Miten rauhoittaa lapsi joka ylikierroksilla juoksee ja huutaa?
Tiedättehän tällaisen tilanteen, kun lapsi alkaa ylikierroksilla juoksemaan ympäriinsä ja huutamaan jotain ääää-äää-ääää tai laalaaaaalaaa. Ei siis itke eikä ole kiukkuinen vaan riehuu ja kiljuu. Miten tällainen lapsi rauhoitetaan? Jos yrittää kiinni ottamalla pysäyttää niin riehuminen vain pahentuu. Mitään käskyjä lapsi ei edes kuule kun huutaa niin kovaa, että ei sen huutonsa läpi voi kuulla mitään.
Kommentit (90)
Minäkin lähtisin ulos. Joutuu kyllä pysäyttämään lapsen ja korottamaan ääntä, että saa lapselle kengät jalkaan.
Ulkona vasta puetaan muut vaatteet, kyllä pakkasellakin pärjää muutaman minuutin ilman takkia varsinkin jos lapsi vaikka juoksee taloa ympäri. Sitten kun on vaatteet päällä, saa purkaa energiansa siellä ulkona, kunnes kunnolla rauhoittuu.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kokemusta.Loukaamatta sinua: Jos hankisit lapsellesi joka sään vaateet kuin itsellesi.Ulkoiluttaisit häntä useita tunteja erikseen päivän aikana.Purkaisi kieroksensa leikkiin ulkona.Samalla huolehtisit uni ja ruoka rytmistä. Antaisit laatuaikaa hänelle ja sivun laittaisit äylaiteesi kuin puhelimesi.Mitä lapsi yksin nyt tekee , kun et hänen seurassa ole leikkimässä? Miten perhelisenä aika sinulla riittää olla Täällä?
Miksi oletat, että lapsellani ei olisi kunnon säänmukaisia vaatteita? Tottakai sillä on. Ja tottakai lapsi ulkoilee joka päivä. Ja tottakai unirytmi ja ruokarytmi on selkeä ja kunnossa.
Mitäkö lapsi nyt tekee? On päiväkodissa. Itse olen töissä.
Ap
Älä ole huomaavinasi!
Tämä on tietty vaikeaa, mutta tehoaa!
Tsemppiä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kokemusta.Loukaamatta sinua: Jos hankisit lapsellesi joka sään vaateet kuin itsellesi.Ulkoiluttaisit häntä useita tunteja erikseen päivän aikana.Purkaisi kieroksensa leikkiin ulkona.Samalla huolehtisit uni ja ruoka rytmistä. Antaisit laatuaikaa hänelle ja sivun laittaisit äylaiteesi kuin puhelimesi.Mitä lapsi yksin nyt tekee , kun et hänen seurassa ole leikkimässä? Miten perhelisenä aika sinulla riittää olla Täällä?
Miksi oletat, että lapsellani ei olisi kunnon säänmukaisia vaatteita? Tottakai sillä on. Ja tottakai lapsi ulkoilee joka päivä. Ja tottakai unirytmi ja ruokarytmi on selkeä ja kunnossa.
Ap
Mistä tiedät, että lapsi ulkoilee joka päivä? Lapsemme olivat päiväkodissa, eikä aina suinkaan ulkoiltu, kun ei voitu, syystä tai toisesta. Haiskahtaa kyllä niin trollilta koko juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko lapsi on ruudulla?
Kotona ei yhtään. Päiväkodista en ole varma. Ap
No nyt kyllä kuulostaa niin huonolta trollailulta, että voisitko mennä keksimään jotain uutta päiväsi ratoksi?
Miksi kuulostaa trollailulta? Meillä ei ole telkkaria, ja kännykkääni en anna lapselle, koska se on myös työkännykkäni.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mistä tiedät, että lapsi ulkoilee joka päivä? Lapsemme olivat päiväkodissa, eikä aina suinkaan ulkoiltu, kun ei voitu, syystä tai toisesta. Haiskahtaa kyllä niin trollilta koko juttu.
Tämä on trollipalsta joten aika outoa olisi jos tämä aloitus ei olisi trolli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No nyt kyllä kuulostaa niin huonolta trollailulta, että voisitko mennä keksimään jotain uutta päiväsi ratoksi?
Huvittavinta koko kuviossa on, että henkilö itse näpyttelee tekstinsä laitteelta, mutta väittää, ettei lapsi ole koskaan ollenkaan ruudulla. PS: Kaikki ruudut lasketaan-kännykät, tv, tabletti jne.
Mulla on koiranpentu ja kun sille iskee hulluuskohtaus niin otan namit esille ja koulutan niin rauhoittuu. Istumista, maahanmenoa, paikallaan oloa, ym rauhoittavaa. Tai sitten laitan Kongiin maapähkinävoita (suolatonta) ja annan nuolla, sekin rauhoittaa. Voisiko näitä soveltaa jotenkin myös ihmislapseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
No kaikkina vapaapäivinä itse ulkoilen lapsen kanssa muutaman tunnin verran. Ei minulla ole syytä olettaa, että eivät olisi vähintään pihalla viettämässä aikaa joka päivä päiväkodissa. Ja usein ulkoilemme itse lapsen kanssa päiväkotipäivän jälkeenkin. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huvittavinta koko kuviossa on, että henkilö itse näpyttelee tekstinsä laitteelta, mutta väittää, ettei lapsi ole koskaan ollenkaan ruudulla. PS: Kaikki ruudut lasketaan-kännykät, tv, tabletti jne.
