Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten rauhoittaa lapsi joka ylikierroksilla juoksee ja huutaa?

Vierailija
16.09.2022 |

Tiedättehän tällaisen tilanteen, kun lapsi alkaa ylikierroksilla juoksemaan ympäriinsä ja huutamaan jotain ääää-äää-ääää tai laalaaaaalaaa. Ei siis itke eikä ole kiukkuinen vaan riehuu ja kiljuu. Miten tällainen lapsi rauhoitetaan? Jos yrittää kiinni ottamalla pysäyttää niin riehuminen vain pahentuu. Mitään käskyjä lapsi ei edes kuule kun huutaa niin kovaa, että ei sen huutonsa läpi voi kuulla mitään.

Kommentit (90)

Vierailija
81/90 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampita lapsi täydestä vauhdista->kaatuu turvalleen->etuhampaat poikki ja huuli halki->huutaa edelleen, mutta kerrankin siihen on hyvä syy.

Vierailija
82/90 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa et lapsi tarvitsee päiväunet ja säännöllisen rytmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/90 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä joku arvosteli sitä, että miksi ylipäätään hankin lapsia kun joudun kysymään tällaista. Minusta tuo on aika erikoinen tapa ajatella, että lapsia saisi hankkia vain, jos on jo kokemusta vanhemmuudesta ja taitava äiti tai ehkä ammattikasvattaja. Eihän silloin suuri osa ihmisistä voisi koskaan sitä ensimmäistä lasta tehdä. Missä minä olisin oppinut lasten kasvattamista ennen omaa esikoistani? En ole kasvatusalalla. Olen itse ainoa lapsi, eli ei kokemusta minkään pikkusisarusten hoitamisesta teini-ikäisenä. Teininä ja nuorena tein kesätöinä ym. kaupanalan ja ravintola-alan hommia, eipä ole missään kertynyt kokemusta vieraiden lastenkaan paimentamisesta riehumiskohtauksissa. Ap

Siis jos kaupassa tai ravintolassa törmäsit työntekijän roolissa riehuviin lapsiin, niin et tehnyt tilanteelle mitään?

En törmännyt työntekijän roolissa sellaisiin. Jos olisin niin en olisi tiennyt mitä tehdä. Ap

Ei kai nyt jonkun kassan tehtävä olekaan rauhoitella juoksevia pikkulapsia.

Kaupoissa on vartija sitä varten.

Vai sen lapsen vanhemmat?

On siellä lapsia yksinäänkin. Viimeksi noin 6-7-vuotiaiden ryhmä potkulaudoilla.

Ei kai kuusivuotiasta saa yksin päästää kauppaan? Eikös tuon ikäiset ole vielä jonkun aikuisen kanssa aina.

Periaatteessa siitä tulee lasu jos 6v on ilman valvontaa kotipihan ulkopuolella, mutta käytännössä harva tuosta jää kiinni. Päälle päin kun sitä ei oikein näe, että onko lapsi 6v vai 7v.

Ekaluokkalaisista ovat kuusivuotiaita koulun alkaessa kaikki, jotka ovat syntyneet elokuun lopulla, syyskuussa, lokakuussa, marraskuussa tai joulukuussa.

Vierailija
84/90 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä juostaan ylikierroksilla lähes joka ilta. Tähän 'villiintymiseen' saattaa liittyä rumat sanat sekä lelujen heittely. (Mihin kyllä puututaan).

Takana on päiväkotipäivä ja ruutua max pikku kakkosen iltalähetys, mutta ei sitäkään joka päivä. Lapsi on neljävuotias.

Aina ei juosta. Välillä hypitään sohvalta ja kaapin päällä alas. Tehdään kuperkeikkoja sohvalla.

Luulisi, olisi helppo ennakoida, kun tapahtuu lähes joka ilta. Mutta vielä en ole osannut. Rajoittaminen meillä on usein fyysistä, mikä on mälsää. Pidetään kiinni. Aiemmin olin kovasti vastaan lapsen kiinnipitämistä, mutta tämän nuorimman lapseni kohdalla olen hivenen muuttanut käsitystäni. Ei se hyvä keino ole, mutta kun muut keinot eivät tunnu auttavan. Asia on ollut esillä neuvolassakin.

Mun lapsi on neljä eikä kovin rauhallinen. Joskus yksivuotiaana oli tuollainen, oli pakko lähteä ulos. Nykyäänkin usein käydään iltakävelyllä. Väsyneenä on kyllä ihan kiva katsoa jotain Pikkukakkosta, jos ei jaksa keksiä mitään järkevää ja liian aikaista mennä nukkumaan. Se on ihan kehittävää. Tai aikuinen voi lukea tai pelata. Riippuu, onko liian väsynyt vai liian energinen. Aamulla tulee myös riehumista, jos ei pääse ulos purkamaan energiaa.

Vierailija
85/90 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tennari naulataan lattiaan, jalka tennariin ja nauhat umpisolmuun. Siinähän pyörii ympyrää. Huutokin loppuu pikkuhiljaa.

Vierailija
86/90 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen vanhaan otettiin tukkaan kiinni niin loppui perseily!

Vierailija
87/90 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kokemusta.Loukaamatta sinua: Jos hankisit lapsellesi joka sään vaateet kuin itsellesi.Ulkoiluttaisit häntä useita tunteja erikseen päivän aikana.Purkaisi kieroksensa leikkiin ulkona.Samalla huolehtisit uni ja ruoka rytmistä. Antaisit laatuaikaa hänelle ja sivun laittaisit äylaiteesi kuin puhelimesi.Mitä lapsi yksin nyt tekee , kun et hänen seurassa ole leikkimässä? Miten perhelisenä aika sinulla riittää olla Täällä?

Miksi oletat, että lapsellani ei olisi kunnon säänmukaisia vaatteita? Tottakai sillä on. Ja tottakai lapsi ulkoilee joka päivä. Ja tottakai unirytmi ja ruokarytmi on selkeä ja kunnossa.

Mitäkö lapsi nyt tekee? On päiväkodissa. Itse olen töissä.

Ap

Ehkä tuo käyttäytyminen antoi syytä tehdä tuollaisen oletuksen. Niin minäkin aloituksestasi ajattelin, liikaa ruutuaikaa ja liian vähän virikkeitä, ulkoilua ja unta. Tämä on myös ilmeisesti tytöille tyypillisempää käyttäytymistä? Itselleni ei ole tuttua, poikani oli vilkas, ja on edelleen, mutta ei kyllä ikinä moista tehnyt. Ja jos olisi tehnyt, niin meillä olisi moinen hölmöily lopetettu välittömästi, tiukasti syliin ja selkeä komento että tuo loppuu nyt heti.

Vierailija
88/90 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Levozin-lääkitys. Parisataa milligrammaa päivässä rauhoittaa kummasti...

Vierailija
89/90 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkien ei tosiaan kannattaisi hankkia lapsia, jos ei edes tuon vertaa saa pidettyä peruskuria. Thiisus näitä uusavuttomia vanhempia.

Neuvo miten toimia kiitos?Kaikki eivät ole niin ylivertaisia kuin sinä.

Vierailija
90/90 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liekö lorahtanut kusta joukkoon tekovaiheessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kolme