla mennään, eli raclettejuustoa, keitettyä perunaa, paistettuja herkkusieniä, ilmakuivattua kinkkua, hillosipuleja ja pikkukurkkuja.
Edellispäiväistä sosesoppaa ja eilistä "risottoa".
Pulledporkia haudutetun paprikan ja sipulin kanssa pitaleipien sisällä. Lisänä valkosipulismetana.
Lihapullat possun jauhelihasta + kermakastike ja kaupan pakastealtaasta bataatti-kermaperunat sekä joku salaatti. Unohdin ostaa perunoita enkä jaksa nyt lähtee tuonne sateeseen pelkkien perunoiden takia ja nuo pakastepotut löytyi kaapista joten niitä sitten.
Alkuruoaksi verkkomelonia ja serranokinkkua, pääruoaksi spaghetti alla bottarga, jälkiruoaksi juustolautanen.
Eilen ei syöty mitää kuten ei edellisinäkään päivinä, tänään syödään loput kylmänä
Vierailija kirjoitti:
Riisipuuroa
ÄÄÄäöäöääööäöääööäöä ei riisipuuroa saa syödä muuten kun jouluna tai joulun taika menee rikki
Sittarin lohella täälläkin mennään: tänään uunilohi ja huomenna kalakeitto.
Uunilohta, jonka päälle laitan aurajuustoa ja sitruunalohkoja ja ympärille uunikasviksia.