Meillä ei tosiaan ole telkkaria, ja työkännykkääni, eli ainoaa kännykkääni en anna lapselle. Sama koskee lapsen isää, hänelläkin on vain se yksi kännykkä, työkännykkä. Teen asiantuntijatyötä, sitä tehdään pääosin tietokoneella, ja läppärillä töissä nyt tätä tekstiä tässä näpyttelen. Miten se lapseen liittyy? On minulla kotonakin läppäri ja välillä otan työläppärin mukaan kotiin, mutta kumpaakaan niistä lapsi ei saa käyttää. Tablettia meillä ei ole, koska on läppärit ja kännykät. Ap
Ap, ethän kuvittele, että tuollaiseen tilanteeseen pitäisi löytää sellainen ratkaisu, että lapsella on koko ajan mukavaa ja kivaa? Sellaista ei nimittäin välttämättä löydy. Lapsella ylikierroksilla olleessaan JO VALMIIKSI epämukava olo, ja se vain kärjistyy, kun aikuinen tavalla tai toisella yrittää pysäyttää lapsen ja lapsi joutuu kohtamaan sen olonsa. Jos lapsi huutaa jatkuvasti puheesi päälle, sinunkin on korotettava ääntäsi, että lapsi kuulee sinut. Ei se lapsi siitä rikki mene.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on koiranpentu ja kun sille iskee hulluuskohtaus niin otan namit esille ja koulutan niin rauhoittuu. Istumista, maahanmenoa, paikallaan oloa, ym rauhoittavaa. Tai sitten laitan Kongiin maapähkinävoita (suolatonta) ja annan nuolla, sekin rauhoittaa. Voisiko näitä soveltaa jotenkin myös ihmislapseen?
Ruoan avulla palkitseminen on toiminut hyvin viime vuosikymmeninä maassamme, ainakin mikäli ylipainotilastoista jotain voi päätellä.
Ennen lapsia ei tarvinnut lahjoa millään ja ne tottelivat vanhempiaan, opettajiaan ym. auktoriteetteja, eikä ollut myöskään ylipaino-mielenterveysongelmiakaan samassa määrin kuin nykyään.
Vapaan kasvatuksen hedelmät näillä palstoilla kyselevät neuvoja lastenkasvatukseen kun heillä ei itsellään ole ollut kuria ja rajoja, eivät he enää osaa pitää niitä omille lapsilleenkaan.
Eikö teillä ole mitään arestihuonetta mihin lapsen voisi laittaa rauhoittumaan? Monissa perheissä sellainen on tehty esim. vanhasta vaatekomerosta.
Vierailija kirjoitti:
Ap, ethän kuvittele, että tuollaiseen tilanteeseen pitäisi löytää sellainen ratkaisu, että lapsella on koko ajan mukavaa ja kivaa? Sellaista ei nimittäin välttämättä löydy. Lapsella ylikierroksilla olleessaan JO VALMIIKSI epämukava olo, ja se vain kärjistyy, kun aikuinen tavalla tai toisella yrittää pysäyttää lapsen ja lapsi joutuu kohtamaan sen olonsa. Jos lapsi huutaa jatkuvasti puheesi päälle, sinunkin on korotettava ääntäsi, että lapsi kuulee sinut. Ei se lapsi siitä rikki mene.
En kuvittele. Ajattelin vain, että jos täällä olisi jollain toimiva hyvä keino tuollaiseen tilanteeseen. Olen nimittäin nähnyt tällä tavalla riekkuvia lapsia muuallakin kuin vain omani, niin tiedän, että lapset tekee tuota, osa useinkin. Ajattelin, että jos olisi, niin voisi jakaa toimivan keinon. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kuvittele. Ajattelin vain, että jos täällä olisi jollain toimiva hyvä keino tuollaiseen tilanteeseen. Olen nimittäin nähnyt tällä tavalla riekkuvia lapsia muuallakin kuin vain omani, niin tiedän, että lapset tekee tuota, osa useinkin. Ajattelin, että jos olisi, niin voisi jakaa toimivan keinon. Ap
Aika montaa eri keinoa tässä ketjussa on jo esitettykin. Kenties voisit aloittaa kyseisten keinojen kokeilemisella, ja raportoida tuloksista sitten tänne ketjuun?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruoan avulla palkitseminen on toiminut hyvin viime vuosikymmeninä maassamme, ainakin mikäli ylipainotilastoista jotain voi päätellä.
Ennen lapsia ei tarvinnut lahjoa millään ja ne tottelivat vanhempiaan, opettajiaan ym. auktoriteetteja, eikä ollut myöskään ylipaino-mielenterveysongelmiakaan samassa määrin kuin nykyään.
Vapaan kasvatuksen hedelmät näillä palstoilla kyselevät neuvoja lastenkasvatukseen kun heillä ei itsellään ole ollut kuria ja rajoja, eivät he enää osaa pitää niitä omille lapsilleenkaan.
Koirilla ruualla palkitseminen on usein nopein tapa opettaa oikea käytös. Rangaistukset ja "kurinpito" eivät ole yhtä tehokkaita. Namien määrä vähennetään tietysti muun ruuan määrästä ettei pentu liho.
On tämä erikoinen keskustelupalsta, kun kaikkia aloituksia aina epäillään trolleiksi. Miksi?
Kyllä se holdingilla rauhoittuu, kunhan jaksat tarpeeksi pitkään pidellä. Tässä kuulosuojaimet ovat hyväksi avuksi.
Valjaat ovat myös yksi vaihtoehto millä saa lapsen pysymään paikallaan.