Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ruokaa teillä on tänään?

Kauppaan lähtijä
16.09.2022 |

.

Kommentit (127)

Vierailija
61/127 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään täälläkin lohta. Yksi kala savustetaan ja kaksi menee pakasteeseen.

15 euron kalastuslupamaksulla tuli halvaksi ja taatusti tuoretta. Kaikki lähes 2kg.

Vierailija
62/127 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi jonkun ruoat käydä toisille noin tunteisiin, vai koululaisetko täällä haukkuu toisia. 😲

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/127 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oksettavaa ruokaa ihmisillä. Ei ihme että kaikki tän palstan käyttäjät on läskejä kun katsoo mitä porukka syö

Vierailija
64/127 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On minullakin varaa ostaa lohta, mutta valitettavasti sen överihinnan takia jää 99,9 % kerroista kauppaan. Rakastan lohta, harmi vain.

Ei se ole niinkään aina se hinta, vaan se, että minulle henkilökohtaisesti yksikään kala ei ole kymmenien eurojen arvoinen. Samalla rahalla saan noin neljä pakettia broileria. Kalaa pitäisi syödä kerran viikossa, eli pelkkään kalaan menisi kuukaudessa yli 80 euroa.

Voe jösses, etkö tiedä että on olemassa muitakin kaloja kuin lohi? 

Ööööö no ehkä en tahdo niitä muita kaloja, vaan lohta, jota rakastan????? Ääliö.

Ja se lohi on onkin varmaan sitä halvinta kalaa, koska joku kotimainen ahvenfile maksaa 35e/kg. Lohta saa nytkin Lidlistä 13,90kg.

Itse joudun tyytymään siihen loheen, koska en raaski ostaa ahventa ym 

Kotona Keski-Suomessa lapsena oli paljon kalaisia järviä ja isä kova kalamies, joten kalassa pysyttiin.

Sitten muutin kotoa pois ja järkytyin, minkä hintaista suomalainen kala on. Juurikin ahven/hauki ym.

Muikku sentään on vielä ihan ok hintaista, joten sitä raaskii ostaa.

Vierailija
65/127 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen yksin mökillä ja mietin jaksaisinko hakea salaattiainekset kyläkaupasta vai söiskö vain purkkihernekeittoa.

Muu perhe on kotona ja varmaan hakee jotain pikaruokaa tai eineksiä.

Minä nuukana söisin sitä hernesoppaa, kauppaan mene aina rahaa ja tulee ehkä joku heräteostoskin mukaan.

Vierailija
66/127 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pulledporkia haudutetun paprikan ja sipulin kanssa pitaleipien sisällä. Lisänä valkosipulismetana.

Tämä voisi mennä kokeiluun, ostitko kasslerin ja teitkö pulledin itse vai onko valmiista antaa suosituksia?

Ohikulkija

Juu tein itse mutta olen joskus maistanut Poutun pulled porkia ja se oli ihan ok. Kallista vaan kun 450g on yli 6€. Toi on ruokaisa annos eikä välttämättä kaipaa mitään muuta. 

Vierailija
67/127 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oksettavaa ruokaa ihmisillä. Ei ihme että kaikki tän palstan käyttäjät on läskejä kun katsoo mitä porukka syö

Ovatko he ilmoittaneet painonsa samalla, kun ovat kertoneet, mitä syövät? Vai mistä tiedät, että ovat läskejä?

Itse en ainakaan ole läski, päin vastoin ja olen tuo, joka kertoi savustavansa lohta.

Vierailija
68/127 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai tunnet kaikki palstailijat? 🤔

Kerrohan mitä itse syöt?

Vierailija
69/127 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On minullakin varaa ostaa lohta, mutta valitettavasti sen överihinnan takia jää 99,9 % kerroista kauppaan. Rakastan lohta, harmi vain.

Ei se ole niinkään aina se hinta, vaan se, että minulle henkilökohtaisesti yksikään kala ei ole kymmenien eurojen arvoinen. Samalla rahalla saan noin neljä pakettia broileria. Kalaa pitäisi syödä kerran viikossa, eli pelkkään kalaan menisi kuukaudessa yli 80 euroa.

Voe jösses, etkö tiedä että on olemassa muitakin kaloja kuin lohi? 

Silakkaa huomioonottamatta vielä triplasti kalliimpia kuin lohi tällä hetkellä. Kuha ja siika silloin kun saa n 38€/kilo. En osta ikinä, ei ole keskituloisellakaan varaa

Vierailija
70/127 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki vetää jotain lohta. Ei paljon näy inflaatiot teidän elintasossa :D

Lohi on taas halpaa, siksi meilläkin syötiin sitä eilen.

Sori vaan, mutta lohi ei ole ikinä HALPAA ja se on fakta. Kyllä sen hinta pyörii siellä 20 eurossa per kala, ja menee paljon ylikin. Nyt tarkoitan kokonaista lohta. Ne pienet palat ovat kokoonsa nähden ylikalliita aina ja ikuisesti. Lohi on arvokas kala.

En tiedä mistä nämä saavat kympillä kilo lohta, lähiprismassa näyttäs olevan 17€.

Mutta eihän joku uunilohi ole edes erityisen hyvää. Eri asia jos sen lohen oikeasti jaksas valmistaa kunnolla, esimerkiks savustaa tai jotain. Rahvas vetää herrojen herkkua arkiruokana eikä jaksa edes valmistaa sitä kunnolla, vähän kermaa ja pippuria päälle, uuniin ja voilá

Mammuttimarkkinoilla CM lohifile 9,95€/kilo ensiviikon vielä

Vierailija
71/127 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkkikset persoonallisuushäiröiset haukkuu toistensa ruokia jo täällä ja kello ei kolmeakaan perjantaina! Hyvä Suomi!

Vierailija
72/127 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keiton loppuja

Vierailija
73/127 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ovatko he ilmoittaneet painonsa samalla, kun ovat kertoneet, mitä syövät? Vai mistä tiedät, että ovat läskejä?

Itse en ainakaan ole läski, päin vastoin ja olen tuo, joka kertoi savustavansa lohta.

Joka päivähän täällä on lankoja mssä porukka yrittää laihduttaa ja sanovat syövänsä "perus kotiruokaa". Jos se perus kotiruoka on tätä niin ei ihme.

Vierailija
74/127 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkkikset persoonallisuushäiröiset haukkuu toistensa ruokia jo täällä ja kello ei kolmeakaan perjantaina! Hyvä Suomi!

Ei kannata olla läski idiootti jossei kestä kritiikkiä.

Vierailija
75/127 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin kerroin savustavani lohta, mutta tätä kommenttia en laittanut.

Vierailija
76/127 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin tänään saldovapaiden ansioista töistä klo 12.45 ja on hyvä fiilis.

Tänään meillä ns, vko siivotaan koko talo, olen jo alouttanut sen.

Mies auttaa osaltaan kun tulee töistään.

Teini tuli koulusta tunti sitten ja siivoilee nyt omaa huonettaan.

Viimeksi ns, tarkempi siivous tehtiin n. kuukausi sitten.

Tänään syödään eilistä, lämmitettyä ruokaa, eli chorizo juures keittoa, leipää, juustoa, vettä ja piimää, ruokajuomana.

Teini ja minä juomme vettä tai kivenäisvettö, mies piimää tai maitoa.

Varsinainen vkonloppu pääateria meillä syödään lauantaina, se o yleensä liharuokaa perunoineen, salatteineen, jälkiruokineen.

Viiniä juomme ruaan ohessa, mutta ei teini. Saa juoda vaikka colaa jos haluaa, mutta harvemmin haluaa.

Lauantaina meillä on myös saunailta.

Joten lauantai on meillä se vkon juhlapäivä.

Se rentoutumispäivä vkosta.

Hyvää ruokaa laitetaan yhdessä.

Ja se vie aikaa, kun kaiken tekee itse. Se on myös tietyllä tavalla vapauttavaa, kun samalla jutellaan

yhdessä puuhaillen, petårhern kanssa.

Saunotaan ja juodaan vanhan aikaiseen tapaan, saunakahvit, jolloin on aina jotain pientä herkku kahvileipää.

Loppuilta juttelua, elokuvia, sarjoja, lehtien lukemista ja yleistä rentoutunutta oloa, saunan jälkeen.

Joskus teinillä on omia menojaan.

Kaikilla suomalaisilla perheillä on oma tapansa viettää vkonloppu.

Mutta yleensä siihen kuuluu tavallista parempi ruoka, jokin leivottu tai ostetti kahvileipä ja sauna.

Vkonloppu on aina ollut Suomessa , ainakin töissä kävijöille, sellainen mini mini, juhla.

Vierailija
77/127 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, sama lähes joka pe toistuva mietintä täällä juuri menossa eli mistä tilaisimme tänään ruoan.

Useimmiten jokin laadukkaampi burgeripaikka, Nepalialainen, thai-ruoka, korealainen, meksikolainen ja välillä on mieliteko Pizza Hutin antimiin, joskus harvoin Taco Belliin.

Kokeilkaa joskus kunnon ruokaa

Vierailija
78/127 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tän päivän ruokaa en vielä tiedä, ehkä järvikalapuikkoja paistan. Viikonlopuksi ajattelin tehdä ainakin chili sin carnea.

Vierailija
79/127 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai tunnet kaikki palstailijat? 🤔

Kerrohan mitä itse syöt?

Palstan sisällön perusteella voi luoda mielikuvan keskivertokäyttäjästä. Ja se on tyhmä huonosti syövä läski.

Vierailija
80/127 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka päivähän täällä on lankoja mssä porukka yrittää laihduttaa ja sanovat syövänsä "perus kotiruokaa". Jos se perus kotiruoka on tätä niin ei ihme.

Täällä ei ole lankoja. Mene ylikselle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi viisi